Even een vraagje. Wat kan de hoedenplank maximaal voor gewicht dragen van een BX Berline type3? Ik wil namelijk iets grote speakers monteren (2-weg of meer) en een klein versterkertje van ong. 150Watt RMS. Dat versterkertje wil ik dan ook onder mijn hoedenplank hangen. Maar heb geen zin in een doorgezakte hoedenplank of iets in die richting.
2 speakers midden op leggen. en dan de versterker erbij. Even kijken hoever hij doorbuigt. Als hij dat niet doet, zal hij dat zeker het 1e jaar ook niet gaan doen
Er moeten tenslotte ook wel is vrachten vakantie spullen op. Dus dan zullen een paar speakertjes en een versterker ook wel goed gaan..

Totaal aantal Berichten: 176
- C4 (2004-heden) coupe 1.6 vtr+
Heb zelf altijd van MFD hoedenplankjes gemaakt, zijn uiteraard wat steviger, maar je kunt de speakers dan onder de hoedenplank bevestigen en over de gaten in je hoedenplank stof spannen. Zo zijn je speakers niet te zien, maar wel te horen
En de hoedenplank kan je mbv een touwtje nog steeds mee omhoog laten gaan met je achterklep..
Maargoed, je moet dan natuurlijk wel zin hebben om flink aan het hobby-en te gaan..
En de oplossing van Bart1989 is natuurlijk veel simpeler en net zo doeltreffend….
Ik heb al 2 speakers in de hoedenplank hangen. Die wil ik vervangen voor 2-weg of meer. En dan een klein versterkertje aan de onderkant hangen.
Maar wat Bart1989 zegt kan ik inderdaad eerst even doen en met vakantievracht zal hij ook niet doorbuigen.
Zoveel wil ik er denk nou ook weer niet op monteren.

Totaal aantal Berichten: 27966
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom hang je die versterker niet gewoon ergens anders?
Misschien mogelijkheid om die in die zijvakjes te plaatsen?
Wel even opletten voor de koeling, maar bij een kleine versterker zal dat misschien wel meevallen.

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Als er vaak spullen als jassen en andere vakantiespullen op komen te liggen, waarom dan geen speakers en versterker? Moet die hoedenplank best aankunnen denk ik…
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

- CX 25 GTi Turbo 2
De hoedenplank van de BX heeft wel redelijk zwakke ophang punten.
Goede speaker zijn zwaarder dan een gemiddelde jas
Arjan Verkade schreef:Waarom hang je die versterker niet gewoon ergens anders?
Misschien mogelijkheid om die in die zijvakjes te plaatsen?
Wel even opletten voor de koeling, maar bij een kleine versterker zal dat misschien wel meevallen.
Die zijvakjes heb ik al vol liggen ops: En aan mijn achterbank bevestigen wil ik ook niet doen, want dan moet ik daar gaten inmaken. Aangezien er al in mijn hoedenplank gaten zitten, kan die versterker er ook nog wel bij… En dan heb ik ook geen onnodige hoeveelheid draad in mijn kofferbak lopen. 1x tulp en een voeding en massa. Dat kan ik dan nog kwijt en die speaker draden kan ik tegen mijn hoedenplank. Hoe korter de draad naar mijn speakers hoe minder storing ook..
Maar ik doe eerst wel de doorhang test. En jassen en andere zooi heb ik altijd in mijn kofferbak, daarvoor wil ik ook zo min mogelijk bagageruimte besteden aan mijn geluid

- CX 25 GTi Turbo 2
Tja wat ligt er in de zijvakken?
Je reserve olie/LHM?
Dat kan je bij een BX ook mooi onder de motorkap kwijt
Nop mijn vloeistoffen heb ik al onder de kap, maar ook geen zee van ruimte daar omdat daar een speaker van het alarm zit en een relaisblok. Er zitten wel reservelampjes. Een zaklampje (miniMaclight) remblokjes voor achter (2setjes (wat ik ermee moet Joost mag het weten)) Nog een plastiek hoekpijpje om kachelkraan en radiateur buiten het koelsysteem te sluiten (zat erop bij aankoop van mijn auto) een spiegeltje (misschien ooit handig) Torx-setje en dan zitten ze ongeveer vol.

Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik heb tijden lang rondgereden met 4 behoorlijk dikke ronde pioneers in de hoedenplank, en nu al een hele tijd met 2 joekels van ovale speakers, behoorlijk zware ook qua gewicht. Hoedenplank gaf daarbij geen krimp, maar zoals al eerder geopperd de bevestiging van de hoedenplank is wel zeer zwak, en hoe zwaarder het gewicht van de plank+reut, hoe vaker het geheel schuin naar beneden je kofferbak in zal donderen. De MDF plank die ik van Arend Mihl heb gekregen is echt fantastisch, piest precas en ligt zeer stabiel. En zo’n dieke mdf slof daar kun je ook rustig eea tegenaan schroeven. Als je wilt meet ik dat ding zondag wel even voor je op.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Nee ik ben van plan gewoon mijn eigen hoedenplank te houden. Dus ik kijk eerst wel hoe zwaar alles is en kijk even hoe mijn bevestigingspunten van de plank eruit zien. Volgens mij zijn die wel redelijk.
‘k heb bij mij 2 6x9 inch speakers gehangen, en die hangen er al een tijd, dus dat moet vast lukken. Ik weet alleen niet of het slim is om de versterker er ook aan te hangen..
De versterker schijnt niet zo heel groot te zijn en ook niet zo heel zwaar. Tegen de tijd dat ik die versterker heb zal ik eens kijken hoe ik het ga monteren.

Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Bart1989 schreef:2 speakers midden op leggen. en dan de versterker erbij. Even kijken hoever hij doorbuigt. Als hij dat niet doet, zal hij dat zeker het 1e jaar ook niet gaan doen
![]()
Er moeten tenslotte ook wel is vrachten vakantie spullen op. Dus dan zullen een paar speakertjes en een versterker ook wel goed gaan..
Serieus? Ik haal dat ding heel vaak weg, zeker voor de vakantie. Zit me vaker in de weg dan ik er baat bij heb.
Ik heb dan ook geen speakers en/of gaten. Vind ik zonde van m’n originele type 1 plank.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
tip! boxen zo ver mogelijk naar buiten plaatsen. dat verminderd het eventuele doorbuigen.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!