3 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
CX deurpanelen van polyester?
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 12 januari 2010 01:26 PM
  [ # 31 ]
yke schreef:
La Léo schreef:

inclusief nat maken, recht buigen, vastbinden met spanbanden etc.  nono Vreselijk.

Léo

Hoi,

Dat vastbinden, doe je dat op de deur of op een plaat triplex oid? en indien dat laatste, laat je ze dan eerst nog een tijd drogen of gaan ze meteen op de deur? En ook nog, hoe nat is nat? kopje onder in de badkuip of besprenkelen? Hééél benieuwd! smile
Yke

@ Robin - chapeau project !!
ik heb 2 setjes prestige deurpanelen, ben bang dat er niet veel rechte zijn….. achter zijn wel redelijk
die zijn anders/langer natuurlijk. en hebben uitsparing voor raamschakelaar en sigaar aansteker. wil je die nu ook meenemen in dit project ? of later ?  of zou je ook de basis v/e break kunnen nemen - worden toch overtrokken met leer.

ik wil nog even kijken of ik mijn oude nog kan gebruiken…..

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 12 januari 2010 02:14 PM
  [ # 32 ]

Misschien een hele domme opmerking hoor, maar is het niet een optie dat iemand zijn kaarsrechte deurpanelen uit zijn CX haalt om als mal te laten dienen?

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 12 januari 2010 02:34 PM
  [ # 33 ]

Omdat die deurpanelen op het moment dat je ze los hebt heel waarschijnlijk toch krom blijken te zijn.

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 12 januari 2010 02:53 PM
  [ # 34 ]

Heee, kwas dit topic alweer vergeten…
Maar ik lees heel goed nieuws!!!
Schrijf mij maar op voor gegadigde voor 4 nieuwe deurpanelen!

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 12 januari 2010 03:37 PM
  [ # 35 ]
Nelis Infra schreef:

Misschien een hele domme opmerking hoor, maar is het niet een optie dat iemand zijn kaarsrechte deurpanelen uit zijn CX haalt om als mal te laten dienen?

De beste opmerking van de dag ! Zeer waarschijnlijk komen de panelen weer ongeschonden uit de strijd. En zo niet, dan kan daar een polyester exemplaar voor in de plaats komen en natuurlijk zijn ze opnieuw te bekleden met leer of skai, als polyester geen optie is. Ik begrijp best, dat polyester terugkrijgen geen optie is, waar originele perfecte deurpanelen werden aangeleverd.

cx25gtit2 schreef:

ik heb 2 setjes prestige deurpanelen, ben bang dat er niet veel rechte zijn….. achter zijn wel redelijk die zijn anders/langer natuurlijk. en hebben uitsparing voor raamschakelaar en sigaar aansteker. wil je die nu ook meenemen in dit project ? of later ?  of zou je ook de basis v/e break kunnen nemen - worden toch overtrokken met leer. ik wil nog even kijken of ik mijn oude nog kan gebruiken…..

In pricipe is van alle typen een mal te maken. Het maken van een mal is niet al te duur: ongeveer E 100,-. Alles op zijn tijd, denk ik. De polyesterman heeft maar 2 handen. Prestige panelen hebben toch altijd leer ? Die hoef je dan toch alleen maar recht te maken en eventueel opnieuw de bekleding lijmen lijkt me ? Een afdruk maken van met leer beklede panelen, ligt niet voor de hand. Het modelpaneel, dat ik nu heb, zou prima met leer zijn te bekleden. Er moeten inderdaad alleen break/prestige-panelen worden gemaakt.

bonetone schreef:

Omdat die deurpanelen op het moment dat je ze los hebt heel waarschijnlijk toch krom blijken te zijn.

Maar dat was dan weer niet zo heel erg. Ze moeten kwa bekleding intact zijn.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 januari 2010 06:02 PM
  [ # 36 ]
Robin Visser schreef:

Nu nog een plastic rollende uitdaging voor de SM. Die wordt lastiger.

huh plastic rollende uitdaging voor de SM ???

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 13 januari 2010 11:37 AM
  [ # 37 ]

Roues Résines…

En om weer bij de panelen uit te komen, binnenkort moet ik toch langs bij de bekleder om mijn opnieuw beklede paneeltjes op te halen. Dan zal ik het proefpaneel achterlaten om wat te verzinnen voor de bevestiging. Daar zou dan nog wel een deurtje bij mee moeten.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 17 januari 2010 10:55 AM
  [ # 38 ]

Voor het geval jullie dit nog lezen, straks gaat het proefexemplaar mee naar Arnhem.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 17 januari 2010 05:11 PM
  [ # 39 ]

En nu bedankt voor de input. Michel Heyblom deed de suggestie de randen dikker te maken. Daarmee zou er ruimte ontstaan om de bevestigingspunten op te monteren. Nu even zien met polyesterman, dat een nieuwe mal wordt gemaakt waar drukker op passen, of dat we wat anders verzinnen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 17 januari 2010 10:24 PM
  [ # 40 ]

Hmm klinkt allemaal hoopvol, ben vandaag helaas niet in Arnhem geweest om ze te zien maar als dit project slaagt waar het wel naar gaat uitzien heb ik ook wel intersse in 4 panelen, mits de prijs natuurlijk redelijk is, maarja hoe meer er meedoen des te beter de prijs natuurlijk.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 17 januari 2010 10:38 PM
  [ # 41 ]

Ik heb ze vandaag gezien in Arnhem. Het ziet er zeer veelbelovend uit!
Een oplossing voor de bevestiging wordt wel gevonden…

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 18 januari 2010 10:47 AM
  [ # 42 ]
Mark Gielen schreef:

mits de prijs natuurlijk redelijk is, maarja hoe meer er meedoen des te beter de prijs natuurlijk. Mark

De prijs zal redelijk zijn. Het gaat denk ik niet uitmaken hoeveel er van gaan worden gemaakt. Het is stukswerk. De routine van de maker zal toenemen, hij zal dan minder tijd nodig hebben. En dat zij hem wat mij betreft gegund. Een indicatie voor het maken van het proefpaneel is namelijk ongeveer 7 tientjes. In verband met de bevestiging moet nog wat worden verzonnen, dat zich ongetwijfeld zal vertalen in een wat hogere prijs. We hebben bedacht dat de rand dikker moet worden. Dat zou makkelijk en dus goedkoop te maken zijn. We moeten de handgrepen niet vergeten. Die zullen ook nieuw moeten worden gemaakt in kleur van het paneel. Op het maken van de mal, lopen we trouwens ook niet leeg. Er is een indicatie van E 130,- afgegeven. Ik zou me zo kunnen voorstellen, dat de club daarin wat kan betekenen en dat de mallen dan eigendom van de club worden. De volgende uitdaging wordt de schaal waarop kan worden geproduceerd. Op dit moment is het namelijk stukwerk….

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 18 januari 2010 10:55 AM
  [ # 43 ]

De handgrepen zijn bij kapotte/kromme panelen toch niet zozeer het probleem? Die kun je gewoon overzetten.

De vraag die zich gisteren meer aan me opdrong: de ‘look’ is veelbelovend, maar hoe zit het met de ‘feel’?
De originele panelen zijn relatief zacht, het polyester is keihard. Overtrekken met leer of vinyl brengt daarin weinig verandering. Is daar een oplossing voor te bedenken? En heeft het verschil in materiaal nog invloed op het geluid uit je luidsprekers?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 18 januari 2010 11:13 AM
  [ # 44 ]

Het is simpel, dit is wat het is wat betreft het aanvoelen. Als je het wilt bekleden, kost het meer. met bekleden verbetert het gevoel wel degelijk. Daar wordt namelijk altijd schuimrubber tussen gedaan, net als bij het origineel, dat trouwens ook over een harde ondergrond is getrokken. De inschatting is, dat voor de meeste CX-rijders de prijs een issue is, eerder dan het gevoel. Liever goedkoop en goed genoeg ogend zonder gevoel, dan duurder en goed ogend met gevoel. Het uiterlijk zal naar mijn inschatting de doorslag geven. Het is beter dan gescheurde deurbekleding en kromme panelen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 18 januari 2010 09:51 PM
  [ # 45 ]

Ach, ik weet niet hoe het met leer is, maar ik vind het vinyl ook tamelijk hard aanvoelen. Tuurlijk het polyester is harder, maar ik zit ook niet dagelijks in mijn deurpanelen te knijpen… Wink
Dus inderdaad, ik vind rechte panelen zonder scheurtjes e.d. belangrijker. En een redelijke prijs is altijd welkom…

Profiel  
 
 
3 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook