Xsara picasso houdt in
brouwershaven
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 28-05-2009

Gepost: 28 mei 2009 02:03 AM

Mijn citroen Xsara Picasso 1.8I uit 2001 met 220.000 km op de teller heeft plots het volgende probleem:
Bij een bepaald toerental begint de motor te bokken / in te houden en wil niet verder versnellen. Preciese toerental weet ik niet, maar het is bij ca. 90 km in de 4e en 120 km. in de 5e.
Het treedt zowel op als ik op gas rijd of op benzine en ook bij koude en warme motor. Auto is bij de dealer geweest en daar heeft men o.a. de computer al uitgelezen, de bobine verwisseld, uitlaat/katalysator nagekeken. Dit hielp niet en de dealer zegt het nu niet meer te weten. Eventueel willen ze stap voor stap onderdelen uitwisselen om de storing te vinden, maar dat zie ik niet zo zitten.
Iemand ervaring met hetzelfde probleem of suggesties wat er mis kan zijn?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 mei 2009 09:40 PM
  [ # 1 ]
Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 28 mei 2009 11:16 PM
  [ # 2 ]

geen valse lucht oid, pakking, slechte stekker verbinding, laat ze de short fuel trim controleren.

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 02 juni 2009 07:24 PM
  [ # 3 ]

gasklephuis schoonmaken hoort er altijd bij. De citroen van mijn schoonvader en mijn citroen flikkeren zoveel olie door de carterontluchting door word je niet vrolijk van.
Gevolg; een zwart gekoold gasklephuis. Bij mij kon ik de rubberbuis naar het luchtfilterhuis zelfs “legen” in een potje, zoveel olie.

Hoe ik het voelde was een vermogens-dip zo onregelmatig.

Ik heb de slang die met een inknijpstekker vast zit, in een bakje uit laten komen. Na 400km ligt er een plas olie in die anders in je gasklephuis zit!
Dus ik ben elke 400km dat bakje aan het legen maar ik hou wel mijn gasklephuis schoon!
Wat je ervoor moet doen is je luchtfilterslang en dat plastic op je gasklephuis verwijderen. Daar kan je heel goed bij, niks moeilijks aan.
Flink schoonmaken.
In het gasklephuis moet je wel voorzichtig te werk gaan want je wilt geen kool IN je motor dus alle brokjes en vuil boven de gasklep houden en eruit halen.
Langs de as van de gasklep zat enorm wat kool, wat natuurlijk niet daar hoort.
NIET met scherpe voorwerpen erin krassen!
Niet iets erin laten vallen.
Als je de wc kan schoonmaken kan je dit ook…

Daarna zit je nog met het afdoppen van de opening waar de slang van de carterontluchting op zat. Daar moet je maar een stevig dopje op verzinnen.
Het slangetje wat daar nu niet meer op kan , daarvan moet je zorgen dat die zijn olie ergens anders in kan dumpen, maar niet onder je auto op de vloer.

Als je het hebt schoongemaakt en afgedopt heb je een heerlijk zuiver gasklephuis en dat blijft ook zo.

Je hoeft het niet te doen. Maar als de hele autowereld steeds loopt te klagen over storingen door sensoren in het gasklephuis, heb je nu 1 storingsveroorzaker minder.
En ik wilde ook die vermogensdip weg hebben.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook