













































Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
MaartenH schreef:
Vraagje aan de kenners: is de “computer” open te maken? Of is deze ingegoten?
Hij kan open én is te herstellen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
2 popnagels oid….. dan is ie open. Het ding is prima te fixen door iemand met iets meer dan basiskennis van elektronica en componenten…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
Met de computer is niks mis.
De startmotor wel, die heb ik samen met medeforummer Maarten eruit gehaald vanavond. Relais is nog goed. Die tikt nog mooi, maar een van de koolborstels was wel erg kort.
Na het slaan met de hamer, en het schoonmaken van de contacten wil die toch nog wel even draaien. Soms perfect, soms krijgt hij hem net niet rond.
Conclusie?























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Een andere kopen of de koolborstels vervangen!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Hoe ver zouden de lagers heen zijn ?
Schijt aan originaliteit.
Hoe kun je dat weten Elmer?
Door de startmotor te demonteren en de lagers afzonderlijk te beoordelen….
als het iets anders doet dan soepel draait is het niet goed, geluid maken hoort ook niet.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Bart1989 schreef:Hoe kun je dat weten Elmer?
Niet
Ik heb zelf eens een startmotor van nieuwe koolborstels + spanningsregelaar voorzien. Echter daarmee was het euvel niet verholpen. Toen heb ik er maar een nieuwe dynamo in gedrukt. Dat advies gaf mijn collega al voor ik aan die koolborstels + spanningsregelaar begon.
Het punt is gewoon dat bij een dynamo of startmotor niet alleen de koolborstels slijten, maar ook de rest. Zometeen heb je de koolborstels netjes vervangen en gaan even er na de lagers er aan. Zo blijf je aanklooien.
Schijt aan originaliteit.
Hoe zijn deze koolborstels? 1 lijkt me wel wat dun..
Ook kwam er een berg met stof en gruis uit..













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Een lege tank zo te zien
Maar ff serieus: goed gedaan Bart, en nu genieten van zo’n prachtig varkensneusje
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nou nog even die accuklem en je bent voorlopig weer klaar. Mooi werk Bart! Ik ben trots op je.
nergens meer aan denken wat stuk kan gaan
en lekker gaan genieten van het rijden
hans
is er een ander merk dan
Oh wat klinkt die startmotor weer fris.
Goed bezig, ouwe beunhaas.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio