22 van de 31
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
Zoektocht naar een GTi Turbo I/II
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 15 mei 2009 03:42 PM
  [ # 316 ]

Mocht ik dat dan allemaal gaan doen (buizenstelsel en VEMS) wat is dan de beste volgorde om dit aan te pakken? Dit omdat het budget niet toereikend is om dit allemaal in een keer te doen. Het lijkt met het meest logisch om te beginnen met luchtfilter en de weg daar naartoe (vanaf de turbo) en wellicht de brandstofdrukregelaar of zit ik er dan helemaal naast?

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 15 mei 2009 03:52 PM
  [ # 317 ]

Als je geen VEMS gaat doen zou ik pakken:

- PBV
- Dumpvalve
- Wastegate indraaien

Dat heeft al lekker effekt.

Als je wel VEMS(achtig) gaat doen is er niet echt een halve stap om te nemen. Het luchtfilter wat lekker past als er geen luchtfilterhuis is, is wat anders dan als ie er nog wel zit. Ik heb mijn K&N Apollo nooit op de originele luchtmeter gemaakt, iets met vierkante vs. ronde gaten.

En voor de rest… de VEMS moet er in een keer in en je moet in een keer door naar de rollerbank als je hem fijn rijdend wilt hebben. Of je moet alle onderdelen in de kofferbak leggen totdat je het in kan bouwen en genoeg op de bank hebt staan om door te rijden naar de rollerbank.

Ik raad geen PBV aan icm met VEMS omdat de twee systemen die tegen elkaar in proberen te regelen. Je zal wat meer brandstofdruk moeten hebben als je met de originele injectoren genoeg brandstof wilt hebben voor 185 wpk. Dan kan je gewoon een bosch niet instelbare kopen voor 3.5 bar van 80 euro. Dat is denk ik wel voldoende (OEM is maar 2.5 bar). Instelbaar is leuk maar meer dan 3x zo duur.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 mei 2009 03:57 PM
  [ # 318 ]

http://link.marktplaats.nl/248378736

is dat mischien wat?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 15 mei 2009 06:01 PM
  [ # 319 ]

Ga ik morgen naar kijken Laughing

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 mei 2009 06:02 PM
  [ # 320 ]
Laurensvzb schreef:

Ga ik morgen naar kijken Laughing

Laughing lijkt me een gave Wink  zwart is wel stoer!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 15 mei 2009 06:13 PM
  [ # 321 ]

Waarvoor is nuttig om in hele kleine stapjes je brandstofdruk te kunnen regelen? En ik kom er even niet op wat een PBV is.. en het is een power boost valve..
Maar waarom regelt de VEMS hier dan tegen in, op wat voor manier? En hoezo heb je een PBV nodig als je ook al een andere brandstofdrukregelaar pakt?

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 15 mei 2009 07:00 PM
  [ # 322 ]

Die T2 op MP ziet er leuk uit, maar de prijs is aan de lage kant. Ik zou heel goed op roest letten, zeker gezien de advertentie hier helemaal niets over zegt.  Wink

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 15 mei 2009 07:25 PM
  [ # 323 ]

Toen ik de eigenaar belde heb ik daar inderdaad naar geïnformeerd. Hij zei dat de dorpels wel wat aandacht verdienen maar dat de auto verder geen roest had. Dat zullen we morgen allemaal maar eens goed bekijken.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 15 mei 2009 07:36 PM
  [ # 324 ]

Jammer dat het leer zo gebarsten is…
Maar een zwarte T2 met leer zie je echt niet vaak dus duimen maar dat het wat is.

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 15 mei 2009 07:54 PM
  [ # 325 ]

Afgaand op de foto’s denk ik dat het leer voor €50 en een paar uurtjes werk weer als nieuw te krijgen is.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 15 mei 2009 08:25 PM
  [ # 326 ]

Over het leer maak ik me niet het meeste zorgen inderdaad. Ook is het niet iets wat van groot belang is voor het behoud van de auto. Weet iemand (SP) wat de diameter van de turbo is waar de slang die naar het luchtfilter loopt op zit aangesloten?

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 15 mei 2009 09:33 PM
  [ # 327 ]

De slang die naar de turbo loopt? Ik dacht 57mm maar hij varieert.

Verder moet je effe niet vergeten dat het luchtfilter rechtstreeks vast zit op de luchtmeter. Als je geen vemsachtig systeem hebt kan je niet zonder die luchtmeter. Als je vraag dus gaat over het plaatsen van een ander luchtfilter dan moet je je dus afvragen hoe je een verloop gaat maken van het vierkante gat in de luchtmeter naar je nieuwe luchtfilter. Ray heeft daar geloof ik ooit eens een verloop plaatje voor gevonden ergens, maar zijn actie heb ik nooit kunnen reproduceren.

Je brandstofdruk verhogen is fijn om meer oempf uit dezelfde injectoren te halen. Een PBV is een afwijkend soort brandstofdruk regelaar, een zogenaamde ‘rising rate’ regulator. Mijn vrienden bij DP engineering vloeken er op, maar als je een systeem hebt zonder de specifieke controle van de brandstoftoevoer, reageert de PBV sneller, 1.7x zo snel beweren ze. In boost heb je daar geen reet aan, je moet toch wachten tot de turbo opspint, maar daar onder pakt ie veel prettiger op, vraag maar aan Evan. De VEMS houdt er alleen niet van, als er een analoog ding op zit wat steeds variabel reageert op veranderende vacuum omstandigheden in het inlaatspruitstuk, iets wat de VEMS ook probeert te doen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 mei 2009 10:17 PM
  [ # 328 ]

Je ben ergens een 1 vergeten Wink
Bij de aanschaf zet je dat je verwacht 250 euro aan kosten en reparaties.
Tel daar maar 1000 euro bij op.

Ook al kan je erg veel zelf, dan zal je alsnog onderdelen moeten kopen, en dan telt het al hard op.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 15 mei 2009 10:32 PM
  [ # 329 ]

Als het goed is komt Laurens morgen bij me op de koffie en dan zullen we eens gaan kijken; tis bij mij om de hoek.
Eens kijken of we de kunststof van de dorpels er makkelijk af kunnen krijgen? Ander is de roest daar lastig te zien neem ik aan?

Laurensvzb schreef:

Toen ik de eigenaar belde heb ik daar inderdaad naar geïnformeerd. Hij zei dat de dorpels wel wat aandacht verdienen maar dat de auto verder geen roest had. Dat zullen we morgen allemaal maar eens goed bekijken.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 15 mei 2009 11:11 PM
  [ # 330 ]
Arjan Verkade schreef:

Je ben ergens een 1 vergeten Wink
Bij de aanschaf zet je dat je verwacht 250 euro aan kosten en reparaties.
Tel daar maar 1000 euro bij op.

Ook al kan je erg veel zelf, dan zal je alsnog onderdelen moeten kopen, en dan telt het al hard op.

Viel mij ook op dat je daar wel erg optimistisch bent. Mijn eerste gang naar VDL, nog voor de keuring, leverde me al een rekening van 400 euro en dat was alleen maar een thermostaat, kleppen stellen en versnellingsbakolie en dat vind ik dan nog een heel nette prijs…. Toegegeven, niet zelf gedaan, maar reken er maar op dat die teller hard loopt in het begin… Rolling Eyes  Wink

Profiel  
 
 
22 van de 31
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook