3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
inox uitlaat
walther259
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 10 oktober 2009 09:48 AM
  [ # 31 ]
waterman schreef:

Klemmen voor de pijpen van de spuitstukken op de eerste demper… kun je beste van een XM nemen. De originele dichten ernstig brak af…. zeg maar slecht… Laughing

Hier zit origineel zo’n bril klem, dacht ik. Is het die dat je bedoelt?
En die van de XM is ook een 8-vorm? oh oh
in een vorige post werd er gesproken van een Xantia, of is die identiek?
Want mijn originele brilletje heeft het zowat gehad, de schroefdraad is flink onvoldoende of opgeteerd van de hitte en roest.

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25361
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 oktober 2009 05:25 PM
  [ # 32 ]

nee. die van de xm of berlingo zijn rond. heb je er twee nodig..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 10 oktober 2009 06:37 PM
  [ # 33 ]

Dus als ik goed begrijp,als je de klemmen van een XM gebruikt,moet je ook zo een witte ring er tussen zetten??
Ik heb nu ook dit probleem dat de klemmen los komen.
Ik heb ook een RVS uitlaat,maar heb de oude klemmen hergebruikt. very angry
Dus zijn er dan voor elke aansluiting,op de RVS-SM uitlaat,klemmen van de XM die passen???
Ik heb ook last aan de dubbele buisjes die naar de achterdempers vertrekken?
@waterman: Kan jij zeggen wat ik allemaal nodig heb om mijn ganse uitlaat gasdicht te krijgen?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43018
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 oktober 2009 07:10 PM
  [ # 34 ]

Je hebt 4 XM klemmen nodig, en de rest doe je met de originele sm klemmen. Dus de voorpijpen op de eerste demper met xm klemmen, de middendemper op de 1e demper met xm klemmen, en dan de 4 dunne pijpen met de originele “bril"klemmen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 12 oktober 2009 12:11 PM
  [ # 35 ]

RVS uitlaat sinds 1992, de beste investering in m’n SM.
RVS spruitstukken en voorste pijpen sinds 1996 ( inbouw van Merak SS motor), zullen best warmer worden, ik zal ze nog een omtapen met “hittebestendige” tape biij de volgende motor-uitbouw.
Ja, je kunt de uitlaatspruitstukken links-rechts verwisselen, speciaal als de motor uitgebouwd is heb ik dat eens gedaan…..grrrrrrrrrrrrrr, want dan moet je ze aan de motor ingebouwd demonteren en monteren…. ik spreek uit ervaring, helaas.
Ga meteen voor die XM klemmen,RVS is “taaier of harder” dan gewoon staal, dus die voorste klemmen krijg je nooit echt goed dicht (ja het kan met kit, maar dat is na iedere montage of een paar jaar weer probleem.

Voor de puristen: Fraleux ( SmclubdeFr) heeft gewoon stalen uitlaten laten maken want.. die klinken exact hetzelfde als de originele ( ja de RVS klinkt iets “dieper”), geen commentaar, ik heb een klein beetje hekel aan roest, zelfs op de uitlaat, en gebruik dus RVS bouten als ik kan ( M5, M6, M7, M8, M10) ( niet aan de motor en ophanging!). 
Met van die Ansa eindpijpen wordt de sound nog wat sportiever. 

groet,

Peter

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43018
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 oktober 2009 12:41 PM
  [ # 36 ]

Die ANSA pijpen zijn helaas nergens meer te vinden… huh

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 12 oktober 2009 05:31 PM
  [ # 37 ]

Kent er iemand de samenstelling van de Hansa pijpen?? Als de SM uitlaat nagemaakt kan worden,kunnen deze toch ook nagemaakt worden in RVS?
Zijn die Hansa’s dempers,of gewoon losse pijpen??
Anders zal het vlug opgelost zijn voor mij.
Ik heb een vriend die een bedrijf heeft,welke RVS trapleuningen en andere RVS constructies maakt.
En daar vind ik wel de nodige RVS pijpjes die ik laat lassen en welke ik daarna tot een spiegel polier. yes

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43018
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 oktober 2009 05:38 PM
  [ # 38 ]

YO, Bloop: het zijn ANSA uitlaten, met een A! Dus niet hansa, want hansa maakt alleen pleisters… Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43018
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 oktober 2009 05:39 PM
  [ # 39 ]

Het zijn dus enkel pijpen hé. Geen dempers meer. Daarom klinkt het lekker….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 12 oktober 2009 05:43 PM
  [ # 40 ]

Dus…. Gemakkelijk na te maken,mocht ik de spek’s hebben. whistle
die AnSa pijpen,vervingen die enkel de achterste demper,of waren dit stukken
tot aan de dwarse demper?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43018
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 oktober 2009 06:11 PM
  [ # 41 ]

Beetje ranzige foto, maar zo zou het er ongeveer moeten uitzien dan:

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 12 oktober 2009 06:21 PM
  [ # 42 ]

Knap!
Had ik nog enkel wat maten nodig.
maar als ik een originele demper demonteer en dezelfde lengte neem
als de totale lengte van deze en met de bevestigings steun op dezelfde plaats,
moeten ze er toch aardig beginnen op lijken.
Op 24 oktober ga ik langs dit bedrijf en zie ik wat er mogelijk is. Smile

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 november 2009 09:02 PM
  [ # 43 ]

Weet iemand hoe dat bedrijf in de UK precies heet, ik vind allerlei RVS uitlaat bedrijven in Nottingham…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 05 november 2009 10:51 PM
  [ # 44 ]

Dit is de leuke info. Zodra het zover is, zou ik ook wel willen horen hoe het klinkt, niet te luid hoop ik. Want dan ga ik ook voor zo’n setje ansa uitlaten. Dan wordt wel een wat ruigere SM: Delta Mics en Ansa.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 november 2009 10:56 PM
  [ # 45 ]

Walther259,heeft een uilaat van daar,dus hij weet zeker het adres. Wink

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook