





Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Hey! Leuke BX !
Heel veel plezier ermee!

























Totaal aantal Berichten: 6355
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Ik heb net eens even in de Visa en BX vraagbaken zitten neuzen. 62PK is namelijk wel wat weinig. Nu is de BX er niet traag mee, allerminst, maar meer PK’s kunnen geen kwaad. Ik heb eens wat zitten vergelijken met de configuratie zoals die in mijn BX zit en zoals deze in de vlottere visa’s is te vinden. Het lijkt er op dat deze 1400 in de Visa’s GT, Chrono en Tonic 80PK levert en in de franse Chrono zelfs 93PK. 93 Zou het dus moeten worden, want dat zet tenminste wat zoden aan de dijk. Voor zover ik kan vinden zijn de enige wijzigingen ten opzichte van de crisis uitdossing van deze 1400 zoals in mijn BX de inlaat, twee in plaats van 1 carburateurs en een andere nokkenas. Wellicht kan iemand dit bevestgen? In dat geval ga ik namelijk eens kijken naar een dergelijke ombouwset. Misschien ook wel handig om te weten in dat geval, kan de nokkenas worden gedemonteerd met ingebouwde kop en dus motor?





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Het moet echt een XY blijven? Ik zou zeggen schroef er anders een XU in, die blokken zijn er echt op gebouwd.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY






















Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Basisbx heeft toch zoiets gedaan?
O-nee, die heeft gewoon een ander blokje er in gehangen…


























Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Net zo makkelijk , nokkenas met ingebouwde motor inbouwen lijkt me ook niet praktisch.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

























Totaal aantal Berichten: 6355
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Alcyone schreef:Het moet echt een XY blijven? Ik zou zeggen schroef er anders een XU in, die blokken zijn er echt op gebouwd.
Nee, ik wil geen XU, een hitsig 1400’tje lijkt me veel geschikter.






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Is ook leuker
Lucas Unger schreef:Alcyone schreef:Het moet echt een XY blijven? Ik zou zeggen schroef er anders een XU in, die blokken zijn er echt op gebouwd.
Nee, ik wil geen XU, een hitsig 1400’tje lijkt me veel geschikter.
Past ook niet op een subframe van een 150 motor….
Het 93 pk blok uit de Franse Visa Chrono heeft naast grotere carbs ook een aangepaste cilinderkop+nokkenas.
Zoiets dus:
http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=12820
De cilinderkop van een 80 pk blok (dat is dus een 150B of een 150H) is wel gelijk aan de 150A en 150C blokken uit de BX.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

























Totaal aantal Berichten: 6355
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Goed, er is wat kapoet, de retourslang van de HD-regelaar om precies te zijn. Elke keer als de HD-regelaar afslaat komt er door een scheur in de slang een plets LHM op het blok. Heeft er iemand een goeie retourslang van een platte 1.4 liggen? Een nieuwe is Eur. 95,- excl. BTW en dat is me wat te gortig, er zitten helemaal geen aftakkingen o.i.d. aan. Anders misschien maar eens met een stuk universeel stuk slang beunen, helemaal in BX-stijll.
Ik zou gewoon even een stuk LHM slang halen bij Chyparse en die met 2 koppelstukjes erin zetten.
(volgens mij heeft namelijk de retourslang van de HD regelaar wel 2 aftakkingen)
Op die manier heb ik een halve octopus gebouwd:
Klik
Klik
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

























Totaal aantal Berichten: 6355
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Poehee, dat zijn een hoop slangenklemmen bij elkaar. Ik zal nog even beter kijken of er geen aftakkingen aan zitten en volgende week even langs shitparts rijden voor wat universele slang.
Dan nog iets, ik moet nog even een radio inbouwen. De luidsprekers kan ik mooi in de aanwezige type 2 deurpanelen kwijt. Nu zitten er tussen A-stijl en deur niet eens van die rubber slurfjes. Op zich logisch, want het is allemal handbediend, maar kan iemand me msischien helpen aan een setje van die dingen? Dan kan ik de kabel naar de deur netjes wegwerken.





















Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Die slang komt inderdaad van een aftakking, namelijk de dikke slang die van de drukregelaar komt. Verder gaat er nog een slang richting beneden, voor de achterste hoogteregelaar. Jammer dat het spul zo prijzig wordt.





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik heb gewoon benzineslang gebruikt. Wat nou duur.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY






















Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
En je hoeft niet naar prutparts.