1 van de 15
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
de SM van gjspan
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- Xsara 1.4
- SM 2,7IE
Gepost: 16 maart 2009 12:26 AM

Very Happy

In het kader `wat is er allemaal in NL` een inkijkje in een SM die de nederlandse wegen nog niet onveilig heeft gemaakt.

Die sinds 1991 in NL is

die sinds 1999 in mij bezit is,

die reeds beschreven is-wordt in SublieM,

die vorige zomer naar de garage thuis is verhuisd,

die eindelijk waarschijnlijk binnen 2 jr zal rijden,

die afgelopen 3 weken al meer aandacht heeft gehad dan al die jaren in de externe locatie.

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23345
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 maart 2009 11:43 AM
  [ # 1 ]

Hij is al bijna klaar toch?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- Xsara 1.4
- SM 2,7IE
Gepost: 16 maart 2009 09:13 PM
  [ # 2 ]
bogaard77 schreef:

Hij is al bijna klaar toch?

mwhooooohhhh

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 16 maart 2009 11:03 PM
  [ # 3 ]

Hoi Gert Jaap,
Die achterlichtblokken,gaan die er gemakkelijk af??
En zijn die sockets,waar de lampjes in gaan vervangbaar? Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23345
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 maart 2009 11:52 AM
  [ # 4 ]
Blooper1963 schreef:

Hoi Gert Jaap,
Die achterlichtblokken,gaan die er gemakkelijk af??
En zijn die sockets,waar de lampjes in gaan vervangbaar? Wink

Ja van binnen uit. Het is het oude systeem. veertjes, formica plaatjes, plastic, enz.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26591
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 17 maart 2009 09:35 PM
  [ # 5 ]
Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- Xsara 1.4
- SM 2,7IE
Gepost: 18 maart 2009 09:27 PM
  [ # 6 ]
Arjan Verkade schreef:

Mooi project, veel succes ermee! Wink

Ik doe m’n best.


@blooper: idd lampen vanachter bekleding met boutjes los te draaien, fittingen zelf als beschreven door Bogaard77.

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
hocks
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 20 maart 2009 11:15 PM
  [ # 7 ]

He hallo ! Mooie wagen!!!
Wij kennen elkaar van gezicht.
Ik heb je in 2001 aan de balie gehad bij het schade bedrijf waar ik toen werkte en heb je naar Koos gestuurd en resultaat mag er wezen!!

Inmiddels heeft mijn broer er ook een en zijn we druk bezig met de restauratie : 1970 bleu platine, zwart leer

Bijna elk merk, heeft wel een interessant model…..

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- Xsara 1.4
- SM 2,7IE
Gepost: 21 maart 2009 10:08 PM
  [ # 8 ]

time flies…. zullen we maar zeggen, auto aantal jaren geleden al laten spuiten maar kwam er niet veel verder mee. Gelukkig is hij nu in mijn eigen garage en je ziet de auto groeien.  Very Happy Very Happy

Zullen elkaar vast nog wel eens treffen denk ik.

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
hocks
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 21 maart 2009 11:50 PM
  [ # 9 ]

Dat denk ik ook wel, wonen tenslotte niet ver van elkaar…. zomer’s kom ik wel vaker bij je voor de deur langs met een rode Mehari…. je woont langs de binnendoorroute tussen mij ( veendam) en mijn Broer
(Appingedam)
Succes met je project!!!

Bijna elk merk, heeft wel een interessant model…..

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- Xsara 1.4
- SM 2,7IE
Gepost: 05 april 2010 10:15 PM
  [ # 10 ]

Zo, alweer een jaartje verder. Gelukkig gebeurt er nog iets. Deuren zijn weer voorzien van inhoud, achterkant zit erin, kofferbakrubber erin, hemeltje er weer in, A-Stijlen, B stijlen en dashboard. Verder ligt de radiateur bij de lokale reparateur voor een 3 rijen blok. Niet goedkoop (460,-euri) maar wel jaar garantie. Klonk allemaal wel goed. Ze kijken meteen naar een nieuwe condensor. Tevens adviseerde hij voor een dichte plaat met 2 grote gaten voor de ventilatoren om tot een optimale koeling te komen. Het interieurdeel van de airco gaat er ook heen om te reinigen en geschikt te maken (eerst horen wat het kost). Sandenpomp kon hij gewoon leveren maar gaf aan dat er ook een ander type op kon (heb daar zelf geen idee van). Hij gaf aan dat hij het al eerder voor een SM had gedaan van een lokale klassiekerbedrijf.
Maar goed nu komen ook andere dingen om de hoek die ik klaar moet maken. Daarom heb ik nog een paar vraagjes die iemand wellicht beantwoorden kan.
1. welke kwaliteit bouten moet er gebruikt worden in het blok voor het vastzetten van de banaangeleider en de kettingspanner? Het is inch-schroefdraad maar in mijn destijds aangeschafte bouwpakket kan ik de oude boutjes niet vinden dus moet ze nieuw aanschaffen. Of heeft iemand ze over?
2. wat voor materiaal moet er gebruikt worden voor het busje waar de banaangeleider over scharniert? Ook deze kan ik niet vinden in mijn pakket.
3. Ik heb een paar alu delen van het koelsysteem die nogal aangetast zijn. Kan ik deze gewoon alu op laten lassen en vervolgens in model slijpen? Iemand hier ervaring mee? Zie de foto’s hieronder.

BVD.
Gert-Jaap


Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
Citroensmgz
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 05 april 2010 11:35 PM
  [ # 11 ]

GJ:
Als je boutjes in Aluminium zet heeft het geen zin beter als 8.8 staal te gebruiken.
Ik heb geen busjes onder de banaan geleider zitten. Je hebt inbusbouten nodig anders krijg je ze niet vast.
Alu oxidatie: Ik zou het gewoon gebruiken zoals het is, Het putje in je waaierhuis zit niet op een kritische plaats en de aansluiting van de kachelslang heeft nog 2 cm overlap of meer om af te dichten.
Die aansluting: dat ziet er meer uit als “gasinsluiting” tijdens het gieten als echt diepgaande roest.

Groet,

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 06 april 2010 11:51 AM
  [ # 12 ]

Mooi project. Leuk. Binnenkort nog een brun scarabée erbij in NL.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- Xsara 1.4
- SM 2,7IE
Gepost: 06 april 2010 12:06 PM
  [ # 13 ]

@citroensmgz: Ik bedoel nr 24, deze moet er toch in anders wappert de geleider om het boutje?

@robin visser: binnenkort is wel een wens maar of het haalbaar is????

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
Citroensmgz
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 06 april 2010 09:35 PM
  [ # 14 ]

Gert-Jaap

24 is de “as” maar eigenlijk het lager waarom de kromme geleider draait, daar moet ook een plaatje onder, en dat “buisje” moet exact lang genoeg zijn ( 26,5 mm), om te zorgen dat de geleider “vrij draait), en de bout vast blijft zitten.
Je hebt 2 x 1/4 inch x 44,4 mm boutjes ( nr 26)  nodig, maar tapbouten met een stuk zonder draad !. Staat alles nauwkeurig omschreven in het onderdelenboek. Ga er maar van uit dat het “engelse ” draad is geen amerikaanse UNC of UNF.


groet,

Peter

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- Xsara 1.4
- SM 2,7IE
Gepost: 06 april 2010 11:26 PM
  [ # 15 ]

Peter,

En maakt het materiaal nog uit van nr 24? Of kun je daar iets standaards voor gebruiken?

gr
Gert-Jaap

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
 
1 van de 15
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook