3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De type 1 BX 14 van Lucas
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6258
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 05 januari 2010 10:47 PM
  [ # 31 ]

Is er iemand die mij voor dit weekend kan helpen aan de sensor van de veiligheidsklep en alle beugelbende die nodig is om de accu vast te zetten?

Profiel  
 
Ari74
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 31-10-2009

Gepost: 05 januari 2010 11:35 PM
  [ # 32 ]

Dat van dat dim- en stadslicht klopt. Ik heb het ook eens uitgeprobeerd een tijdje terug . . . alleen was dat in het donker op een drukke weg . . . beetje prutsen met die prn-dingetjes . . . dan wordt ‘t ineens errug donker voor je op de weg oh oh

Mooie wagen trouwens. Dopjes zien d’r wel verrekte netjes uit Smile

Grt.

Ari

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6258
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 18 januari 2010 10:02 PM
  [ # 33 ]

Met dank aan Vermond voor het leveren van een andere lekvrije drukschakelaar en beugel om de accu mee vast te zetten is de BX nu helemaal APK-klaar. Ik heb ook nog een linker voorscherm meegenomen in de goede kleur en zonder roestgaten, maar dat moet er nog op. Het volgende probleem is echter dat de BX nu staat ingebouwd tussen de paarse engelse laagvlieger en een enorme hoeveelheid nieuwe japanse wagens aan de andere kant. Zodra hij er weer uit kan worden gereden breng ik hem even weg voor de APK. Gezien het niet willen starten van het paarse gevaar en de snelheid waarmee die nieuwe apparaten weer verdwijnen kan dat nog wel een paar weken duren.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 18 januari 2010 10:29 PM
  [ # 34 ]

Mooi dat mijn Belgische wrak nu al ergens goed voor is geweest Smile.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6258
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 14 maart 2010 10:46 PM
  [ # 35 ]

Nou, de BX is bevrijd en zal een dezer dagen worden gekeurd.

Dan heb ik nog een vraag, heeft iemand ervaring met inbouwen van een koelwatertemperatuurmeter in zo’n type 1 BX met platte motor? Heeft iemand voor mij in ieder geval een klokkenwinkel met zo’n meter en een idee op welke plek ik een sensor kan plaatsen? In ouwe hokken rijden vind ik geen probleem als ik maar wel kan zien hoe het met de temperatuur gesteld is…..

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 14 maart 2010 11:39 PM
  [ # 36 ]

Ik heb in mijn BX met 150 motor een koelwatertemp.meter ingebouwd.
Alleen dat was een BX serie 2.

En ik denk dat er geen serie 1 dash’s zijn geweest met een watertemp.meter.  Wink


De sensor komt in ieder geval boven de thermostaat te zitten, of anders aan de andere kant van de cilinderkop, maar ik denk dat daar geen gat zit bij jouw.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6258
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 14 maart 2010 11:56 PM
  [ # 37 ]

Ik heb net zowaar een BX type 1 instructieboekje gevonden en je lijkt zowaar gelijk te hebben. Er gaat met dat BX rijden een hele wereld voor mij open Razz .

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 15 maart 2010 01:28 AM
  [ # 38 ]

Je krijgt ook geen melding als je koelvloeistof niveau te laag is. Daar had ik niet bij stil gestaan en volgens mij heb ik wel even rondgereden met te weinig vloeistof. Maargoed hij doet het nog Wink. Ik mis inderdaad wel wat info over de temperatuur en zou dat ook wel in willen bouwen.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 15 maart 2010 01:22 PM
  [ # 39 ]
Vermond schreef:

Je krijgt ook geen melding als je koelvloeistof niveau te laag is. Daar had ik niet bij stil gestaan en volgens mij heb ik wel even rondgereden met te weinig vloeistof.

In mijn 16RS wel hoor! Alleen is bij mij de sensor stuk hmz

(heb wel een andere sensor liggen, maar die is van een type 2, dus moet ik de stekker eerst nog verbouwen…)

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 15 maart 2010 01:28 PM
  [ # 40 ]

In de ruimte onder het dash, tussen linker satelliet en de stuurkolom kun je prima een aftermarket meter kwijt. Je kan zelfs de meters uit een GTI dash halen en er een paar onder elkaar plaatsen. Bij de rechter hangt de sleutelbos te bengelen.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6258
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 15 maart 2010 01:48 PM
  [ # 41 ]

Ik ga dan maar een los Equus of VDO metertje plaatsen ergens in de buurt van het tellerpaneel.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6258
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 24 maart 2010 02:09 AM
  [ # 42 ]

Nou, het is gebeurd, de BX is vandaag goedgekeurd en heeft weer een geldige APK tot 23 Maart 2011. Ik ben er mee naar huis gereden en dat is wel prima gegaan. Hij stottert wel een beetje bij plankgas. Ik denk dat het tijd is om ook eens een onderhoudsbeurt uit te gaan voeren, beginnen bij de basis….

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 24 maart 2010 03:22 AM
  [ # 43 ]

Gefeliciteerd met de keuring!

Dat stottertje kan iets heel simpels zijn zoals oude peut, een vervuilde (acceleratie)sproeier of een brakke acceleratiepomp.

Succes ermee. Komt wel goed zo te lezen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 594
Geregistreerd: 10-06-2004

- Evasion 2.0i
Gepost: 24 maart 2010 03:25 AM
  [ # 44 ]

veel pelzier en ga er eens van genieten nu…

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3728
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 24 maart 2010 09:49 AM
  [ # 45 ]

Mooi man!

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook