2 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
CX deurpanelen van polyester?
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 11 januari 2010 12:40 PM
  [ # 16 ]
Robin Visser schreef:

Zodra er concrete vorderingen zijn, kaart ik het wel aan. Eerst zien, dan geloven namelijk.

En dus zoals beloofd….

Vanavond ga ik lang bij de polyesterknutselaar. Hij heeft een malletje en een gietproefje gemaakt. Het gaat om een exemplaar met de stiknaad als afdruk in het polyester. Ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet. En als het niet top is, hebben we in ieder geval een begin van een duurzame oplossing voor degenen die hun interieur opnieuw willen laten bekleden en daarvoor een duurzame oplossing zoeken.

Ik zal ‘ns zien of er nog één is te laten maken en die laat bekleden. In ieder geval gaat het resultaat mee naar de meeting in Hedel.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 11 januari 2010 03:00 PM
  [ # 17 ]

Goed bezig.
Is dat malletje op de een of andere manier ook bruikbaar voor niet met leer beklede panelen? Dus zonder stiknaad-afdruk?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 11 januari 2010 03:14 PM
  [ # 18 ]

Het idee is een kant en klaar deurpaneel te maken met nepstiknaad als afdruk in het polyester. Als dat is gewenst, kan denk ik hetzelfde paneel ook worden bekleed. Ik denk, dat de polyester afwerking weinig chique overkomt. Bekleden kan met skai en met leer. Of het met stof kan, weet ik niet.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 11 januari 2010 03:51 PM
  [ # 19 ]

Een CX-paneel bekleed met stof? Zoals in Comme il faut in nummer 102 van LCER…? Wink

Maar OK, het paneel is dus kaal met nep-stiknaad en desgewenst te voorzien van een bekleding in de gewenste kleur en het gewenste materiaal.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 11 januari 2010 09:27 PM
  [ # 20 ]

Goed nieuws… Smile  Is het polyester paneel ook in gewenste kleur te leveren?

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 11 januari 2010 10:38 PM
  [ # 21 ]

Het is inderdaad goed nieuws. Ik heb het origineel en de kopie in de kofferbak liggen. Je ziet dus gewoon alles van het origineel. En aangezien dat van een kapot orgineel was voor de proef, zie je ook het stukje plakband om een gaatje in de originele bekleding af te plakken. Het ziet er dus echt geweldig uit. Het is in alle gewenste kleuren te maken. We moeten alleen het juiste RAL=nuummer van de verschillende kleuren vinden. Dat is geen probleem. Als ik van alle en exemplaar ter beschikking krijg, dan ga ik hier wel even bij de plaatselijke verfboer kleuren vergelijken.

Wat we nu nog nodig hebben, is een setje originele volledig gave deurpanelen. Bijna zeker, dat ze niet beschadigen bij het trekken van de mal. En als dat wel zo is, moeten we maar een oplossing verzinnen. Ondertussen is er nog een uitdaging met de bevestiging waar nog een uitdaging zit voor de bevestiging aan de onderkant. Maar daar komen we ook wel weer uit. Maar wie oh wie helpt me aan rechte pnelen van het meest voorkomende type, zonder uitsparing voor de raamzwengels en met nepstiknaad ?

Zo, dit staat op de rit. Nu nog een plastic rollende uitdaging voor de SM. Die wordt lastiger.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2433
Geregistreerd: 02-08-2007

Gepost: 11 januari 2010 10:45 PM
  [ # 22 ]
Robin Visser schreef:

Wat we nu nog nodig hebben, is een setje originele volledig gave deurpanelen.

Ik heb wel twee panelen (voor) over echter ze zijn niet geheel smetteloos ik heb ze net vervangen voor zeg maar originele polyester voorpanelen

En betreft de goede kleur via de verfboer wordt een heel moeilijk verhaal vrees ik.
Althans mijn ervaring.

Otten trekker ca 1960.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 11 januari 2010 10:53 PM
  [ # 23 ]

Dank je wel voor het aanbod, maar aangezien je echt elk klein reliëfje ziet, moeten de originelen echt smetteloos zijn, zonder enig scheurtje en kaarsrecht. Dat laatste is te regelen. Daar weet een clublid een oplossing voor. Dus als iemand me helpt aan een setje zonder scheurtjes…

Ik heb wel goede hoop voor de kleur. Het makkelijkst zijn RAL-kleuren, maar andere kleuren kunnen ook.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Gepost: 11 januari 2010 11:01 PM
  [ # 24 ]

Hé wat een goed initiatief!!!
Ik heb zo’n 80 deurpanelen liggen gok ik, maar de meeste zijn…krom. Evil or Very Mad
Het is een ellende, die dingen. Vorige week nog eentje gemonteerd…kostte een volle dag werk, inclusief nat maken, recht buigen, vastbinden met spanbanden etc.  nono Vreselijk.

Dus.. dit initiatief zal zeer welkom zijn voor veel zoekende CX-liefhebbers.

Let echter wel op, dat er panelen bestaan met gaatjes voor de speakers, maar dat er ook een variant was, met een rond gat voor echte speakerroosters!!

De panelen die Sjors aanbiedt hebben gaatjes vermoed ik.

Graag wil ik helpen bij dit project, dus Robin…. kom maar eens langs dan zoeken we de panelen die je nog mist.

Léo

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 11 januari 2010 11:04 PM
  [ # 25 ]
Mulder schreef:

En helaas is het bij panelen die niet op een portier vast zitten moeilijk te beoordelen of ze niet toch stiekem een heel klein beetje krom zijn.

Oh absoluut!  Dat maakt het dus zo frustrerend!!!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2433
Geregistreerd: 02-08-2007

Gepost: 11 januari 2010 11:19 PM
  [ # 26 ]
La Léo schreef:

De panelen die Sjors aanbiedt hebben gaatjes vermoed ik.


Léo

Nee juist niet Leo ik heb inmiddels panelen met gaatjes terug geplaatst alleen daar zitten weer gaten in voor de spiegel bediening die ik dus niet heb, ik zet er maar tweeters in ofzo.
Deze zijn wel van kunststof dus mooi recht.
Degene die ik over heb zijn kaarsrecht en dat zijn die met die roostertjes.

En inderdaad een super initiatief.

Otten trekker ca 1960.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 12 januari 2010 11:29 AM
  [ # 27 ]

Kromme deurpanelen vind ik niet zo heel erg. Het zou mooi zijn als ze recht zijn. Dat bespaart werk. Maar anders moeten ze eerst recht worden gemaakt en dat is op zich mogelijk. Ik wil de definitieve set panelen met deuren aanleveren voor een goede pasvorm. Een volledig intacte set op deuren is geen probleem. De panelen kunnen eraf. En betere drukkers lever ik wel terug als ze kapot gaan bij het verwijderen. Wel van belang is, dat de bekleding echt helemaal intact is.

En voor een rechtsvoor paneel zou ik zeggen zonder gat voor de spiegelbediening. Dat moet namelijk later worden ingeboord, ook als je er één hebt met gat. Dat vloeit namelijk dicht bij het gieten en ziet er dan volledig glad uit. Zonder gat is dus noodzaak. Dan heb je geen glad vlakje. En als er een spiegelbediening in moet, dan boor je dat uit.

Wat betreft de speakergaten, zijn de varianten mij bekend. Ik zou zeggen, laten we beginnen met de meest voorkomende panelen, die met het grote ronde gat en met het ronde roostertje erachter voor de speakers.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2433
Geregistreerd: 02-08-2007

Gepost: 12 januari 2010 11:39 AM
  [ # 28 ]

Ik kijk nog even rond Robin

Er ligt her en der nog wel wat, en het berichtje van Leo was natuurlijk ook hoopvol.

Otten trekker ca 1960.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 12 januari 2010 12:34 PM
  [ # 29 ]

Wat betreft de speakergaten, zijn de varianten mij bekend. Ik zou zeggen, laten we beginnen met de meest voorkomende panelen, die met het grote ronde gat en met het ronde roostertje erachter voor de speakers.

Damn… Wink
Gelukkig kunnen de mijne nog een tijdje mee. Ik ben evengoed benieuwd naar het resultaat.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 12 januari 2010 12:42 PM
  [ # 30 ]
La Léo schreef:

inclusief nat maken, recht buigen, vastbinden met spanbanden etc.  nono Vreselijk.

Léo

Hoi,

Dat vastbinden, doe je dat op de deur of op een plaat triplex oid? en indien dat laatste, laat je ze dan eerst nog een tijd drogen of gaan ze meteen op de deur? En ook nog, hoe nat is nat? kopje onder in de badkuip of besprenkelen? Hééél benieuwd! smile
Yke

Profiel  
 
 
2 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook