Dat was in assen he?
Kwam er viezigheid uit trouwens?














































Totaal aantal Berichten: 43393
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De reden waarom Chyparse geen remleidingen spoelt is vrij simpel. Voor het spoelen/ontluchten van de remmen moet je de ontluchtingsnippels opendraaien. Dan loop je het risico dat die nippels afbreken en ben je wel effe bezig met uiboren enz enz. Daar hebben ze bij chyparse geen zin in. Ze zien zichzelf namelijk niet als een garage. Spullen om afgebroken nippels te verwijderen hebben ze ook niet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
eigelijk…. moet je er dus gewoon een aantal liters schoonmaak olie halen en de klus zelf doen… Dan zit die speciale olie ook gedurende de schoonmaak km’s in je remleiding deel.























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Kwam er viezigheid uit trouwens?
Ja, genoeg.
De reden waarom Chyparse geen remleidingen spoelt is vrij simpel. Voor het spoelen/ontluchten van de remmen moet je de ontluchtingsnippels opendraaien. Dan loop je het risico dat die nippels afbreken en ben je wel effe bezig met uiboren enz enz. Daar hebben ze bij chyparse geen zin in. Ze zien zichzelf namelijk niet als een garage. Spullen om afgebroken nippels te verwijderen hebben ze ook niet.
Dan spoelen/bleeden we wel een andere keer.
In extra trammelant heb ik ook geen zin.
Jeroen
waterman771 schreef:Spullen om afgebroken nippels te verwijderen hebben ze ook niet.
Met een linkse tap heb je zo’n ding er volgens mij binnen een minuut uit.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
patje74 schreef:Proeven… tsja… hoeveel er achterblijft hebben jullie niet kunnen meten. En de invloed van dit eventueel aanwezige restant op de eigenschappen van de LHM ook niet.
Jullie noemen het feiten, ik noem het wederom aannames. Het zaakje veranderde van kleur en begon te schuimen na de toevoeging van water, waarmee jullie hebben aangetoond dat het vermengt (al of niet tijdelijk). En dit mengsel komt ook in je leidingen, waar het zich minder/niet zal afscheiden van het water zoals in het Xantiaforum-lab.Regelmatig spoelen, dat is het advies!
Patje , ik geef het op met je .
Ongelofelijk zoals je je in kronkels wendt om maar niet je ongelijk te hoeven toegeven.Grow up man !
XM TCT Ambiance`94












Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
PrutsyLJ schreef:waterman771 schreef:Spullen om afgebroken nippels te verwijderen hebben ze ook niet.
Met een linkse tap heb je zo’n ding er volgens mij binnen een minuut uit.
Nou als een nippels afbreekt zal het met een linkse tap ook een kl&^%$#@te klus worden….....


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dirk de Pirk schreef:Patje , ik geef het op met je .
Ongelofelijk zoals je je in kronkels wendt om maar niet je ongelijk te hoeven toegeven.Grow up man !
Bedankt voor je inhoudelijke reactie.
Hey mannen, iemand een bakkie?
ja doe mij er maar een. Dat ^&*^&*^&* koffie ding hier heeft besloten dat het tijd is voor een spoelbeurt en doet het dus niet





















Totaal aantal Berichten: 2779
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Tsjoooonge jooonge joooonge jooonge joooonge!
Tsjooooooooonge jooooooonge jooooonge joooooonge!
Ik dacht, ik lever ook nog even een bijpassende, nuttige bijdrage aan de interessante discussie over wel of niet spoelen.
Koffie!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30