


Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 06-01-2007
- CX GTi Turbo VEMS
- Visa 2 cylinder
- ID/DS ID19
de gehele acc is uitgevallen.
waarschijnlijk een verbinding die niet helemaal jofel meer is.
kan iemand me vertellen hoe ik deze unit netjes uit het dashboard krijg.
we praten over een type 2 van 1998.
gr
kees
Willemvreeland
lid van de Citroen ID/DS Club Nederland. http://www.citroeniddsclub.nl
Heb je de zekeringen wel bekeken?




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Yep dat zou erg goed kunnen. Tussen de accu en je koplamp zit een kastje met zekeringen. Even kijken welke er volledig gesmolten uitziet aan de onderkant











Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Het gaat idd om de 40 amp zekering. Grote kans dat dat het probleem is.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Of de relais onder het handschoenkastje .
Of de draad daar naar toe ( was bij mij onderbroken )
Walter
Meten is weten , gissen is missen








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Bij mij was de stekker onder het zekeringblok vergaan (van de 40A zekering).



Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 06-01-2007
- CX GTi Turbo VEMS
- Visa 2 cylinder
- ID/DS ID19
de zekeringen onder het dashboard gechecked: alle maal ok.
Inderdaad de zekering tussen accu en koplamp: deze zag er goed uit, maar toen ik deze verwijderde zag ie er zwart geblakerd uit.
Vervangen, maar nog steeds niets.
hele unit uit het dashboard gehaald, hier is niets aan te zien. Twee grote stekker verbindingen.
Gehele unit vervangen?
Willemvreeland
lid van de Citroen ID/DS Club Nederland. http://www.citroeniddsclub.nl






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ben je zeker dat er spanning komt naar binnen ??
Dit kan je meten aan het groene relais onder hat handschoenkastje .
als je aangeeft dat de zekering zwart was , zijn dan de contacten en de kabelverbindingen in de voet onderin nog ok ??
Denk dat je echt in de kabel zal moeten meten of je wel spanning hebt !!
Walter
Meten is weten , gissen is missen





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ik zit momenteel ook met een niet werkende airco. Zie
Als de compressor niet inkomt zou je de stekker van de drukschakelaar bovenop de droger kunnen proberen kort te sluiten (de 2 binnenste verbindingen).
Althans bij serie 1, kweenie hoe dat bij serie 2 zit.
Als de compressor dan gaat draaien (magneetkoppeling), kun je deze iig wegstrepen van de verdachtlijst.
Dan is het zaak om erachter te komen waarom de compressor dan niet gestuurd word. Ik ben de drukschakelaar en de droger gaan vervangen maar tot dusver zonder resultaat. Ikzelf vermoed nu een verstopping in het expansieventiel.
De drukschakelaar (ong 50 euro !) kan je vervangen zonder het systeem leeg te halen, het filter (ong 30 euro) uiteraard niet.