6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
   
De type 1 BX 14 van Lucas
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6265
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 16 april 2010 10:50 PM
  [ # 76 ]

Vandaag bij Chyparse een stuk slang met wat accesoires gehaald, en meteen wat lopen rommelen. Het zit prachtig bij de hogedrukregelaar en het zit ook vast aan de kant van het vat, maar dat moet nog beter. Ik kan er zo in ieder geval wel weer mee rijden.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6265
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 25 april 2010 02:17 AM
  [ # 77 ]

Ik ben vandaag met de BX op en neer geweest naar de gestalde XM. Dat ging prima alleen moet ik de bollen echt even laten vullen. Na thuiskomst heb ik nog even wat audio ingebouwd, een Kenwood radio/cassette met cd-wisselaar onder aan de hoedenplank en twee uit een XM afkomstige Philips luidsprekers in de voorportieren. Het klinkt verrassend genoeg prima.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6265
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 09 mei 2010 11:57 PM
  [ # 78 ]

De BX stotterde al langere tijd wat en ik besloot om daar vanavond maar wat aan te doen. De oorzaak was snel gevonden, 1 bougiekabel zat niet goed op de bougie gedrukt. Nieuwe bougies monteren kwam er niet van wegens vermissing van de bougiedop 16.

Bij dit klusje viel mij overigens ook op dat er nog een fraaie authentieke metalen brandstofpomp op zit. Daar moet ik snel maar een nieuwe plastic vervanger voor scoren. Ik heb hier nog een joekel van een Halon brandblusser staan, die mag tot die tijd mee op de passagiersstoel.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6073
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 10 mei 2010 12:01 AM
  [ # 79 ]

Leg hem maar liever in je kofferbak, die blusser… je begaat namelijk een kanjer van een milieudelict met dat ding in je bezit Wink

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6265
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 10 mei 2010 12:18 AM
  [ # 80 ]

Ik heb even gekeken en het is een 9 liter schuimblusser die in de schuur staat, is hij blijkbaar toch een keer vernieuwd. Voorlopig gaat hij even mee op de bijrijdersstoel in ieder geval, want schuim is voor zover ik weet ook prima om een auto mee te blussen.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6265
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 31 mei 2010 11:02 PM
  [ # 81 ]

Er zijn weer wat kleine ontwikkelingen te melden. Zo heb ik een scherm linksvoor gemonteerd zonder roest en een paar verse bougies gemonteerd. De in de wasstraat afgebroken antenne is ook weer vervangen door een frisse en het linker tweeter rooster op het dashboard is hersteld en zit weer op z’n plek. De BX nadert eigenlijk zijn voltooiing. De veerbollen mogen nog gevuld en de carburateur kan wel een schoonmaakbeurt gebruiken. Hoe ik dat laatste aanpak, daar moet ik nog even op studeren, want injectie is meer mijn ding. En dan denk ik eigenlijk dat deze behoorlijk frisse en over 10 maanden belastingvrij wordende BX op zoek mag naar een nieuwe eigenaar. Vooralsnog lijkt het er op dat AX en BX het veld mogen ruimen voor een Activa.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 01 juni 2010 01:10 AM
  [ # 82 ]

Het wordt straks nog druk op de type 1 markt! Smile Als die allemaal gesloopt zijn zet ik die van mij te koop.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6265
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 02 augustus 2010 12:28 AM
  [ # 83 ]

De bollen zijn gevuld en hij veert nu best weer OK. Het wordt tijd om eens afscheid te gaan nemen van de BX. Als er iemand interesse heeft mag hij of zij zich melden, als ik terug ben van vakantie zal ik eens een advertentie zetten.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 02 augustus 2010 02:33 PM
  [ # 84 ]
Lucas Unger schreef:

Bij dit klusje viel mij overigens ook op dat er nog een fraaie authentieke metalen brandstofpomp op zit. Daar moet ik snel maar een nieuwe plastic vervanger voor scoren. Ik heb hier nog een joekel van een Halon brandblusser staan, die mag tot die tijd mee op de passagiersstoel.

Ik dacht dat het brandstofpomp-alarm alleen gold voor de 1600 & 1900 motoren?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 04 augustus 2010 03:29 PM
  [ # 85 ]

Dacht ik eerst ook. Klopt ook wel deels, want bij de 1600 en 1900 modellen zit de pomp bij de verdelerkap, en dat is vragen om problemen. Ik heb 2 metalen pompen liggen, waarvan er één echt hard lekt, en dat kan bij geen model goed zijn zou je zeggen. Kans op brandgevaar is wel minder bij de 1400, want de pomp zit daar aan de distri-zijde.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 04 augustus 2010 06:36 PM
  [ # 86 ]

dan moet ik ook eens gaan kijken wat er bij mijn XY 150 motoren op zit… (bx1400 & Visa1100)

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 04 augustus 2010 09:18 PM
  [ # 87 ]

Toevallig heeft net iemand voor mij een variant van kunststof gehaald bij de Beunzan. Hij moest 35 euro aftikken, maar kreeg wel wat garagekorting had ik begrepen.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6265
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 23 augustus 2010 12:33 AM
  [ # 88 ]

Hij doet het nog steeds:

Overige foto’s hier: http://gallery.me.com/krukas#100291

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 23 augustus 2010 08:32 PM
  [ # 89 ]

Leuke Foto`s!

Zo`n Progress setje deurpanelen met grijze i.p.v. zwarte speakerbehuizingen zou mij ook wel passen voor de 14RE.
Het ziet er wel chique uit!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6265
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 05 februari 2011 11:47 PM
  [ # 90 ]

Het is tijd om de puntjes eens op de i te gaan zetten. Kan iemand mij helpen aan een tweeterrooster rechts in het grijs? Het probleem is op de volgende foto wel vrij duidelijk:

http://gallery.me.com/krukas#100291/DSCF6316&bgcolor=black

Twee portieren voor de rechterkant in de juiste kleur hebben ook mijn belangstelling vanwege deze kwestie:

http://gallery.me.com/krukas#100291/DSCF6293&bgcolor=black

Profiel  
 
 
6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook