18 van de 40
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
De CX 25 GTi van PE - verkocht
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 15 mei 2010 06:51 PM
  [ # 256 ]

Gisteren een dagje naar Oostende geweest. Op een leuke lokatie in de haven een aantal mooie foto’s gemaakt. Smile
De Elise is van één van de autspotters waarmee Tjerk had afgesproken.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 15 mei 2010 07:13 PM
  [ # 257 ]

Die laatste twee zijn mooi! Wauw!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 16 mei 2010 01:25 PM
  [ # 258 ]

Thnx! Ik krijg er wel lol in om fotogenieke plekjes te zoeken en daar leuke platen te trekken (zoals de Belgen zeggen…). Wink

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 16 mei 2010 01:37 PM
  [ # 259 ]

idd mooie foto, en zeker mooie omgeving om die foto’s te schieten !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 19 juni 2010 05:18 PM
  [ # 260 ]

Vanmorgen een paar klusjes gedaan:
De stekkers van de BDP sensoren maar weer eens goed schoongemaakt en in de vaseline gezet.

De v-snaar van de airco compressor slipte met een oorverdovend gegil huh als de airco werd aangeschakeld. Dus even de snaar iets strakker gezet.

En dan vrij onbelangrijk maar toch leuk als het werkt, het lampje onder de motorkap. Bleek dat de bajonetfitting vervuild was, dus schoongemaakt en ziedaar: we hebben licht! Idea

Als laatste de harmonikahoes geplaatst die Leontien voor me had meegenomen naar Citromobile. Hoewel deze iets groter is dan de hoes die ik al eerder had, bleef hij ook niet goed zitten bij het schakelen. In de middenconsole zijn twee plastic lipjes afgebroken die daar horen te zitten om de hoes op z’n plaats te houden. Even nagedacht en een simpel steuntje van onderaf aangebracht en nu blijft-ie keurig zitten. Smile

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 19 juni 2010 05:29 PM
  [ # 261 ]

Mooi hoor! Cool

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 20 juni 2010 02:57 PM
  [ # 262 ]
par eXeMple! schreef:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7TDBHNGF.jpg

Nog nooit gezien dat van dat lichtje tongue rolleye wil ik ook Laughing . Maar volgens mij heeft mijn CX het niet.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 05 juli 2010 03:58 PM
  [ # 263 ]

Hoor zojuist van EJ (want ze staat bij VDL voor een grote beurt) dat de airco compressor heel zwaar loopt. Waarschijnlijk verrotte lagers. Is de reden dat de v-snaar zo vaak slipt, ook al heb ik hem strakker gezet. Neutral

Dus op zoek naar een andere compressor.

Ik weet dat CX-Basis ze verkoopt… Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43422
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 juli 2010 06:51 PM
  [ # 264 ]

EJ kan er toch meteen een compressor op zetten? Die heeft hij doorgaans gewoon op voorraad.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 05 juli 2010 08:51 PM
  [ # 265 ]

Zeker weten dat de lagers versleten zijn? Heb je voorheen nooit problemen gehad met slippende snaren? Mijn ervaring is namelijk dat de compressor nogal veeleisiend is mbt de v-snaren. Starten met de compressor aan en daarna in z’n vrij gas geven geeft heel snel slippende snaren. Verder zijn getande riemen uit den boze door de vlakke geleide-rollen. Hierdoor worden ze platgedrukt.
Op 14 april 2008 schreef ik reeds op dit forum:

“De dubbele snaar mag geen vertanding hebben en ze moeten alle twee exact even lang zijn.
Naar mijn idee kun je dat probleem alleen voorkomen door de originele snaar set te gebruiken nummer 128031.
Die zijn op lengte gesorteerd bij de fabrikant en hebben geen tandjes.
Ze mogen geen tanden hebben omdat ze over een wieltje heen lopen wat de evt. tandjes plat zou drukken
Met dank aan CX- en citroen dealer Gert de Jong in Aalsmeer!”

CX GTI turbo2, campers: VW T4 2.5tdi 660.000km, VW T5 2.5tdi 510.000km
gehad: VW1302, VW Golf 1100, CX2000, BX16TRS, BX TurboDiesel

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 juli 2010 08:53 PM
  [ # 266 ]

Neem aan dat EJ wel vaker een CX airco compressor in zijn handen heeft gehad, dus die weet wel of deze te zwaar draait of niet…

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 05 juli 2010 09:16 PM
  [ # 267 ]
freek schreef:

Zeker weten dat de lagers versleten zijn? Heb je voorheen nooit problemen gehad met slippende snaren? Mijn ervaring is namelijk dat de compressor nogal veeleisiend is mbt de v-snaren. Starten met de compressor aan en daarna in z’n vrij gas geven geeft heel snel slippende snaren. Verder zijn getande riemen uit den boze door de vlakke geleide-rollen. Hierdoor worden ze platgedrukt.
Op 14 april 2008 schreef ik reeds op dit forum:

“De dubbele snaar mag geen vertanding hebben en ze moeten alle twee exact even lang zijn.
Naar mijn idee kun je dat probleem alleen voorkomen door de originele snaar set te gebruiken nummer 128031.
Die zijn op lengte gesorteerd bij de fabrikant en hebben geen tandjes.
Ze mogen geen tanden hebben omdat ze over een wieltje heen lopen wat de evt. tandjes plat zou drukken
Met dank aan CX- en citroen dealer Gert de Jong in Aalsmeer!”

Deze compressor heeft een enkele snaar. Er zat een snaar zonder tanden op. En de snaar slipte ook op de snelweg terwijl hij al zeer strak stond.

Arjan Verkade schreef:

Neem aan dat EJ wel vaker een CX airco compressor in zijn handen heeft gehad, dus die weet wel of deze te zwaar draait of niet…

Daar ga ik ook van uit.

Ik zal EJ morgenochtend even bellen of hij nog een compressor heeft liggen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 juli 2010 09:18 PM
  [ # 268 ]
Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 05 juli 2010 09:42 PM
  [ # 269 ]
par eXeMple! schreef:

Deze compressor heeft een enkele snaar. Er zat een snaar zonder tanden op. En de snaar slipte ook op de snelweg terwijl hij al zeer strak stond.

Ok, dan zal de compressor inderdaad de oorzaak zijn. Zou ook oliegebrek in de compressor kunnen zijn (bij ‘versleten lagers’ denk je eerder aan ouderdom). Gezien mijn ervaring bij twee snaren en het feit dat ook CX specialisten niet alwetend zijn (ik kreeg een keer getande riemen) leek het mij goed even verder te informeren.

CX GTI turbo2, campers: VW T4 2.5tdi 660.000km, VW T5 2.5tdi 510.000km
gehad: VW1302, VW Golf 1100, CX2000, BX16TRS, BX TurboDiesel

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 12 juli 2010 10:52 AM
  [ # 270 ]

Nathalie had in mei de eer te mogen figureren in fotoshoot van een Lotus Elise in Oostende. Deze foto’s zijn nu op Autogespot geplaatst.
Het is maar een bijrolletje, maar toch wel leuk… Smile

Profiel  
 
 
18 van de 40
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook