Koppaking stuk na een snelle rit moet toch een uitzondering zijn denk ik.
Zou kunnen, maar als je van 1 (zeer citrofiele) persoon hoort dat hij het 2 keer gehad heeft na een rit Zuid Frankrijk - Nederland op stoute snelheden, en van een ander gelijkluidende berichten hoort, tja, dan lijkt er toch iets meer aan de hand.
Ich bin ein Breaker
Ach ik heb twee keer Nederland Oostenrijk gereden op hoge snelheid en niets gebeurd… Dus dat zegt ook wel wat. Mijn vader heeft 3 XM’s gehad (totaal 12 jaar XM gereden) en ik rij in zijn laatste. Slechts 1 keer pech gehad.
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
karel schreef:Koppaking stuk na een snelle rit moet toch een uitzondering zijn denk ik.
Zou kunnen, maar als je van 1 (zeer citrofiele) persoon hoort dat hij het 2 keer gehad heeft na een rit Zuid Frankrijk - Nederland op stoute snelheden, en van een ander gelijkluidende berichten hoort, tja, dan lijkt er toch iets meer aan de hand.
Ik weet het niet hoor Karel.. in al die jaren heb ik toch vele xm’s onder handen gehad, maar klanten met lekke koppakkingen ken ik niet echt. Gisteren even contact gehad met een maat die bij een Duitse dealer werkt, en die vond het ook een vrij vaag verhaal. Oliezuipende 2 liters kende ie net als ik wel, maar koppakkingen?
Ik heb zelf ook nooit een koppakking gesloopt, terwijl ik alleen maar met aso-snelheden reed/rijd…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb zelf ook nooit een koppakking gesloopt, terwijl ik alleen maar met aso-snelheden reed/rijd…
O, ben jij dat?
Tja, als ik me de betreffende motortypen kon herinneren zou het een stuk makkelijker zijn. De ene was een break uit 1993 - sja, maar verder…
Fijn om te horen dat het geen algemeen groot probleem is in ieder geval.
Ich bin ein Breaker
Als je lomp met je auto omgaat krijg je van elk merk, elk blok de koppakking er wel tussenuit. Zeker als het lekker warm is zoals in Frankrijk en je hebt al een wat zwakker exemplaar, dan kan het gebeuren ja.
Of dat wat zegt over Citroen?
Ouwe mopperkont























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Alle auto’s kunnen met correct onderhoud veel km. rijden.
Echt kinderziektes zijn na het bouwjaar ‘92 wel uit de XM’s.
Blijft wel een stukje techniek waar geen beun aan (heeft moeten) moet sleutelen. Kenner of specialist, dan houd je haar super en gezien de postings op dit forum kan zo’n dame met de nodige toewijding ellen lang mee. Tis net een huwelijk (zij hij die niet getrouwd is maar 2x verloofd
ops: )
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
je bent dus net op tijd 2 keer wijs geworden… Zo moet je het zien

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Om terug te komen op de vraag van de TS, de eerste XM`s hadden vooral massaproblemen doordat er dunne schuifstekkertjes werden toegepast en later gelukkig met boutjes. Ook te dunne elektrische bekabeling was een probleem
. Terwijl een XM voor die tijd al propvol zat met elektrische en electronische apparatuur.
Verder waren de remschijven in het begin aan de voorzijde te klein gekozen en kreeg de XM de naam “remmenvreter”.
Weleens gehoord dat iemand met een splinternieuwe XM 2.0i in 1990 een gescheurde koelwaterslang had op de A16 vlak voor de Van Briennenoord brug.
Tja alweer voorbeelden van verkeerde bezuinigingen .
Vanaf bouwjaar 1992 waren de structurele problemen opgelost en ook daalde de verkopen van de XM heel erg door de probleemverhalen.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik rij nu bijna 10 jaar in een V6 van 1990 en de problemen vallen heel erg mee.
Hangt er ook vanaf wat voor 1 je koopt. Er is nu genoeg ellende van een ander te koop en ja , dan ga je het schip in.
Massa problemen zijn de wereld wel uit geholpen door de dealers door een terug roep actie. Dunne electrische bekabeling heb ik (nog) nooit last van gehad en de remschijven hebben wel wat last van snelle slijtage. Ligt er ook aa hoe je ermee rijd.
Maar het belangrijkste is dat je een goede eerlijke auto koopt en niet de goedkoopste die je vinden kan.