15 van de 17
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende > 
   
CX deurpanelen van polyester?
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 07 mei 2011 11:38 PM
  [ # 211 ]
par eXeMple! schreef:

Je trekt het portier niet dicht aan het paneel. De deurgreep zit aan de deur vastgeschroefd.

Point taken Smile

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 09 mei 2011 02:53 PM
  [ # 212 ]
ronvanzon schreef:

en mogelijk is de klittenband sterker dan de hechting van de band op het paneel… Maarreh, is dit idee al voorbij gekomen?

Dat is nog niet voorbij gekomen. Het is vrees ik ook geen bruikbaar idee. Om klitteband te kunnen bevestigen, heb iets vlaks nodig. Dat betekent, dat er een strip op moet worden gezet en dus dat je een deurpaneel uit 2 delen moet gieten. En dat is kostbaar. Binnenkort moet ik mijn CX met het voorbeeld maar ‘ns bij Theo gaan wegzetten. De al aangeleverde deuren kunnen wel als proefkonijn dienen wat betreft de bevestiging.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 09 mei 2011 05:56 PM
  [ # 213 ]

Hoe ziet de achterkant van het paneel er dan momenteel uit (foto?), is het niet in een gesloten mal opgeschuimd?

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 09 mei 2011 06:27 PM
  [ # 214 ]

is een dun laagje, dus hol van binnen.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 10 mei 2011 09:25 AM
  [ # 215 ]

Beste mensen, ik heb het protopaneel nu bij mij in de auto liggen, maar ik kom er door verschillende redenen niet toe om er iets mee te doen, ik heb zoals gezegd al wat beugeltjes; klemmetjes opgesnord, maar kan ze nergens aan bevestigen omdat t paneel te dun is. hier zal bij de productie iets in verwerkt moeten worden om deze goed te kunnen bevestigen.

Graag draag ik het over aan iemand anders (SP?) dan geef ik t paneel wel mee aan Evan dan komt t binnenkort wel een keer in Abbenes.

greetzzzzzzzz

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 oktober 2011 08:44 PM
  [ # 216 ]

Waar is het deurpaneel nu?

Heb wel interresse om het op te pakken

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 oktober 2011 01:43 PM
  [ # 217 ]

Waar is ie nu?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 27 oktober 2011 02:19 PM
  [ # 218 ]

ligt bij vd Laan in Abbenes, die is er als t goed is mee bezig, vraag anders Robin ff, die heeft volgens mij onlangs nog contact gehad.

greetzzzzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 27 oktober 2011 02:20 PM
  [ # 219 ]

Misschien weet Robin Visser waar het paneel uithangt. PM hem eens.

Edit: 2 zielen, 1 gedachte… Smile

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 oktober 2011 02:54 PM
  [ # 220 ]

Oké
En bedankt maar weer

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 03 november 2013 11:45 AM
  [ # 221 ]
F.SvM schreef:

Waar zijn de eerste modellen gebleven?
Ben hier ook al eens naar op zoek geweest,maar wie ze nu heeft?
Best wel interesse om het op te pakken.

Arjan Verkade schreef:

Wat betreft de deurpanelen: dat is volgens mij dit topic wat bedoeld wordt: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/197271/P210/

Duszzzz…. Volgens mij ooit afgeleverd bij Evert-Jan. Maar dat meld ik niet met grote stelligheid. Gezien de recente grote opruimactie bij Van der Laan houd ik er rekening mee dat de eerste proef wel ‘ns verloren zou kunnen zijn gegaan. De originele panelen waar de mallen van zouden moeten worden getrokken zijn nog bij de polyesterboer. Zijn telefoonnummer tuur ik je wel even Frank. Ik wil ze er best nog wel gaan ophalen als dat nodig is.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 november 2013 12:08 PM
  [ # 222 ]

Alle verdere info is welkom.
Zou hier graag mee verder willen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 03 november 2013 02:10 PM
  [ # 223 ]

joehoe, you’ve got mail!

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 augustus 2014 02:45 PM
  [ # 224 ]

Lang leve de zoekfunctie! Leuk topic om door te lezen, en jammer dat het uiteindelijk een beetje gestrand is. Laat ik er eens een schop tegenaan geven, vanuit een andere hoek.

En mal trekken van een perfect paneel levert een mal die dan correct is volgens de buitencontouren.
Echter, ik heb een cx uit ‘77, als ik mijn deurpaneel goed bekijk/voel, dan zit er een opbouw in van lagen.
Papier, laagje schuim, vervolgens overtrokken met skai/plastic.
Ga je een mal trekken van de buitenkant, dan hou je inderdaad een hard paneel over.
Met alleen polyester heb je overigens ook nog eens een lekkere rammelbak gemaakt, hou er rekening mee dat je dat gaat horen.

Het polyester-initiatief is goed, echter zit er naar mijn mening één denkfout in: ik heb het idee dat men het liefst iets maakt wat in één run gemaakt kan worden. Dat maakt het productie proces onnoemlijk gecompliceerd. Beter is het om losse fasen van productie te hebben en dat samen te voegen.

Ergens werd ook het 3D printen genoemd. Ik denk dat 3D printen een prachtige uitvinding is, ik heb zelf net een 3D geprinte bril gekocht. Het nadeel is dat die apparaten allemaal vrij duur zijn, het printen gaat langzaam en voor grote stukken heb je een belachelijk grote (lees dure) machine nodig. Ik denk dat het nog wel even gaat duren voordat we daarmee panelen kunnen printen. Wel voorzie ik mogelijkheden om allerlei kloterige-kut-klemmetjes te laten printen. De raamlijst achter bij m’n CX laat los en ik denk dat ik gewoon eens ga proberen om zo´n klemmetje te laten printen bij ons op het werk.

Maar, hoe dan wel?
Tijdens mijn studie heb ik helemaal kick-ass-awsome een catamaran gebouwd van composiet materialen. Gebouwd dmv sandwich constructies. Vast wel bekend bij surfers hier. Er zijn verschillende soorten schuim te gebruiken hiervoor, en sommige zijn erg ‘luchtig’, licht en enigszins zacht zoals op je CX paneel. Als je zo’n stukje schuim lamineert met glasvezel of koolstof, dan wordt het onwijs hard en stijf, maar dat wil je niet.
Wat ik in mijn hoofd heb:

- Goed / recht paneel opmeten met een 3D scanner.
- Paar lagen ‘sandwich-schuim’ op elkaar plakken zodat goede dikte van paneel is verkregen.
- Op de CNC bank uitfrezen die hap.
- Beplak het met je favoriete stofje
- hang het aan de deur met klittenband of dubbelzijdige tape.

Klittenband werkt uitstekend. Als gitarist plak ik al jaren mijn effecten pedalen met klittenband aan een bord en zit perfect.
Wel heb je met klittenband een bepaalde ‘dikte’, wat je kan zien. Dubbelzijdig tape werkt prima, want zo’n paneel weegt niets. Wellicht dat je dan een paar alu stripjes in je schuim moet zetten, want tape lostrekken van schuim kan ook je paneel beschadigen..

Ik zit eigenlijk een beetje te spelen met het idee om dit via de club te doen, mij ontbreekt het nogal aan tijd om dit structureel goed aan te pakken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 06 augustus 2014 06:01 PM
  [ # 225 ]

hoe hebben ze die dingen in de fabriek gemaakt?

in elk geval niet met een 3d printer, maar hoe wel?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
 
15 van de 17
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook