























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gisteren een dagje naar Oostende geweest. Op een leuke lokatie in de haven een aantal mooie foto’s gemaakt.
De Elise is van één van de autspotters waarmee Tjerk had afgesproken.



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Die laatste twee zijn mooi! Wauw!
Way out in the water, see it swimming.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Thnx! Ik krijg er wel lol in om fotogenieke plekjes te zoeken en daar leuke platen te trekken (zoals de Belgen zeggen…).






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
idd mooie foto, en zeker mooie omgeving om die foto’s te schieten !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Vanmorgen een paar klusjes gedaan:
De stekkers van de BDP sensoren maar weer eens goed schoongemaakt en in de vaseline gezet.
De v-snaar van de airco compressor slipte met een oorverdovend gegil als de airco werd aangeschakeld. Dus even de snaar iets strakker gezet.
En dan vrij onbelangrijk maar toch leuk als het werkt, het lampje onder de motorkap. Bleek dat de bajonetfitting vervuild was, dus schoongemaakt en ziedaar: we hebben licht!
Als laatste de harmonikahoes geplaatst die Leontien voor me had meegenomen naar Citromobile. Hoewel deze iets groter is dan de hoes die ik al eerder had, bleef hij ook niet goed zitten bij het schakelen. In de middenconsole zijn twee plastic lipjes afgebroken die daar horen te zitten om de hoes op z’n plaats te houden. Even nagedacht en een simpel steuntje van onderaf aangebracht en nu blijft-ie keurig zitten.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mooi hoor!





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
par eXeMple! schreef:
Nog nooit gezien dat van dat lichtje wil ik ook
. Maar volgens mij heeft mijn CX het niet.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Hoor zojuist van EJ (want ze staat bij VDL voor een grote beurt) dat de airco compressor heel zwaar loopt. Waarschijnlijk verrotte lagers. Is de reden dat de v-snaar zo vaak slipt, ook al heb ik hem strakker gezet.
Dus op zoek naar een andere compressor.
Ik weet dat CX-Basis ze verkoopt…














































Totaal aantal Berichten: 43422
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
EJ kan er toch meteen een compressor op zetten? Die heeft hij doorgaans gewoon op voorraad.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zeker weten dat de lagers versleten zijn? Heb je voorheen nooit problemen gehad met slippende snaren? Mijn ervaring is namelijk dat de compressor nogal veeleisiend is mbt de v-snaren. Starten met de compressor aan en daarna in z’n vrij gas geven geeft heel snel slippende snaren. Verder zijn getande riemen uit den boze door de vlakke geleide-rollen. Hierdoor worden ze platgedrukt.
Op 14 april 2008 schreef ik reeds op dit forum:
“De dubbele snaar mag geen vertanding hebben en ze moeten alle twee exact even lang zijn.
Naar mijn idee kun je dat probleem alleen voorkomen door de originele snaar set te gebruiken nummer 128031.
Die zijn op lengte gesorteerd bij de fabrikant en hebben geen tandjes.
Ze mogen geen tanden hebben omdat ze over een wieltje heen lopen wat de evt. tandjes plat zou drukken
Met dank aan CX- en citroen dealer Gert de Jong in Aalsmeer!”
CX GTI turbo2, campers: VW T4 2.5tdi 660.000km, VW T5 2.5tdi 510.000km
gehad: VW1302, VW Golf 1100, CX2000, BX16TRS, BX TurboDiesel












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Neem aan dat EJ wel vaker een CX airco compressor in zijn handen heeft gehad, dus die weet wel of deze te zwaar draait of niet…
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
freek schreef:Zeker weten dat de lagers versleten zijn? Heb je voorheen nooit problemen gehad met slippende snaren? Mijn ervaring is namelijk dat de compressor nogal veeleisiend is mbt de v-snaren. Starten met de compressor aan en daarna in z’n vrij gas geven geeft heel snel slippende snaren. Verder zijn getande riemen uit den boze door de vlakke geleide-rollen. Hierdoor worden ze platgedrukt.
Op 14 april 2008 schreef ik reeds op dit forum:“De dubbele snaar mag geen vertanding hebben en ze moeten alle twee exact even lang zijn.
Naar mijn idee kun je dat probleem alleen voorkomen door de originele snaar set te gebruiken nummer 128031.
Die zijn op lengte gesorteerd bij de fabrikant en hebben geen tandjes.
Ze mogen geen tanden hebben omdat ze over een wieltje heen lopen wat de evt. tandjes plat zou drukken
Met dank aan CX- en citroen dealer Gert de Jong in Aalsmeer!”
Deze compressor heeft een enkele snaar. Er zat een snaar zonder tanden op. En de snaar slipte ook op de snelweg terwijl hij al zeer strak stond.
Arjan Verkade schreef:Neem aan dat EJ wel vaker een CX airco compressor in zijn handen heeft gehad, dus die weet wel of deze te zwaar draait of niet…
Daar ga ik ook van uit.
Ik zal EJ morgenochtend even bellen of hij nog een compressor heeft liggen.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
We horen het morgen dan wel
par eXeMple! schreef:
Deze compressor heeft een enkele snaar. Er zat een snaar zonder tanden op. En de snaar slipte ook op de snelweg terwijl hij al zeer strak stond.
Ok, dan zal de compressor inderdaad de oorzaak zijn. Zou ook oliegebrek in de compressor kunnen zijn (bij ‘versleten lagers’ denk je eerder aan ouderdom). Gezien mijn ervaring bij twee snaren en het feit dat ook CX specialisten niet alwetend zijn (ik kreeg een keer getande riemen) leek het mij goed even verder te informeren.
CX GTI turbo2, campers: VW T4 2.5tdi 660.000km, VW T5 2.5tdi 510.000km
gehad: VW1302, VW Golf 1100, CX2000, BX16TRS, BX TurboDiesel
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Nathalie had in mei de eer te mogen figureren in fotoshoot van een Lotus Elise in Oostende. Deze foto’s zijn nu op Autogespot geplaatst.
Het is maar een bijrolletje, maar toch wel leuk…