Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Bijzonder leuk karretje, gefeliciteerd!
Juist die oudere standaard modellen trekken mij persoonlijk ook zo aan; niets geen luxe, gewoon lekker karig.
Laat die GTI’s maar aan anderen over…
Heeft deze een ORGA, en zo ja: wat is de exacte productiedatum?
En uiteraard succes met het heelhouden en conserveren van dit autootje; wees er zuinig op maar spaar haar niet teveel: rijden!
‘Spirit of avant-garde’
Jaa, rijden met beperkte mate. Alleen de 2e trap van de carbaruteur gebruiken bij de snelweg oprijden. Wel een beetje lief zijn. Mag ook wel met die km stand…
Orga, waar vind ik die?
Bart1989 schreef:
Orga, waar vind ik die?
4 cijferig nummer in verf op 1 van de veerpoten, ik denk de rechtse.
Die luidsprekers zitten inderdaad goed.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Wat een prachtige auto, Bart. Complimenten!
Maar vervang ALSJEBLIEFT de hoofdremcilinder. Want van slecht naar helemaal niet meer remmen kan zomaar gebeuren. En een paar keer trappen maakt een noodstop nu al onmogelijk. Dan ligt niet alleen het Visaatje in de kreukels, maar ook jij (en andere weggebruikers)...
Ik heb ook ‘n Visa gehad, het is een bekende kwaal maar niet heel veel werk.
Maar wat een fantastisch ding!
Ik heb trouwens nog een goed adresje voor het laswerk, heeft mijn Dyane prachtig gelast. PM me maar even!
En oh ja, ze kunnen best hard! Ik heb wel eens dik 140 gereden in een Visa special uit ‘78 (op de tomtom). Je moet het motortje voorzichtig losrijden.
- liberté, toujours
Nieuw remspul ligt hier al te wachten op montage. Volgende week rossen Bart en ik het er wel een keer onder.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Bart1989 schreef:
Je ziet ze dus haast niet zitten, en dat is mooi. Want dat vind ik lelijk.
Jaja boxen vind je lelijk maar een nieuwertse radio kan wel… Dat ik vind pas lelijk…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Totaal aantal Berichten: 15743
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Bart1989 schreef:Jaa, rijden met beperkte mate. Alleen de 2e trap van de carbaruteur gebruiken bij de snelweg oprijden. Wel een beetje lief zijn. Mag ook wel met die km stand…
Wat nou? Janken moet zo’n kreng, dat vinden ze lekker
Ach, ik doe in het begin altijd voorzichtig. Deed ik ook altijd met de brommer.
@ GoodOldDIesel, deze is uit 1997. Ook aardig op leeftijd dus.
De radio onthoud de instellingen niet. Valt dit op te lossen, of komt dit puur door de visa?
Constante plus is fout aangesloten op je iso-stekker, of hij ontbreekt. Dat is wel makkelijk te controleren en op te lossen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Totaal aantal Berichten: 99
- Visa Chrono
- C3 Picasso 1.6 HDi Exclusive
@ Bart1989; Volgens mij was/is het zo dat als je de radio volgens de originele manier aansluit je rekening moet houden dat één draad (even kijken in de gebruiksaanwijzing of op de radio zelf) altijd contact met de plus van de accu moet hebben. Dus ook met contact af. Op die manier blijft het geheugen behouden.
Tegenwoordig is dit probleem ondervangen door de ISO stekker… alleen was dat op de leverdatum van jouw Visa nog niet uitgevonden…
Zelf heb ik bij al mijn Citro’s direct vanaf de accu een dikke + kabel lopen (afgezekerd dicht bij de accu ) waarop alle audio is aangesloten. Geen probleem dus om met afgezet contact naar een cdtje of de radio te luisteren.
http://www.mijnalbum.nl/Album-HATT6EVF en http://www.mijnalbum.nl/Album=LPT664RG

Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Net radio in C15 van ‘94 gebouwd, alles is er maar geen constant +. Oplossing lag ernaast, de sigeret aansteker.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Die sigaretten aansteker werkt bij mij niet eens…
Ik heb het orga nummer gevonden. En hij is 5 maart 1981 van de band gerold in?
Waar eigenlijk?
Bart1989 schreef:Die sigaretten aansteker werkt bij mij niet eens…
Wat niet wil zeggen dat er geen +12V aan komt bij de aansteker .
Meten is weten.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Bart1989 schreef:Ik heb het orga nummer gevonden. En hij is 5 maart 1981 van de band gerold in?
Dus jouw ORGA is 1578..?
Waar eigenlijk?
Da’s een goeie: dat kan in Aulnay-sur-Bois zijn geweest (Noord-France) of in België (Brussel)...
Ik zit niet ‘in’ de Visa’s om de verschillen te kunnen vertellen, maar die zijn er wèl waardoor je productieplaats kunt achterhalen.
Vaak zijn het opties die in België standaard waren terwijl ze op de thuismarkt als optie beschikbaar waren zoals kleurcombinaties met bepaalde interieurs etc.
‘Spirit of avant-garde’