40 van de 44
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 augustus 2013 08:03 PM
  [ # 586 ]

De airco lijkt nu weer goed te werken Smile

Het eerste probleem was van de ene op de andere dag sloeg de pomp niet meer aan, de weken daarvoor met 30 graden gewoon koud in de auto niets aan de hand.
Dus naar de garage, wat ze dan dus eerst doen is het systeem leeg halen om te kijken of er voldoende gas in zat. Was ergens in de 4xx gram dacht ik.

Volgens het dealer systeem te weinig want er hoorde 975 in…
Dat fixte natuurlijk niet het probleem van het niet in slaan van de pomp.
Dat bleek aan de draad te liggen die naar de pomp ging, die loopt nogal op een onhandig manier vooraan het blok langs. Daar lopen ook 2 draden van de dynamo (waar ik al vaker problemen mee had).
Zowel de draden van de airco als dynamo waren gaar, beide dus vervangen. Na testen airco prima koud.

Dat koude van de airco helaas van korte duur, want na een paar min deed de airco vrijwel niets meer. Ja sloeg eens in de 5 min ongeveer 2 sec aan. Oftewel beveiliging tegen overdruk.

Nu is er dus 400 gram uit gehaald, wat ongeveer op 570 g neer komt, en de airco is nu weer ijskoud zoals ik dat gewent was Wink

Profiel  
 
Bart-xsara
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 05-06-2006

Gepost: 26 augustus 2013 09:23 PM
  [ # 587 ]

Mooi dat het weer werkt, toch lekker eigenwijs van de dealer dat ze daar het systeem bijna op het dubbele vulgewicht persen. Je had zelf de info al dat het systeem op max 590 gram afgevuld mag worden Sad  Daarom ga ik voor zulke klusjes toch liever naar de specialist die hebben vaak de nieuwste apparatuur en meer kennis, een dealer kan wel een vulapparaat aanschaffen maar doen het er vaak maar even bij. Een bijkomend voordeel van de specialist is dat ze vaak de voertuigspecifieke probleempjes kennen omdat ze dagelijks met airco’s bezig zijn.

Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura     1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 augustus 2013 09:59 PM
  [ # 588 ]

Gezien de pomp niet meer aan sloeg ging ik uit van een elektro probleem (wat dus ook bleek te zijn), ik had eigenlijk niet verwacht dat ze ook direct gingen vullen…

Verder had ik zeker niet het idee dat hij niet wist waar ze mee bezig waren, alleen verkeerde info. Tja als 1 of andere Fransoos de database niet goed invult kom je er natuurlijk niet uit…
Gezien er zelfs op internet verschillende waardes naar boven komen is het op 1 of andere manier bij een Xsara II niet helemaal duidelijk Confused

Profiel  
 
Bart-xsara
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 05-06-2006

Gepost: 26 augustus 2013 10:27 PM
  [ # 589 ]

Als de pomp niet aanslaat kan het ook zijn dat er gewoon te weinig koudemiddel in het systeem zit en de drukschakelaar zorgt er dan voor dat de pomp niet droogloopt. Het hoeft dus niet een elektro probleem te zijn ook al was dit bij jou dus wel het geval, als dit van de een op de andere dag voorkomt zit er meestal een lek in het systeem (vaak condensor geraakt door steentje). Ik weet ook niet of de tabellen door een Fransoos gemaakt worden de airco systemen worden vaak toegeleverd(pomp is meestal Sanden) en wsl bepaalt de leverancier tijdens het ontwerp de hoeveelheid koudemiddel en dit wordt meestal gewoon vrijgeven om het systeem te kunnen servicen. Er zit in ieder geval al verschil in het type condensor bij de Xsara type 1 is de condensor gescheiden van de filterdroger die zit op het binnenscherm onder de motorkap, bij de Xsara 2 zit het filter in de condensor verwerkt wellicht moet er daarom meer koudemiddel in een type 1.

Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura     1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 augustus 2013 10:40 PM
  [ # 590 ]

Eens, als het opeens lek is werkt het ook niet meer.

Ook al wordt de inhoud bepaald door de aircofabrikant, dan is het nog steeds de taak aan Citroën France om de documentatie op peil te houden Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 december 2013 07:35 PM
  [ # 591 ]

Eens kijken hoe deze rubbers gaan bevallen…

Zojuist een nieuw setje van 4 stuks erop laten zetten.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 december 2013 06:49 PM
  [ # 592 ]

Ik kan inmiddels wel zeggen dat het een enorm verschil ik met mijn (versleten) zomerbanden.

En dat bedoel ik niet op een goede manier Sad
Ze een stukje oncomfortabeler en stukken minder grip op droog en vochtig wegdek. En natuurlijk iets meer herrie, maar dat viel te verwachten.

Ze zullen hun nut moeten gaan bewijzen als er sneeuw valt. En ik geloof ook best dat ze daar wel goed presteren.

Ik kan in elk geval niet begrijpen dat er mensen zijn die hier het hele jaar mee door rijden Confused

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 december 2013 08:00 PM
  [ # 593 ]

Goed, het hele slechte weggedrag is opgelost.
Ze hadden fijn tussen de 2.5 en 2.6 bar in de banden gedaan. Het rijdt nog niet zoals een zomerband maar nu kom ik de winter wel mee door Wink

De winterbandjes ook maar opnieuw laten balanceren bij de dealer, want waar de winterbanden erop gelegd waren hadden ze het na 2x nog niet voor elkaar om de auto trillingsvrij te krijgen.

De laatste tijd kwam er inmiddels flink wat meer herrie uit de uitlaat dan normaal, de achterdemper was beetje gescheurd.
Er is nu dus een nieuwe midden en achter demper op gekomen, ik had geen zin om te wachten tot de middendemper ook ging. De hele boel zit er toch alweer 190k onder.

Profiel  
 
Ksara
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 02-02-2013

Gepost: 30 december 2013 02:23 AM
  [ # 594 ]

Arjan,

hoe bevalt het gas rijden tot nu toe?

Kunnen we stellen dat een 1.6 16v goed tegen gas kan?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 december 2013 10:34 AM
  [ # 595 ]

Ik vind het prima gaan!
De 1.6 16v kan zeker goed tegen LPG, daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Ik rijd er alweer bijna 80.000 km op Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 maart 2014 12:42 PM
  [ # 596 ]

Het was weer even tijd voor wat onderhoud en een APK’tje

Oftewel 2 nieuwe Bibendums achterop.

De dit jaar zo’n beetje nutteloze winterbanden liggen weer schoon klaar voor slechter weer.

Het was nog geen APK punt, maar de achterremmen waren wel wat matig. Dus nieuwe schijven en blokken, het verschil is in elk geval te merken.

Er zit weer een nieuwe uitlaat onder. De in dec geplaatste B lijn van Citroën was niet al te best en maakte veel herrie. Deze is in goed overleg met de garage vervangen voor een A lijn. Klinkt veel beter!

Wel een APK puntje en iets dat goed te merken was bij het rijden was een gescheurd spruitstuk.
Ook hier is een nieuw exemplaar voor geplaatst.
De motor loopt veel rustiger, geen rare klappen meer bij gasgeven of nog erger gas los laten.

Ook nog een beurtje met een motor flush, duidelijk meer vermogen.

Oftewel, nieuwe banden—> betere wegligging, nieuwe remmen—> feller remmen, nieuw spruitstuk + onderhoud motor—> fijnere motorloop en meer vermogen, nieuwe uitlaat—> stukken stiller Cool

Hopelijk kunnen we weer even een tijdje vooruit.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 31 maart 2014 03:47 PM
  [ # 597 ]

Goede berichten!

Zo’n flush, dat heb ik ook altijd al eens willen doen maar geloof(de) nooit zo in zulke goedjes en ben altijd bang dat het meer schade toericht dan dat het goed doet. Geld ook voor injectie en carburateur reinigers wat je in de tank gooit. Mooi om te lezen dat het toch werkt!

Komt het nou door de foto of remt de auto aan de achterkant niet op de hele schijf?

 

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 maart 2014 04:04 PM
  [ # 598 ]

De dealer rade mij zo’n flush aan omdat ik aangaf dat het niet zo mooi meer liep. Het lekke spruitstuk speelde daar ook zeker een rol in, maar gezien het spruitstuk wat later vervangen is heb ik nog even met alleen een beurtje en flush rond gereden, er zat veel meer pit in.
Vooral omdat mijn auto op LPG loopt was het volgens de dealer aan te raden. Gezien het maar iets 30 Euro kost ga ik daar niet moeilijk over doen.

Die remmen, ik heb er nog geen 30 km mee gereden, dus ik ga er even vanuit dat het nog even op elkaar inslijten is Wink

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 31 maart 2014 05:27 PM
  [ # 599 ]

In het verleden ook wel additieven en flush gebruikt, en altijd wel positieve ervaringen mee. Vooral met diesels, na een flesje injectorreiniger liep het altijd weer even wat lekkerder.

Flush heb ik ook wel eens gebruikt voor de motorolie, en inderdaad gaat een blokje daar lekkerder van lopen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 maart 2014 05:39 PM
  [ # 600 ]

Zover ik begrepen heb zit het er nu ook niet meer in. Ze laten de auto 1 a 1.5 uur lopen met het spul erin. Daarna zou er gewoon een hele hoop zwarte drek uit komen.
Ik heb eigenlijk niet gevraagd hoe erg het was (dame achter de balie weet dat vaak ook niet), maar gezien het effect denk ik dat er wel wat troep uit is gekomen.

Profiel  
 
 
40 van de 44
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook