6 van de 14
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
CX Athéna 1981
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 29 juni 2010 01:37 PM
  [ # 76 ]

Nee, hij loopt soms heel even en is dan meteen weer weg.
Ik ga inderdaad eerst maar de filtertjes controleren (als ik ze kan vinden en erbij kan) en kijk dan of er wel doorstroming is.
Bedankt.

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 29 juni 2010 05:03 PM
  [ # 77 ]

Ik heb nu het filtertje bij de invoer van de carburateur gecontroleerd. Dat is brandschoon.
Als ik de retourslang op de carburateur los haal en start dan komt daar nauwelijks wat uit. Ik weet eigenlijk niet hoe hard dat moet stromen.
De auto start nu alleen soms nog, heel even, als ik de choke geheel trek (extra benzine) en slaat binnen enkele seconden weer af. Zodra ik het gaspedaal aantik is het meteen over.

Mag ik nu concluderen dat het de benzinepomp is?
Zo ja,: als ik die ga vervangen moet ik dan de leidingen afknijpen of hoe wordt dat gedaan?
De pomp zit zo te zien slechts met 2 bouten vast. Is vervangen dus gemakkelijk?
Rolling Eyes

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 29 juni 2010 05:20 PM
  [ # 78 ]

Probeer de toevoer eens los te nemen, maar ook de retour moet goed stromen als de vlotterbak eenmaal gevuld is.
Zo niet -> pompje defect.
Je zult inderdaad de dikke aanvoerslang naar de pomp (die vanuit rechtsonder het motorblok omhoog komt) moeten afdoppen/-knellen met een griptang en/of ‘n M10 of 12 bout.
Deze leiding komt rechtstreeks uit de tank, en zorgt er dus voor dat de tank leegloopt als je hem niet afdopt.
Dus: auto opkrikken rechtsvoor (stutten!), slangenklem losdraaien op de pomp, griptang op de brandstofleiding om hem af te knellen, leiding lostrekken van de pomp en bout erin frutten..
De pomp is inderdaad vrij eenvoudig te demonteren middels twee M7 of M8 boutjes.
Monteren in omgekeerde volgorde..klusje van een kwartiertje.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 30 juni 2010 02:15 PM
  [ # 79 ]

Een nieuwe pomp kan ik vanmiddag ophalen. Inderdaad 62 eurietjes ex.
Probeer hem morgen te monteren.
Een kleine lijmklem op de benzineleiding zal het ook wel doen neem ik aan.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 01 juli 2010 05:46 PM
  [ # 80 ]

En…?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 01 juli 2010 11:31 PM
  [ # 81 ]

Nog geen tijd gehad. Ik hoop zaterdag of zondagavond.
Het pompje is binnen.
Ik hoop dat het gaat werken.

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 10 juli 2010 07:03 PM
  [ # 82 ]

Ik wilde vandaag dan eindelijk beginnen aan het vervangen van de benzinepomp.
Uiteraard moet ik de auto aan een kant opkrikken en op bokken zetten. Hoe krijg ik de auto op voldoende hoogte om er een (garage)krik onder te zetten?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 10 juli 2010 07:53 PM
  [ # 83 ]

Voor dit soort noodgevallen heb ik een klein krikje uit (naar ik meen) een 205 in de garage liggen. Ideaal hiervoor!

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 10 juli 2010 07:57 PM
  [ # 84 ]

Ik heb zo’n klein garagekrikje dat nèt onder een volledig neergezakte HP-Cit past…
Anders eerst met een schaarkrikje iets hoogte creëren, dan de andere krik eronder

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 10 juli 2010 08:09 PM
  [ # 85 ]

Zo’n klein krikje heb ik nu niet bij de hand.
Als ik nu een hefboom onder het krikpunt doorleg die naast d auto omhoog steekt en daar dan de krik onderzet kan in ook wat hoogte winnen. Ik moet dan de auto wel vervolgens ondersteunen naast het officiële krikpunt Mag dat? of gaat het dan mis? En dan vervolgens weer wat hoger door ook onder de auto een balkje onder de hefboom te leggen enzovoort.tot ik voldoende hoogte heb voor de krik.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 10 juli 2010 08:13 PM
  [ # 86 ]

Zolang de wielen niet van de grond komen belast je de longeron niet ál teveel.
Werk wel veilig, dus zodra je garagekrik onder het krikpunt past je ‘noodoplossing’ verwijderen..

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 10 juli 2010 08:19 PM
  [ # 87 ]

OK, bedankt.
Is het dan beter om het HD systeem drukloos te maken of is dat onzin?

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 10 juli 2010 09:13 PM
  [ # 88 ]

Wat heeft het HP met je brandstofsysteem te maken…?
Gewoon opkrikken en vervangen die handel.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 10 juli 2010 09:22 PM
  [ # 89 ]

Die longerons zijn erg, erg fragiel. Ik zou het er niet op wagen.
Heb je geen trekhaak? Dan kan je daar beginnen met krikken en dan overstappen naar het krikpunt aan de achterkant. Of zoek aan die achterkant even een leuker punt dan longerons, want ze gaan eraan!

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 10 juli 2010 09:41 PM
  [ # 90 ]
Pascal schreef:

Wat heeft het HP met je brandstofsysteem te maken…?
Gewoon opkrikken en vervangen die handel.

Omdat ik dacht/denk dat als ik het systeem drukloos maak dat de wielen dan niet mee omhoog gaan en zoveel mogelijk op de grond blijven.
Inmiddels is het gelukt de krik onder het steunpunt te wriemelen en ik geloof en hoop dat de longerons nog leven.
Als ik de auto opkrik gaan de wielen inderdaad vrolijk mee omhoog.

Profiel  
 
 
6 van de 14
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook