2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
1600 16v inhouden bij koude motor, en schieten in de luchtf.
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 20 juni 2009 06:48 PM
  [ # 16 ]

oliedruk kan het niet zijn, want dat geeft geen nadelige simtomen in het optrekken, en benzinedruk volgens mij ook niet, want het systeem staat al op druk tegen dat hij gestart is.. het moet iets anders zijn,

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 20 juni 2009 07:39 PM
  [ # 17 ]
nitRon schreef:

oliedruk kan het niet zijn, want dat geeft geen nadelige simtomen in het optrekken, en benzinedruk volgens mij ook niet, want het systeem staat al op druk tegen dat hij gestart is.. het moet iets anders zijn,

En er kan geen ECU zijn die inhoudt omdat de druk nog niet genoeg is? Ik noem maar wat hoor…

Misschien toch eens de computer uit laten lezen?

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 20 juni 2009 08:46 PM
  [ # 18 ]
Technoloog schreef:
nitRon schreef:

oliedruk kan het niet zijn, want dat geeft geen nadelige simtomen in het optrekken, en benzinedruk volgens mij ook niet, want het systeem staat al op druk tegen dat hij gestart is.. het moet iets anders zijn,

En er kan geen ECU zijn die inhoudt omdat de druk nog niet genoeg is? Ik noem maar wat hoor…

Misschien toch eens de computer uit laten lezen?

, volgens mij is het ergens een signaal of sensor die niet meer 100% is, waardoor hij ff niet weet wat er gaande is, maar ecu uitlezen, heb ik al veel gedaan, bij ieder groot onderhoud, ik werk namelijk in een garage….. er zit nergens een fout in een ECU of wat dan ook….

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 juni 2009 03:44 PM
  [ # 19 ]

Benzine druk daar geloof ik niet in..
Dan zou die gewoon niet of slecht starten naar mijn idee.
Als je met het gaspedaal speelt in vrij dan is er ook niets aan de hand.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2779
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 21 juni 2009 04:04 PM
  [ # 20 ]

Bij backfire denk ik gelijk aan mengselverhouding en/ of timing… Of een lek in het spruitstuk.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
xsara_LP
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 27-04-2009

Gepost: 23 juni 2009 09:13 PM
  [ # 21 ]

Ik heb alle reacties even gelezen en als ik het zo lees zou ik ook zeggen dat een toevoer van iets niet geheel correct is.

De logica:
Bij een lang stilstaande auto ligt alles op de “bodem” bij het starten komt het in beweging en ja dan kan het zijn dat het systeem wat te kort komt en dan gaat haperen.
Naar een 10 sec. lijkt mij alles wel goed gesmeerd dus rijd ie ook goed.. zo zwart wit bekeken zou het toch kloppen.

En wat als je de auto “rustig” start, contact aanzetten (2 sec) en dan starten, en vervolgens 10 sec stil blijven staan.
Schokt/Hapert de auto dan nog steeds als je weg rijd?

Als dat niet het geval is dan klopt de theorie hier boven toch wel aardig ofniet? Of hij maakt ergens niet goed contact, heb je er nieuwe bougies in gezet of het je de auto gewoon nagekeken, en zagen er die gewoon oke uit?


Citroen Xsara 1.4i Ligne Prestige (1998)

Profiel  
 
peter1780
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 13-01-2009

Gepost: 23 juni 2009 10:50 PM
  [ # 22 ]

Ook hier dezelfde constatering. De eerste meters schokt de auto altijd een beetje. Nu ben ik van Witte pomp benzine overgestapt naar een Esso /BP brandstofje en dit helpt behoorlijk. Mogelijk helpt dit met de “oplossing”

Het schokken is bijna compleet verdwenen. Wat blijft is dat de Xsara de eerste meters niet reageert op je gas als wanneer hij warm is. Ach, de eerste meters zijn toch altijd vanaf een parkeerplaats Very Happy

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 juni 2009 10:55 PM
  [ # 23 ]

Bij mij zijn het niet zo zeer de eerste 10 sec, maar vaak de eerste keer in zijn 2 naar de 2500 rpm doortrekken geeft wat schokken. Eenmaal daarboven is het wel weg.

Ik weet niet wat de vorige eigen tankte, maar na paar tankjes V-Power is het wel minder geworden.
Misschien eens injectorreinig er doorheen gooien…

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 23 juni 2009 11:21 PM
  [ # 24 ]

ik tank altijd bij total, heb er nu al 14000km mee, en heb er al ontelbare reinigers en smeermiddelen bijgedaan, niets helpt…. bougies zijn nieuw, alle filters ook, de bobijn ook nieuw

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook