8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
CX Athéna 1981
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 23 juli 2012 11:27 PM
  [ # 106 ]

OK bedankt. Ga ik doen.

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 24 juli 2012 06:26 PM
  [ # 107 ]

Ik vind een accu-levensduur van acht jaar zelfs heel lang, als een auto met regelmaat stilstaat.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 24 juli 2012 09:29 PM
  [ # 108 ]

Het was niet eens een “merk"accu. Als dat al wat uitmaakt.
Ik heb er inmiddels een nieuwe ingezet. Meteen maar een druppellader aangeschaft.

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 24 juli 2012 11:06 PM
  [ # 109 ]

Gooi die accu niet zomaar weg, maar gooi één van de polen er eens af als de auto stilstaat. Dit soort oude auto’s hebben vaak last van flinke lekstromen, en daar is de beste accu niet tegen bestand. Over lekstromen gesproken: zit er toevallig een moderne radio in, en hoe is die aangesloten?

Corrosion sympa!

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 24 juli 2012 11:06 PM
  [ # 110 ]

Oh, ik was te snel: al een nieuwe accu. Tips gelden alsnog wanneer dat fonkelende exemplaar óók leeg raakt!

Corrosion sympa!

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 24 juli 2012 11:36 PM
  [ # 111 ]

Nee hoor, de radio is pakweg net zo oud als de auto zelf.
Verder heeft de auto de laatste drie jaren telkens minstens 4 maanden stilgestaan in de winter. Het was daarna even doorstarten en hopla, de dame kwam tot leven. Nooit accu problemen gehad. Nooit een pool losgehaald.
Ik ga er dus maar van uit dat het ding na 8 jaar gewoon op was. Toch?

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 24 juli 2012 11:56 PM
  [ # 112 ]

Yep, dan heb je helemaal gelijk. Het was een checkje op een veelvoorkomende kwaal…

Corrosion sympa!

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 25 juli 2012 02:26 PM
  [ # 113 ]
Freek1971 schreef:

Gooi die accu niet zomaar weg, maar gooi één van de polen er eens af als de auto stilstaat. Dit soort oude auto’s hebben vaak last van flinke lekstromen, en daar is de beste accu niet tegen bestand.

Valt wel mee, hoor. Dat probleem treedt juist eerder op bij het moderne spul, met allerlei elektronische zelfchecks. Bij oudere auto’s moet je zo’n probleem acht van de tien keer zoeken in een versleten accu.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 03 januari 2013 03:45 PM
  [ # 114 ]

Ze staat ondertussen alweer 2 maanden onder de dekens in de winterstalling.
Ik heb vochtvreter in het interieur en koffer staan, de accu losgekoppeld en de bandenspanning wat opgevoerd. Op klosjes zetten doe ik meestal niet en heb nooit last gehad van “vierkante” banden.

Ik vraag me wel af hoeveel bar lucht je redelijkerwijs in je banden kunt proppen?
Als dat wat uitmaakt: de banden zijn al wat ouder (ik schat 8 jaar / de dingen slijten door het lage gebruik weinig).

Profiel  
 
Gepost: 04 januari 2013 11:18 PM
  [ # 115 ]

Dat getal staat op de buitenkant van de band. Meestal in PSI.
Ik doe er tijdens stalling altijd ca. 3 bar in. Maar ze kunnen vast véél meer hebben (alleen is dat zinloos).

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 08 april 2013 11:28 PM
  [ # 116 ]

Hoera, vandaag is ze ontwaakt uit de extra lange winterslaap.
Vanaf begin oktober dus zeker 6 maanden.
Altijd weer een bijzonder moment…...

Eerst onder de lakens uit

Banden weer op de juiste spanning dus een barretje afblazen

Druppellader eraf en de accuklemmen weer vast

Sapjes OK?


Deze ook maar meteen

Deze kan er nu wel uit


Starten maar: en lopen….!

Nog wat gymnastiek

Dat is dus ook goed

Meteen een lekkere rit en even naar de Duitse pomp

Gelukkig is het bij de oosterburen nog iets minder kostbaar (Super)

Klaar voor a.s. zondag!

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 07 juli 2013 09:40 PM
  [ # 117 ]

Gisteren willen starten maar bij het uittrekken van de choke voelde dat niet zoals het hoort te voelen. Ze kwam slechts met moeite op gang dus er zat wat mis. Maar eens onder de kap gekeken en ontdekt dat bij de carburateur de “hefboom” (of hoe dat mag heten), waar de chokekabel aanzit, los hangt.
Het hoort kennelijk tegen het huis van de carburateur geschroefd te zitten. Hoe krijg ik dat weer vast zonder dat ik het hele mechanisme moet slopen waarbij ik vermoed dat ik het zelf van zijn leven niet meer in elkaar krijg.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 07 juli 2013 10:51 PM
  [ # 118 ]

Volgens mij kun je dat ding er zo in terug drukken, is een asje wat in het huis van de carburateur zit

ff borgen met loctide, ding viel er bij mij tig keer uit voordat ie vastgelijmd werd.

Succes

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 08 juli 2013 12:00 AM
  [ # 119 ]

(wat voor roestig stukje zit daar bovenin jouw foto?)

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 juli 2013 12:20 AM
  [ # 120 ]
Nelis Infra schreef:

(wat voor roestig stukje zit daar bovenin jouw foto?)

Lijkt me meer een pakking,wie bros is

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook