Hij komt ook naar Nederland deze keer
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 26 maart 2009 06:00 PM

Als ik het goed begrijp komt hij ook naar Nederland Cool

 

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 26 maart 2009 06:44 PM
  [ # 1 ]

nu nog een motor er in die aan sebastiaan loeb doet denken

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7703
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 26 maart 2009 06:47 PM
  [ # 2 ]

Beetje jammer. Of nu ja, wanneer gaan ze bij Citroën al die opgedane rally-ervaring nu eens vertalen in een echte rassportauto? Die THP-blokjes zijn leuk, maar een tweeliter EW met een vette turbo erop en 250pk lijkt me een stuk effectiever Mr. Green

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 maart 2009 09:43 PM
  [ # 3 ]

150 pk uit een 1.6 turbo zit die aan de 8.4 sec aan de 100 zeggen ze daar.
Dat is sneller dan uit de 180 pk sterkte 2.0 16v Rolling Eyes

Ben benieuwd of dit ook echt klopt, anders wordt dit de motor om voor te gaan in de C4 Wink

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 26 maart 2009 10:18 PM
  [ # 4 ]
Arjan Verkade schreef:

150 pk uit een 1.6 turbo zit die aan de 8.4 sec aan de 100 zeggen ze daar.
Dat is sneller dan uit de 180 pk sterkte 2.0 16v Rolling Eyes

Ben benieuwd of dit ook echt klopt, anders wordt dit de motor om voor te gaan in de C4 Wink

Is de Xsara aan vervanging toe? Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 maart 2009 10:26 PM
  [ # 5 ]
Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 30 maart 2009 12:59 PM
  [ # 6 ]

Ik snap deze C4 (en C2) ook niet very very sad , waarom dan niet op z`n minst de 1.6THP 175pk,260Nm of die van de 308RCZ de 1.6THP 218pk, 300Nm en bij de diesels de 2.0 HDI 163pk,340Nm . Dan wordt de naam Loeb en de Rallye kampioenschappen in ere gehouden.

Alles wat naar sportiviteit riekt wordt tegenwoordig hardhandig de grond in geboord bij PSA Sad . Het zal me niet verbazen dat de burgelijke achtergrond van Peugeot Evil or Very Mad  hiermee te maken heeft. Dit is ook de reden waarom PSA geen antwoord heeft (en wil hebben nono ) op actuele hete hatchbacks van concurrenten en dat met successen met rallyes en in mindere mate ook Le Mans depressed .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 31 maart 2009 04:30 AM
  [ # 7 ]

Euhm men denkt ook bewust neem ik aan.
De consument is namelijk nogal op milieu labels ed ed aan het denken.
Dit word weer opgelegd door de overheid.

Denk dat het hier eea mee te maken heeft.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 31 maart 2009 10:07 AM
  [ # 8 ]
DigiDaan schreef:

een tweeliter EW met een vette turbo erop en 250pk lijkt me een stuk effectiever Mr. Green

Op gas?  Cool

Maar dan toch wel in familiale uitvoering in een C5 tourer?

 

Laughing  Laughing

Profiel  
 
Kakelbont
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 04-01-2005

Gepost: 31 maart 2009 10:59 AM
  [ # 9 ]
GoodOldDiesel schreef:

Euhm men denkt ook bewust neem ik aan.
De consument is namelijk nogal op milieu labels ed ed aan het denken.
Dit word weer opgelegd door de overheid.

Denk dat het hier eea mee te maken heeft.

Waarheid als een koe. Ik had het echter wel gewaardeerd als ze de consument dan toch in ieder geval de keus hadden gegeven voor de sportievere motoren.

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 31 maart 2009 11:57 AM
  [ # 10 ]

De keus zou er ook zijn geweest als er geen Cr*s*s zou zijn geweest.

Men probeert nu France mensen te verleiden. Dit volgens het bekende econimisch recept. Zo veel mogelijk omzet met zo min mogelijk middellen.

De auto word in priciepe in rood geleverd en evt in zwart. Keus uit 2 motoren en klaar. Kunnen ze in France als ze niks hebben te doen een auto klaarmaken. Ze maken gewoon zoveel rode, zoveel zwarte, zoveel diesels, zoveel benzine’s.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 01 april 2009 03:45 AM
  [ # 11 ]

@GoodOldDiesel, als je het autonieuws een beetje volgt zie je ook snelle/sportieve auto`s van formaat C4 met 200pk+ geleverd worden, zoals de Golf GTI 211pk, Megane RS 250pk! etc en deze voldoen allemaal aan de nieuwste emissierichtlijnen die niet eens zo zwaar zijn.

Voor Citroën zou het goed zijn om de C4 ook een aandrijflijn aan te bieden die met de genoemde modellen kan concurreren. Vroeger had Citroën altijd sporieve modellen die vaak sneller waren dan de concurrentie Exclamation .

PSA heeft genoeg gewone modellen waarmee je zuinig kunt rijden, nu nog imagebuilders dat heb je nodig voor het imago.
Kijk naar Subaru Impreza 2.0 Turbo 4x4, zonder dat model was Subaru nog steeds een truttig 13 in een dozijn merk.

Citroën is veelvuldig rally kampioen met de Xsara en C4, daar hoort een dikke 200pk+ motor in de C4 VTS om dat te eren.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 01 april 2009 02:24 PM
  [ # 12 ]

Ik zeg ook niet dat het niet kan, maar als je goed leest, zie ik de wagen meer als truc om te overleven…..

Zoals ik al reeds aangaf, kan men deze wagens in het voorn gaan produceren… Een versie met een superkrachtige motor zal maar mondjesmaat aftrek vinden, want de meeste consumenten willen gewoon een zuinige auto. En dan krijg je weer een extra dimensie in het aanbod en betekent weer meer risico en dat wil je juist vermijden.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 01 april 2009 05:42 PM
  [ # 13 ]

Je redenatie komt overeen met wat Citroën wil bereiken, maar dan moeten ze en andere naam dan “By Loeb” geven. Want zo geeft Citroën een verkeerde verwachting Rolling Eyes althans bij de sportieve autofreaken en hun rally team wordt misbruikt.

Deze C4 en C2 by Loeb zag ik 2 jaar geleden al op de autosalon van Parijs en nu de verkopen dramatisch zijn komen ze er nu mee naar nederland Confused .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
IkKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 19-12-2005

Gepost: 01 april 2009 06:12 PM
  [ # 14 ]

By loeb bestaat hier (belgie) al 2 jaar ofzo dus heeft juist niets te maken met de crisis Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook