












Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Of de transistormodule, gaan ook wel eens stuk. En net als bobine kan zo’n elektriek ding soms fijn wellus-nietus-symptomen vertonen bij temperatuurschommelingen.
Module zal wel zelfde zijn als van GSA, BX e.d. met trans-ontsteking???
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Hmm, ik heb hem wel eens langer dan een uur op contact gehad. Zou dat dan het probleem zijn..
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Dat kan heel goed. Stop met lullen, raux een bobine van de sloop en ga klussen
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Dezelfde als die van een 2cv dus?
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Geen idee wat er in je visa moet. Hangt oa af van je type ontsteking en is voglens mij niet hetzlefde in alle a-types. Ik weet niets van visa’s en ben ook vooral geabooneerd op je draadje om de mooie foto’s te zien . In mijn HY zit een van een mini
.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Bart1989 schreef:Dezelfde als die van een 2cv dus?
Bart, wellicht ff een capabele VISA/2CV garage bellen? Of ff googelen, bijv. LeenAPK . Of bij Kroon-DS-2CV-Citroenparts met info:
bobine 2CV4/6
bobine 6 Volt
bobine LNA/VISA 0.6
Dus géén std 2cv6 bobine, lijkt mij.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Haha, in september wil ik hoe dan ook naar Abbenes Kun je em in real live aanschouwen
Ik wacht het antwoord of het dezelfde bobine is als een 2cv even af. Zodra ik dat weet kan ik op zoek
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Niet wachten, bellen!
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Bruine bobine moet je hebben. Zwart = 2cv, bruin = visa.
Schijt aan originaliteit.
Ik ben er al achter. Heb Eendimport gebeld.
Die verdenkt ook bijna zeker de bobine. Omdat hij lang op contact heeft gestaan. En het eigenlijk altijd voorkomt nadat hij een beetje warm is.
Bobine = 60 euro. 60 euro heb ik even niet, dus de Visa gaat wachten. Een week of 4..
Eerst werken voor de vakantie..
En een goede 2e handse ?
Schijt aan originaliteit.
Dat is even afwachten, dus als iemand iets heeft..?






















Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Je woont vlak bij Oldebroek, daar zit Citrotech. Gespecialiseerd in revisie en restauratie van oude Citroëns, waaronder 2CV en dergelijke kleine modellen. Wellicht dat die je op weg kunnen helpen.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
bart je moet inderdaad een bruine hebben
die zat bij mij ook in me lna
dat is de zelfde motor
is het zo dat hij slecht loopt als hij warm is
je kan je bobine testen
zorg dat je motor warm is haal je bougies er uit en kijk of ze goed vonken
door ze op je blok te leggen en even je contact om draaien
is dat niet zo dan is hij stuk of
wat ik al eerder heb gezegt
dat je computer stuk is
als hij warm wordt gaan de print banen krom staan en geven slecht concact
als je hoge toeren draait loopt hij dan wel goed?
hans
is er een ander merk dan













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Heeft een Visa/LNA (en GSA, CX) e.d. mét elektronische/transistor ontsteking eigenlijk niet gewoon ook een 1-minuut-op-contact-beveiliging? Of is dat alleen bij 123 en latere volledig elektronische injectie-blokken zo?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005