Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik denk dat “bijna leeg” nog lang niet leeg is. Mijn laatste B[ni]X had dat ook, als ik dacht op de reserve te rijden, kon er slechte 26 liter bij.
Benzinemeters uit de jaren 80 en eerder moet je niet al te serieus nemen, die moet je gewoon leren kennen om ze te begrijpen.
Ik heb al een oplossing. Ik ga gewoon een jerrykan van 5 liter achterin gooien. En dan zie ik vanzelf wanneer die er mee stopt
patje74 schreef:Ik denk dat “bijna leeg” nog lang niet leeg is. Mijn laatste B[ni]X had dat ook, als ik dacht op de reserve te rijden, kon er slechte 26 liter bij.
Benzinemeters uit de jaren 80 en eerder moet je niet al te serieus nemen, die moet je gewoon leren kennen om ze te begrijpen.
En ik heb al 2x het omgekeerde gehad.
Brandt het lampje net, denk je minimaal nog een paar liter te hebben.
En dan stopt ie ermee.
Ga maar lopen…... (met tankje in de hand)
Nu dus een gevuld tankje achterin.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zeg Bart, ga hem niet leeg rijden! Er kan rotzooi onder in je tank liggen, en dat wil je niet naar voren pompen…
Ga liever telkens een stukje leger rijden en bij het tanken in de gaten houden hoeveel er bij past.
Ik heb met mijn eend ook al eens droog gestaan, midden in de winter met een flinke maal chinees voor de hele familie. Ik reed nog langs het tankstation, keek op de meter en dacht “ach, ik tank morgen wel even”. Vier kilometer later stond ik stil…
Oh, dan doen we dat niet..
Ik heb trouwens ondertussen het hele interieur eruit gehaalt en afgesopt. Nu is het tenminste een beetje ‘‘eigen’’
Het brandstofprobleem is opgelost. De vlotter loopt vol.

Totaal aantal Berichten: 15743
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
De tankvlotter neem ik aan?
Ja, want de eigenaar die hem 9 jaar heeft gehad, vertelde me dat.
Ah, je hebt contact met hem! Goedzo, hij kan je er veel over vertellen!
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Totaal aantal Berichten: 5524
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Nou, ik ben wel nieuwsgierig naar de foto’s van het frisse interieur!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Naaah, dat zie je op de foto’s niet. Maar morgen staat in de planning om heel de visa te wassen & in de was te zetten. Dat had ik nog niet gedaan, dan zal ik morgen nieuwe foto’s maken!
Kreidler ook ff poetsen Bart, dan krijg je een avatar met van die mooie spiegelingen erop.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
De Kreidler glimt altijd. Die komt niet meer buiten als het regent. Even een doekje erover ‘t stof eraf. En knallen met dat ding.
Afijn, vandaag nieuwe speakers in de visa gehangen. En het klinkt nog best aardig ook! Nu moet ik achter nog 2 nieuwe 10 cm dingen. Die kan ik overnemen van Peter als ik daar in de buurt kom
Je ziet ze dus haast niet zitten, en dat is mooi. Want dat vind ik lelijk.
De nieuwe schijven, blokken en Hoofdremcilinder zijn binnen. Dat gaat deze week gebeuren, dan kan ik ook weer fatsoenlijk remmen Onze held LJ zal me hierbij helpen

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bart1989 schreef:Onze held LJ zal me hierbij helpen
Dat is tof! Veel succes met klussen, je bent goed bezig man!
Dankje Patrick.