5 van de 14
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
CX Athéna 1981
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 19 april 2010 11:08 AM
  [ # 61 ]
waterman schreef:

nee, dat is het membraampje voor de acceleratiepomp.

Ik heb gebeld met het bedrijf.
Één van de vierkante membranen hoort in de acceleratiepomp, het ander kennelijk toch in het vacuümdeel.
Ik heb inderdaad niet zo’n rond geval aan de carb zitten maar een vierkant.
Ik rij straks even met het plaatje langs de monteur. Die zal het wel herkennen.

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 23 april 2010 06:25 PM
  [ # 62 ]
Sable Doré schreef:

http://www.bccp.nl/shop2/contents/media/l_sx174.jpg

Super, dat is hem! Gewoon nog te koop. cool smile


Volgens Jan de sleuteltovenaar (voor mij is het in ieder geval deels abracadabra) is het inderdaad het goede setje. Het is inmiddels binnen.
Daar hoort het ene membraantje in:

Het is dus inderdaad vierkant in tegenstelling tot de ronde gevallen op de Weber carburateurs. (staat zo ook in Haynes)
Volgens Jan kan ik het beste meteen alle pakkingen en beide membranen vervangen. Ik heb ze nu toch.
Is volgens hem een uurtje werk.
Is dat inderdaad slim of kan ik beter wachten tot “iets” zich aandient?
(Mijn budget moet ik ook enigszins in de gaten houden.)

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 24 april 2010 09:47 PM
  [ # 63 ]

Alles vervangen, anders dient er geheid straks weer een ander probleem aan.
Kost je een uurtje of twee hooguit..

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 24 april 2010 10:08 PM
  [ # 64 ]

De carburateur revisie deed bij mij in ieder geval wonderen, ik heb ook een setje bij hun besteld en erin gebouwd, valt allemaal reuze mee gewoon ff rustig mee aan tafel gaan zitten, ik heb toen gelijk met de tandenborstel en terpentine alle bewegende delen ontdaan van vet en bagger.

Sinds de revisie start ie probleemloos, ik heb hem wel nog een keer laten afstellen daarna want daar klopte helemaal niks meer van.

Markt

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 01 mei 2010 08:26 PM
  [ # 65 ]

Ik heb vandaag op Citromobile een setje H4 lampen met geel kapje gescoord (sorry CX club, ik zag te laat dat jullie ze ook hadden en ook nog goedkoper Rolling Eyes  )
Nu zijn de stadslichten nog gewoon wit. Mag dat of moeten daar nu ook gele lampjes in?
Het staat overigens schitterend. cool smile

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 02 mei 2010 06:21 PM
  [ # 66 ]

Zo mag het..

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 07 juni 2010 07:15 PM
  [ # 67 ]

Vandaag is de carburateur dan van nieuwe pakkingen en membranen (met name in het vacuümdeel want daar ging het om) voorzien. Tevens is de vlotternaald vernieuwd (zat ook in het pakket). Volgens Jan de monteur was deze nogal afgesleten. Nog geen twee uurtjes werk.
Je merkt het in ieder geval in het veel lekkerder lopen van de auto. Een aanrader dus.
Jan denkt dat ik dat ook wel (enigszins) in het verbruik zal merken.
Dat is dan mooi meegenomen.  very good

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 28 juni 2010 11:13 AM
  [ # 68 ]

Toen ik haar gisteren uit de garage wou halen wou Sarah niet meteen starten. Normaliter heeft ze daar geen problemen mee. Ook na langere stilstand.
Uiteindelijk liep de motor dan en heb ik haar naar buiten gereden. Het probleem nu is dat ze wel probleemloos stationair loopt maar als ik wegrijd dan houdt ze plots in en de motor slaat af. Ik kan dat alleen voorkomen als ik de koppeling intrap en flink gas geef. Na enig haperen komt ze dan weer op toeren.
Onlangs zijn alle pakkingen van de carburateur vervangen. Daarna liep ze echt als een zonnetje. Sindsdien is ze niet meer buiten geweest dus ik snap niet wat tijdens de stilstand zou moeten zijn gebeurd.  Sad
Iemand enig idee?

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 28 juni 2010 02:57 PM
  [ # 69 ]

Door het warme weer van de laatste tijd kan het best zijn dat de inhoud van de vlotterkamer is verdampt en wat koekresten heeft achtegelaten.
Gewoon even een stukje rijden, komt vanzelf goed.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 28 juni 2010 06:01 PM
  [ # 70 ]

Aan rijden kom ik nu echt niet meer toe. De motor start af en toe, loopt even en is dan weer weg.
Kan het de benzinepomp zijn? Hoe kom ik daar achter?

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 28 juni 2010 08:57 PM
  [ # 71 ]

Gezien het stilstaan in hitte: verrubberde benzine die nu je (net schone Sad) carbsproeiers vervuild heeft? Bijv. de accelleratiesproeier?

Maar benzinepomp kan ook goed, de symptomen komen behoorlijk overeen met mijn 2400ie een jaartje terug:
- eerst af en toe haperen op snelweg
- dan uitvallen
- zonder en later met wegenwacht nog paar keer aan de praat gekregen
- stukje rijden, weer uit
- en uiteindelijk nauwelijks meer aan de praat te krijgen
- en wel vonk, voor de duidelijkheid

De WW kan trouwens wél een carb-motor van een extra/andere elektrieke benzinepomp voorzien Smile. Voor de type-afhankelijk hoge-drukpompen voor injectiemotoren geldt dit niet, heb ik toen ondervonden hmz

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 28 juni 2010 11:21 PM
  [ # 72 ]

OK maar is er een manier om er achter te komen of het dan de benzinepomp of de acceleratiepomp is?
Is een benzinepomp voor de Douvrin nog gemakkelijk te verkrijgen?

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 29 juni 2010 09:36 AM
  [ # 73 ]

Ik kan nu dus niet voor en achteruit. Afslepen, dat wil de garage wel doen, gaat uiteraard niet.
Wat doe je in zo’n geval?

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 29 juni 2010 10:48 AM
  [ # 74 ]

Doet ie nu dan helemaal niets meer ? Als het dan de bezinepomp zou zijn kun je de aanvoerslang bij de carburateur lostrekken en kijken of er bezine uitkomt bij het starten.

Dan weet je iig of de bezine pomp werkt.

succes

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 29 juni 2010 11:21 AM
  [ # 75 ]

Die benzinepompjes (zit onder op het blok aan de voorkant) kun je bij elke automaterialenzaak krijgen: HBase geeft als onderdeelnummer het Reno-nummer (mmm…) 721757500 en die moet bruto iets van 6 tientjes kosten.
Trek eerst inderdaad de retourleiding van de carb los (de voorste dunne) om te zien of er daadwerkelijk benzine rond wordt gepompt.
Kijk ook even of je benzinefilter niet helemaal dicht zit (net achter de pomp in de dikke leiding), of het filtertje in het T-stuk op de carb, daar waar je de leidingen op aansluit…
Je zult niet de eerste zijn…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
5 van de 14
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook