2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
BX probleempjes
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 17 maart 2009 07:00 PM
  [ # 16 ]

En als je met een klassieker wil rijden dan moet je er maar tegen kunnen.  Want als je bij elk lichtje of kraakje/piepje begint te panikeren dan rij je niet meer op je gemak Wink .

Ik begin pas te panikeren als hij niet meer vanzelf in gang wil na het stilleggen Laughing

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 17 maart 2009 07:18 PM
  [ # 17 ]
Midfriesland schreef:

Dit is hoe die van mij het doet:

- Tot ongeveer 100 km verlaat de naald de bovenste streep nog bijna niet.
- Dan gaat ie de volgende 50 a 100 km razendsnel naar beneden tot vlak voor de helft.
- Op de helft klopt ie meestal wel aardig. Bij mij meestal in de buurt van 300 km.
- Dan zakt ie de volgende 100 km weer héél snel naar de laatste streep. Van laatste streep naar brandend lampje is vervolgens nog eens 200 km.

Totaal: gemiddeld 600 km op een tank benzine.

Ha, mijn BX doet het bijna op dezelfde manier, alleen mijn BX heeft een ‘extra’ tankje bij de bumper, die niet op de vlotter ‘aangesloten’ is, waardoor die als ik hem helemaal volgegooit hebt, altijd een poos op vol blijft staan, totdat dat kleine bumpertankje leeg is, en er gebruik gemaakt wordt van de grote tank.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 17 maart 2009 07:21 PM
  [ # 18 ]
Timo1990 schreef:

Ha, mijn BX doet het bijna op dezelfde manier, alleen mijn BX heeft een ‘extra’ tankje bij de bumper, die niet op de vlotter ‘aangesloten’ is, waardoor die als ik hem helemaal volgegooit hebt, altijd een poos op vol blijft staan, totdat dat kleine bumpertankje leeg is, en er gebruik gemaakt wordt van de grote tank.

Dat doet die van mij ook met dat bumpertankje, eerste 150 stadskilometers gebeurt er niets, op de snelweg houd hij dat wel tot 250 km vol.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 18 maart 2009 02:00 AM
  [ # 19 ]

En ook mijn Xantia gedraagt zich min of meer soortgelijk. Ook die benzinemeter moet met een flinke korrel zout genomen worden. Eén voordeel: het reservelampje begint al te branden als er nog zo’n 10 liter in de tank zit Razz

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 18 maart 2009 10:17 AM
  [ # 20 ]

.

over dat tikken, is dat niet gewoon het deur-arret? diegene die je zogezegd toelaat je deur in 2 standen te kunnen openzetten, en die ze dan ook openhoud….

Profiel  
 
tommygee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 23-02-2009

Gepost: 06 april 2009 09:20 PM
  [ # 21 ]

BX-probleempjes-vervolge

Het is al weer veel te lang geleden dat ik hier geweest ben. Bedankt nogmaals voor alle vriendelijke antwoorden.  Hierbij dan wat foto’s

- Ik ben nog op zoek naar voordeuren (wit). De rechter is echt dringend nodig (zoals gezegd verbogen). Ik heb geprobeerd hem terug te buigen, zonder succes, zie de foto’s op   . De linker maakt gewoon veel herrie bij het openen en sluiten ( idd deur-arrêt) , werkt verder nog prima.

- Verder is de knalpot lek/kapot. Als iemand die nog heeft liggen kom ik die graag binnenkort een keer ophalen.

- De kwestie van de achtervering lijkt me duidelijk, geen ADALS die op zijn. Hij kraakt niet, en zo op de foto (in de hoogste stand) lijkt alles in orde. Het probleem van de mindere achtervering heb ik vooral als de auto vol zit. Een keer nieuwe olie er in, en wellicht nieuwe bollen achter..

-Donderdag ga ik hem laten uitlijnen en wellicht nog wielen balanceren.

De benzinemeter neem ik dan maar voor lief voorlopig, hoewel je er wel gek van word.

Groet,
Thomas

BX 1.4 Cannes Wit

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 06 april 2009 09:24 PM
  [ # 22 ]

Oei, als die deur op de foto ‘dicht’ is zal dat wel voor wat fijne windruis zorgen.
Als je lid wordt van de BX club (of al bent) dan kun je contact opnemen met Thijs van de Bles, hij beheert het clubmagazijn en je mag me afschieten als daar niet een fijne deur voor je ligt.
Mooi dat je zo bezig bent met het beestje!!
En die benzinemeter daar ben je zo aan gewend hoor. Zet anders de dagteller op 0 iedere keer wanneer je getankt hebt dat doe ik ook en dan weet je tenminste altijd waar je aan toe bent, die benzinemeter zit er eigenlijk maar voor de sier op Laughing

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
tommygee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 23-02-2009

Gepost: 06 april 2009 11:50 PM
  [ # 23 ]

Ik wil wel lid worden van de club Very Happy ! lijkt me handig en leuk. Waar kan ik me aanmelden? Met deze dichte deur is het inderdaad niet prettig rijden..
Ik wil er vrijdag al mee weg naar Frankrijk dus vandaar dat ik er nu zo mee bezig ben..
Waar bevind zich het magazijn??
Groet,
Thomas

BX 1.4 Cannes Wit

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 06 april 2009 11:52 PM
  [ # 24 ]

http://www.bxclub.nl  Very Happy

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
WE187
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 10-09-2008

Gepost: 07 april 2009 05:05 PM
  [ # 25 ]

Een Cannes is een leuke auto. Als het goed is heeft hij 4 wielen, en daar brengt hij je overal mee naar toe. De rest is bijzaak, voor de leuk, overbodige luxe.

Dat portier rechts is wsch geknakt bij een poging de braakschade te herstellen. Tijdelijk met ducktape dichtplakken tegen de herrie, tot je een deur hebt, of een passagier(e).
Mijn ‘bollenbak’ maakte duidelijk minder herrie toen de achterste demper geheel verwijderd was. Mag je niet mee blijven rijden, want dan komen er misschien uitlaatgassen onder de auto vrij.
Opletten ! bij prutsen aan de achterste demper riskeer je :
1) dat de dwarspot ook stuk gaat. Deze is meestal niet nieuwer en de verbinding kan muurvast zitten.
2) Het achterste ophangpunt van de uitlaat komt los van de auto (kofferbak).

Succes

Wat is er leuker dan een BX ? . . . . . Vijf BX-en !

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook