











































Totaal aantal Berichten: 25762
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tegenwoordig zijn hele grote delen van vliegtuigvleugels gelijmd! Dat zegt genoeg!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
bogaard77 schreef:Tegenwoordig zijn hele grote delen van vliegtuigvleugels gelijmd! Dat zegt genoeg!
Komt bij dat bij het lassen van portieren vaak de vouw in het plaatwerk naar binnen gaat staan in het midden van het portier. Dit vindt de spuiter niet leuk aangezien deze eerst een dikke en grote laag plamuur moet smeren en strak maken….
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Aangezien ik buiten sleutel en het vandaag harstikke mooi weer was, heb ik dus lekker zitten prutsen
Tegen het advies van de gebelde “experts” heb ik zelf de remservo vervangen. Demonteren duurde een klein uurtje (zonder brug of krikken overigens), vervolgens de servo uit elkaar gehaald en die zag er nog super uit, passingen waren nog goed en de boring schoon en netjes.
Volgens de volgende expert zijn remservo’s versleten als er olie achter het dopje staat, achter dit dopje zit echter een afvoerkanaaltje om de kleine hoeveelheid olie die daar komt af te voeren.
Remservo monteren duurde eer een halfuurtje waarna alles weer netjes naar behoren werkte. Uiteindelijk denk ik 3 uur mee bezig geweest, zonder brug of krikken.
Als laatste heb ik me gebogen over de zogeheten treiterslang, als het de slang is die ik denk dat het is (er loopt maar 1 dikke rubberen slang van de HD regelaar toch?) dan is het ook niet zo’n drama als men doet vermoeden.
Ik wil hiermee absoluut niet mensen onderuit halen, of misinformatie verspreiden, je moet handig zijn om dit te kunnen en over goed gereedschap beschikken.
Maar als je informatie gaat inwinnen over een klus/reparatie, gebruik dan zoveel mogelijk bronnen, lees alles wat je kunt en durf ook bronnen in twijfel te trekken. Zeker als deze bronnen er voordeel bij kunnen hebben om misinformatie te verstrekken…





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
JoostDSuper5 schreef:Maar als je informatie gaat inwinnen over een klus/reparatie, gebruik dan zoveel mogelijk bronnen, lees alles wat je kunt en durf ook bronnen in twijfel te trekken. Zeker als deze bronnen er voordeel bij kunnen hebben om misinformatie te verstrekken…
Je spreekt in raadselen. Welke bronnen verstrekken welke misinformatie?
Citroen!
DriverD schreef:JoostDSuper5 schreef:Maar als je informatie gaat inwinnen over een klus/reparatie, gebruik dan zoveel mogelijk bronnen, lees alles wat je kunt en durf ook bronnen in twijfel te trekken. Zeker als deze bronnen er voordeel bij kunnen hebben om misinformatie te verstrekken…
Je spreekt in raadselen. Welke bronnen verstrekken welke misinformatie?
Ik wil geen mensen zwart maken of benadelen, daarom noem ik geen namen. Ik heb destijds 3 DS experts/restaurateurs gebeld om informatie te winnen over het vervangen van de remservo. Deze vertelden mij alle 3 dat het heel duur was (veel arbeid, moest op de brug, etc), de servo per se vervangen moest worden (ipv nieuw dopje) en dat ik het maar beter door hun moest laten doen.
Alweer, ik bedoel hier niks slechts mee, behalve dat ik mensen oproep om zelf na te denken en niet klakkeloos alles te slikken wat mensen te melden hebben.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zelf nadenken en niet kritiekloos alle informatie voor zoete koek slikken is altijd goed.
Veel hangt af van hoe handig je zelf bent. Dat kunnen “experts” niet altijd inschatten.
Waren de 3 genoemde bedrijven “DS-club-partnergarages”?
Citroen!
DriverD schreef:Zelf nadenken en niet kritiekloos alle informatie voor zoete koek slikken is altijd goed.
Veel hangt af van hoe handig je zelf bent. Dat kunnen “experts” niet altijd inschatten.
Waren de 3 genoemde bedrijven “DS-club-partnergarages”?
nee het waren wel bedrijven gevonden van de DS club website, maar geen partner garages.
Volgende vraag! Sinds kort lekt ze redelijk veel LHM en dan vooral als ik haar heb geparkeerd en een nachtje stilstaat. Dit klinkt als een lekke retour slang van de Hd regelaar, niet? Ik wil even van onderen goed bekijken waar de vloeistof vandaan komt, maar ik ben niet zeker waar ik de assteunen kan plaatsen ops: Kan ik steunen onder die grote kokerbalken zetten?
bedankt





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Kan de treiterslang zijn ja.
Ondersteunen kan je je DS aan de voor- en achterkant van de kokers. Beter is nog onder de sneppen te steunen, ongeveer daar waar je wielophanging vast xit. En sowieso nooit op een steun vertrouwen: Die kan door een rotte plek in de bodem schieten…..
Citroen!
DriverD schreef:Kan de treiterslang zijn ja.
Ondersteunen kan je je DS aan de voor- en achterkant van de kokers. Beter is nog onder de sneppen te steunen, ongeveer daar waar je wielophanging vast xit. En sowieso nooit op een steun vertrouwen: Die kan door een rotte plek in de bodem schieten…..
Dankje, als ik niet kan vertrouwen op een assteun alleen, wat stel je dan voor als backup? Volgens mij is de bodem behoorlijk hard, maar het is idd wel een reeel gevaar.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Houtblokken (groot oppervlak) en de wielen, als je ze gedemonteerd hebt.
Citroen!
ik werk altijd met vier blokken hout die in de hoeken passen vlak bij de wielen. Dan mag er eentje rot zijn, of twee half. Die moeten dan zo lang zijn dat de hoogste stand iets meer is. Dan zakt ze er zo op.
je kunt ook nog alleen voor of achter blokken platsen. bij het zakken komen dan de wielen automatisch omhoog.
goed bezig!
.komma
treiterslang is ondertussen ook vervangen voor een stuk benzineslang oude slang was nog heel goed, recentelijk vervangen dus en ook niet de bron van mn LHM lek
alles werkt wel goed en lekker vlot (pomp slaat ook zelden en dan heel kort aan) maar er ligt iedere keer na een nachtje stilstaan een flinke plas links voor. wat zijn bekende lekplekken? zijn die er uberhaupt
sorry voor het format, tis gepost van mn pda













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Links voor!, kan een lekzak zijn, of je stuurhuis bij het rondsel.
Als je de koeltunnel verwijderd kun je goed op je stuurhuis kijken.
Voor een lekzak voor moet dacht ik je binnenscherm eraf?
succes Peter.





























Totaal aantal Berichten: 10674
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Alle wartelverbindingen nakijken. Gaat het beste met een zaklantaarn in het donker bij draaiende motor.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Naar mijn idee komen er onder het kachelhuis ook nogal wat retourleidingen bij elkaar, ook kunststoffen leidingen. Dit gebied ook eens nader inspecteren. Ook bij je HD regelaar uiteraard….....voorzichtig alle verbindingen een tikje aanzetten, misschien is er 1 wat los.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991