Totaal aantal Berichten: 359
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Hallo,met uitgeschakeld kontakt,binnenverlichtingen uit en elektroklep onder de wagen op rustpositie,blijkt er een lekstroom van 1.5 Amp te zijn.Zodoende is de 1jr oude accu na 3 dagen 1/2 leeg te zijn en kan uiteraard ook niet meer starten.
Deze lekstroom is niet afkomstig van de autoradio-navigatie of alarm.
Alle de door mij aangebrachte accesoires zijn NA kontakt geschakeld dus kan ook geen boosdoeners zijn.Weet iemand waar ik de eventuele boosdoener kan vinden(computers,relais)?Als de (electro) garage dit moet uitzoeken zijn ze een dag bezig á € 60 p/uur.Ik hoop dat iemand een schema heeft o.i.d danwel dit eerder meegemaakt te hebben?Bedankt.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Water in je aansluiting van de trekhaak?
ff je zekeringen er 1 voor 1 uittrekken totdat je verbruik weg is.
Ouwe mopperkont
Matthijs309 schreef:ff je zekeringen er 1 voor 1 uittrekken totdat je verbruik weg is.
zodoende kwam ik erachter dat de “veercomputer” 24 uur per dag 7 dagen per week z’n werk
bleef doen. andere erin en zinsdien geen problemen meer.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik had ook na een sleutelfoutje een sluiting in de bedrading onder de motorkap, dat was niet op te sporen door de zekeringen 1 voor 1 eruit te trekken. Maar absoluut goede methode om mee te starten.

Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Destijds bleef er bij onze XM een relais van het alarm kleven.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Ik weet niet of je met een klein lampje aan 1.5A (18w?) kan komen, maar al eens gedacht aan de schakelaar voor de kofferbak verlichting, of de verlichting van het dashboardkastje?

Totaal aantal Berichten: 359
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Vossie schreef:Ik weet niet of je met een klein lampje aan 1.5A (18w?) kan komen, maar al eens gedacht aan de schakelaar voor de kofferbak verlichting, of de verlichting van het dashboardkastje?
Die heb ik reeds gecontroleerd,evenals eventuele andere verdachte zaken,maar die kleine lampjes verbruiken nooit:1.8A.Ik ga de groepentest doen dmv zekering voor zekering er-uit+erin,en de beide computers los van de accu.Bedankt voor het “meedenken”.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Rene schreef:Water in je aansluiting van de trekhaak?
:

Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Rene schreef:Rene schreef:Water in je aansluiting van de trekhaak?
:
Zal allicht doelen op de constante + die meestal aanwezig is aldaar. Klinkt in iedergeval weer als een maffe ik zoek mij suf storing ervaring
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Slechte massaverbinding van de accu naar de bak?
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!
Nee, dan gaan er alleen maar minder stroom lopen… toch?
Groetjes Erik!

Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Lampie schreef:Nee, dan gaan er alleen maar minder stroom lopen… toch?
Als de massakabel van de accu naar de bak slecht is, dan gaat de massa langs verbruikers lopen als het ware in serie i.p.v. parallel.
Ik heb dit meegemaakt met een 205 1.9GTI . Maar ook een relais van de koelvinnen die aardig ingebrand was en op die manier de accu ook liet leeglopen, de relais was bloedheet
.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!
Citrophile schreef:Als de massakabel van de accu naar de bak slecht is, dan gaat de massa langs verbruikers lopen als het ware in serie i.p.v. parallel.
Uhm okee, maar elke verbruiker heeft weer weerstand, en in serie telt de weerstand bij elkaar op, en U = I * R dus de stroom wordt dan minder.
Goed, U (de batterijspanning in dit geval) wordt ietsjes hoger bij minder verbruik maar overbrugt het verschil tussen serie en parallel bij lange na niet.
Wat wél kan, is dat er bepaalde electronica door zwevende contacten niet goed uitschakelt, of relais die normaal gesproken in rust met beide polen aan massa hangen, ineens spanning via de slechte massa krijgen en daardoor stroom gaan trekken, dus okee, een slechte massa kan voor extra stroomverbruik zorgen.
Groetjes Erik!