Wat hebben V-power en injectie cleaner te maken met het feit dat de viergastest op GAS te hoog is?
In mijn ogen verbeter je niets met deze dingen, immers op GAS is het CO op de viergastester te hoog, logische stap is laten uitlezen en opnieuw inregelen door een LPG specialist, die kan ook constateren of de verdamper misschien niet vesleten is, dit doen ze door oa drukken te meten in de eerste en tweede trap, deze zijn bij sommige LPG installaties af te stellen.
Emiel














































Totaal aantal Berichten: 43449
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Op benzine is alles dus wél goed??
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
En hoe is de staat van de katalysator?
Altijd leuk die G3 installaties die nog net niet meedoen aan modernere standaarden. Ik heb het laatst ook gehad op een xantia, maar omdat er niet te stellen was zonder de officiele AG uitleescomputer konden we er niet zo veel mee beginnen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tsja… CO-percentages… Ik wilde zo nodig tegen mijn gevoel in een nieuwerwetsere bak hebben.
Goed, ik ga volgende week zo snel mogelijk naar een gasboer, dat lijkt mij stap 1.
Euh… sondes, hebben die er iets mee te maken? Die dingen zijn door te meten toch? Kan iemand mij daar iets over vertellen?
De kat, hoe kom er daar achter zonder te demonteren? Niet denk ik zo. Waar moet ik op letten, hoe beoordeel je zo’n ding?
@Yuri
Of hij op benzine goed is, durf ik je niet te vertellen. Eerlijk, ik wist toen nog niet dat dat handige informatie zou zijn. Goed, ook hier zal ik wel wat meer logica in gaan zien naarmate ik er langer mee bezig ben….


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tjerk schreef:Leuke foto’s hoor! Kan je me de laatste sturen op het grootste formaat dat je hebt?
Natuurlijk! PB je email maar even.


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, al googelend kom ik op nog een mogelijke veroorzaker; de stappenmotor. Kan iemand dit bevestigen?


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb daarnet nog even met Robert onder de motorkap gekeken, en zag daar ineens een klein gaatje in de slang tussen de LPG-venturi en het gasklephuis. Dit zou natuurlijk maar zo de veroorzaker kunnen zijn, of niet?
Hoe dan ook, terwijl ik rustig op zoek ga naar een vervanger, zal ik het nu alvast even dicht kitten.


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dit is hem, inmiddels zit hij weer dicht.























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Als dat het zou zijn, kom je er mooi mee weg.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Typisch een geval van veel giswerk, hetgeen ook normaal is.
Dat gaatje kan de hoge CO niet veroorzaken, dat weet ik zeker ik denk dat het verstandig is de auto naar een gasspecialist te brengen om het systeem te laten testen en uitlezen en ook een versleten verdamper komt vaak voor op G3…
Kies niet de goedkoopste LPG specialist uit maar gewoon een goede specialist die garantie geeft op het afstelwerk.
Emiel


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat ga ik doen! Overigens is de verdamper redelijk nieuw, de rekening heb je zelf gezien.
patje74 schreef:Dat ga ik doen! Overigens is de verdamper redelijk nieuw, de rekening heb je zelf gezien.
Daar heb je gelijk in, vergeten….
Emiel






















Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
patje74 schreef:
De kat, hoe kom er daar achter zonder te demonteren? Niet denk ik zo. Waar moet ik op letten, hoe beoordeel je zo’n ding?
Je hoort vaak iets rammelen onder de auto. Het lijkt net een trillend hitte schild. Dit heb je al bij gewoon stationair toerental. Dan weet je dat je kat is overleden. Of als hij weer eens op de brug staat dan met je hand tegen de kat slaan, als het goed is hoor je niks. Bij fout hoor je gruis of dezelfde rammel.


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb geen gerammel tijdens lopende motor, ik heb onlangs de pakking tussen spruitstuk en uitlaat vervangen, er is mij toen ook niets opgevallen. Het rijden gaat ook perfect en storingsvrij. Eigenlijk is er geen merkbaar verschil met het rijden op benzine. Het hele zaakje komt probleemloos over.
Ach, volgende week ga ik naar een gasboer, dan mag die het verder naar kijken.






















Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V