par eXeMple! schreef:Jouw XM is uit 1991, dus nog uit de tijd van R12 koelmiddel. Is de nieuwe compressor wellicht een model voor R134a?
Dat zou voor de aansluitingen geen reet uit mogen maken. Sterker nog, in een R12 systeem kan je zonder drastische aanpassingen gewoon R134a knikkeren. (Andere nippels, filter/droger vervangen, en andere olie erin that’s all).
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005



Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 14-05-2008
- XM v6 12v automaat
- XM V6 24V Exclusive 5spd.
par eXeMple! schreef:Jouw XM is uit 1991, dus nog uit de tijd van R12 koelmiddel. Is de nieuwe compressor wellicht een model voor R134a?
Kan dat deksel met die 6 of 7 bouten niet overgezet worden van de oude naar de nieuwe compressor?
Bedankt voor jullie reacties. Idd het maakt niet uit of r12 of r134a er straks in komt. Helaas wat je noemt een deksel is veel meer - namelijk, er behoren specifieke aansluitingen te zijn daar achter, al gelang naar model, wat in mijn geval er niet is. En ze verschillen in aantal en plaatsing van mogelijke aansluitingen - dus niet uitwisselbaar. Op het eind v.d. nieuwe compressor zit gewoon ‘blanks’ - geen schroefdraad oid.
bonang schreef:par eXeMple! schreef:Jouw XM is uit 1991, dus nog uit de tijd van R12 koelmiddel. Is de nieuwe compressor wellicht een model voor R134a?
Kan dat deksel met die 6 of 7 bouten niet overgezet worden van de oude naar de nieuwe compressor?
Bedankt voor jullie reacties. Idd het maakt niet uit of r12 of r134a er straks in komt. Helaas wat je noemt een deksel is veel meer - namelijk, er behoren specifieke aansluitingen te zijn daar achter, al gelang naar model, wat in mijn geval er niet is. En ze verschillen in aantal en plaatsing van mogelijke aansluitingen - dus niet uitwisselbaar. Op het eind v.d. nieuwe compressor zit gewoon ‘blanks’ - geen schroefdraad oid.
Dan schroef je toch een aansluiting op het filter/droger. Dan kan je alleen de pomp druk en zuigkracht niet meten, maar wel het systeem vullen.