Bij uitgeschakeld kontakt toch nog stroomverbruik?
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 05 mei 2009 03:55 PM

Hallo,met uitgeschakeld kontakt,binnenverlichtingen uit en elektroklep onder de wagen op rustpositie,blijkt er een lekstroom van 1.5 Amp te zijn.Zodoende is de 1jr oude accu na 3 dagen 1/2 leeg te zijn en kan uiteraard ook niet meer starten.
Deze lekstroom is niet afkomstig van de autoradio-navigatie of alarm.
Alle de door mij aangebrachte accesoires zijn NA kontakt geschakeld dus kan ook geen boosdoeners zijn.Weet iemand waar ik de eventuele boosdoener kan vinden(computers,relais)?Als de (electro) garage dit moet uitzoeken zijn ze een dag bezig á € 60 p/uur.Ik hoop dat iemand een schema heeft o.i.d danwel dit eerder meegemaakt te hebben?Bedankt.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 05 mei 2009 03:57 PM
  [ # 1 ]

Water in je aansluiting van de trekhaak?

 

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 05 mei 2009 03:58 PM
  [ # 2 ]

ff je zekeringen er 1 voor 1 uittrekken totdat je verbruik weg is.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7344
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 05 mei 2009 04:06 PM
  [ # 3 ]
Matthijs309 schreef:

ff je zekeringen er 1 voor 1 uittrekken totdat je verbruik weg is.

 
Wink  zodoende kwam ik erachter dat de “veercomputer” 24 uur per dag 7 dagen per week z’n werk
bleef doen. andere erin en zinsdien geen problemen meer.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 05 mei 2009 11:08 PM
  [ # 4 ]

Ik had ook na een sleutelfoutje een sluiting in de bedrading onder de motorkap, dat was niet op te sporen door de zekeringen 1 voor 1 eruit te trekken. Maar absoluut goede methode om mee te starten.

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 06 mei 2009 04:15 AM
  [ # 5 ]

Destijds bleef er bij onze XM een relais van het alarm kleven.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Vossie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 196
Geregistreerd: 02-03-2008

- Xsara 1.6i 8v Coupe
Gepost: 06 mei 2009 05:04 AM
  [ # 6 ]

Ik weet niet of je met een klein lampje aan 1.5A (18w?) kan komen, maar al eens gedacht aan de schakelaar voor de kofferbak verlichting, of de verlichting van het dashboardkastje?

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 06 mei 2009 07:02 PM
  [ # 7 ]
Vossie schreef:

Ik weet niet of je met een klein lampje aan 1.5A (18w?) kan komen, maar al eens gedacht aan de schakelaar voor de kofferbak verlichting, of de verlichting van het dashboardkastje?

Die heb ik reeds gecontroleerd,evenals eventuele andere verdachte zaken,maar die kleine lampjes verbruiken nooit:1.8A.Ik ga de groepentest doen dmv zekering voor zekering er-uit+erin,en de beide computers los van de accu.Bedankt voor het “meedenken”.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 06 mei 2009 07:05 PM
  [ # 8 ]
Rene schreef:

Water in je aansluiting van de trekhaak?

Confused:

 

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 06 mei 2009 07:16 PM
  [ # 9 ]
Rene schreef:
Rene schreef:

Water in je aansluiting van de trekhaak?

Confused:

Zal allicht doelen op de constante + die meestal aanwezig is aldaar. Klinkt in iedergeval weer als een maffe ik zoek mij suf storing ervaring

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 07 mei 2009 12:12 AM
  [ # 10 ]

Slechte massaverbinding van de accu naar de bak?

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 07 mei 2009 01:10 AM
  [ # 11 ]

Nee, dan gaan er alleen maar minder stroom lopen… toch?

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 07 mei 2009 01:17 AM
  [ # 12 ]
Lampie schreef:

Nee, dan gaan er alleen maar minder stroom lopen… toch?

Als de massakabel van de accu naar de bak slecht is, dan gaat de massa langs verbruikers lopen als het ware in serie i.p.v. parallel.
Ik heb dit meegemaakt met een 205 1.9GTI Sad . Maar ook een relais van de koelvinnen die aardig ingebrand was en op die manier de accu ook liet leeglopen, de relais was bloedheet Shocked .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 07 mei 2009 02:08 AM
  [ # 13 ]
Citrophile schreef:

Als de massakabel van de accu naar de bak slecht is, dan gaat de massa langs verbruikers lopen als het ware in serie i.p.v. parallel.

Uhm okee, maar elke verbruiker heeft weer weerstand, en in serie telt de weerstand bij elkaar op, en U = I * R dus de stroom wordt dan minder.

Goed, U (de batterijspanning in dit geval) wordt ietsjes hoger bij minder verbruik maar overbrugt het verschil tussen serie en parallel bij lange na niet.

Wat wél kan, is dat er bepaalde electronica door zwevende contacten niet goed uitschakelt, of relais die normaal gesproken in rust met beide polen aan massa hangen, ineens spanning via de slechte massa krijgen en daardoor stroom gaan trekken, dus okee, een slechte massa kan voor extra stroomverbruik zorgen. Wink

Groetjes Erik!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook