16 van de 17
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 Volgende > 
   
CX deurpanelen van polyester?
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 augustus 2014 06:07 PM
  [ # 226 ]

Fabrieks af werden die dingen geperst.
En daarna of misschien wel tegelijk werd er de deurbekleding om getrokken.


VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 06 augustus 2014 09:48 PM
  [ # 227 ]
erikkuiper schreef:

hoe hebben ze die dingen in de fabriek gemaakt?

in elk geval niet met een 3d printer, maar hoe wel?

Die dingen worden onder druk met temperatuur gevormd in een mal.
Heb pas een fabriek van Dieppe (F) mee helpen verhuizen naar Genk (B)
Of die skai er mee op gaat weet ik niet, de gladde plastiek tegenwoordig wel.

Vloermatten vormen ze in dezelfde persen(andere mal uiteraard)

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 06 augustus 2014 11:49 PM
  [ # 228 ]

dus bij ford (of was het daar niet?) kunnen ze cx deurpanelen maken?

wat zou een matrijs kosten per deur?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 07 augustus 2014 12:03 AM
  [ # 229 ]

Op industriële schaal worden meerdere panelen in een spuitgietvoorgang gevormd, bijvoorbeeld vier. Voor een dergelijke mal mag je aan een prijs van €400.000 denken. Er moet namelijk een hele studie gemaakt worden van het aantal benodigde injectoren met hun kunststofkanalen en verwarmingselementen. Ook op hobbyschaal gaat het om veel geld.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 augustus 2014 12:07 AM
  [ # 230 ]

Gewoon je oude opnieuw laten bekleden dus Wink

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 augustus 2014 12:29 AM
  [ # 231 ]
RensKorevaar schreef:

Op industriële schaal worden meerdere panelen in een spuitgietvoorgang gevormd, bijvoorbeeld vier. Voor een dergelijke mal mag je aan een prijs van €400.000 denken. Er moet namelijk een hele studie gemaakt worden van het aantal benodigde injectoren met hun kunststofkanalen en verwarmingselementen. Ook op hobbyschaal gaat het om veel geld.

Inderdaad, spuitgiet matrijzen zijn erg duur. Moet ook worden nagedacht over koeling van je product, en hoe het te lossen moet zijn. Overigens hebben spuitgiet machines een hele grote sluitkracht nodig. Was ooit in een fabriek in Waalwijk waar ze per 8 stuks de rechthoekige Goudkuipje kuipjes maken. Die machine had een sluitkracht van 400 ton!

Het lijkt mij dat de oude CX panelen zijn gevormd door een manier van dieptrekken.
Men neme een rechthoek van ‘kartonpulp’, vochtig en doordrenkt met behangplaksel.
Hup in de machine, die vouwt het simpel in de juiste vorm. Pierre haalt met een stanley mesje de overbodige hoeveelheid pulp van het resultaat af, klaar. Drogen, cheap-ass plastic erover heen, paneel = done.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 07 augustus 2014 08:58 AM
  [ # 232 ]

ok spuitgieten wordt um niet dus.

smirk

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 11 november 2016 11:45 PM
  [ # 233 ]

Had het plan om een rechterbuitenspiegel op m’n Pallas te monteren, ik begrijp nu dat ik dat beter niet kan doen omdat ik daarvoor mijn deurpaneel moet verwijderen?
Zit er nu nog redelijk recht op, alleen is mijn armsteun gedeelte slecht maar dan alleen aan de bestuurderskant.

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 12 november 2016 12:20 AM
  [ # 234 ]

nee het probleem zit meer in het kromtrekken op de deur.
volgens mij voornamelijk door vocht

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 12 november 2016 12:04 PM
  [ # 235 ]

Inderdaad. Heb inmiddels heel wat panelen in mijn handen gehad. Het is het vocht wat het kromtrekken veroorzaakt. Er staat ook spanning op het paneel door de ‘bekleding’. Er afhalen moet je wel voorzichtig doen vanwege de plastic klemmen. Hiervoor zijn aparte tooltjes te krijgen.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 13 november 2016 01:05 PM
  [ # 236 ]

Ik denk ook dat het krimpen van de bekleding een rol speelt. Ik heb een recht paneel met een scheur in de bekleding. Misschien dat een heatgun helpt.

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 06 januari 2017 05:00 PM
  [ # 237 ]

Is deze actie/dit onderwerp nog actief.

Begrijp dat polyester wat nadelen heeft.
Ik denk dat er relatief makkelijk en goedkoop “originele” deurpanelen van karton(pulp) te maken zijn. Is relatief eenvoudige techniek.
Het vinyl, leer oid is er dan ook relatief makkelijk op te zetten denk ik.
Grootste probleem is namaken van de stiknaden.

Iets om op te starten?

Polyester op een soort schuimlaag moet ook best lukken, op een/de mal die reeds gemaakt is. Bekleden met vinyl kan via verwarmen en persen wellicht. Heb wel war ideeën hiervoor

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 07 januari 2017 09:07 PM
  [ # 238 ]

Ik denk dat het onderwerp door de meesten wel actief in het achterhoofd zit, wachtend op iemand die het daadwerkelijk voor elkaar krijgt. Mijn CX is op 1 jan 40 geworden, staat nu in onderdelen bij de spuiter, en kan over een week opgebouwd gaan worden. Ik verwacht er tegen de lente mee klaar te zijn, zou mooi zijn om er tzt ook mooie deurpanelen in te hangen…

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 08 januari 2017 11:45 AM
  [ # 239 ]

Frank heeft aangeboden om er zich in vast te bijten. Als hij eenmaal bijt laat hij niet meer los. very angry. Probleem is echter dat niemand weet waar het proefmodel gebleven is.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 08 januari 2017 02:42 PM
  [ # 240 ]
Robin Visser schreef:

joehoe, you’ve got mail!

Het lijkt er op dat dit de laatste lead is geweest over de wherabouts. Wat-o-wat zou er in dat mailtje hebben gestaan?

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
 
16 van de 17
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook