2 van de 48
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De SM en… “lekkende krukaskeerring”
citroen23
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6609
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
- Xantia activa V6
Gepost: 21 juni 2009 03:09 PM
  [ # 16 ]
Blooper1963 schreef:

Om te beginnen het LHM circuit eens spoelen,en verse LHM er op mocht dit nog niet gebeurd zijn.
Gaan de andere hydraulische componenten goed? Remmen,vering gymnastiek??? Hoe snel slaat de hD regelaar in na mekaar?:wink:

Remmen gaat “sponsachtig” niet zoals ik van m’n ds gewent ben…..was.
vering corrigeert/reageert traag. zoal op 1 van de foto’s zie je dat hij achter door gezakt is nadat we al minimaal 2 minuten uit de sm zijn gestapt. hd regelaar was iets van pak en beet 25 seconden dus dat viel wel mee. zal ffff filmpje op youtube proberen te zetten m.b.t. het stuur en het enthousiasme m.b.t. het (pittig Surprisedops: ) optrekken.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 21 juni 2009 03:16 PM
  [ # 17 ]

Lijkt mij algemeen dus.
Het goedkoopste,is eerst spoelen en nieuwe LHM er op,en rijden;
Dan moet er wezenlijk verschil zijn.
En kan je eventuele beschadigingen aan hydraulische componenten inschatten of uitsluiten.
Maar ja,dan moet je haar bijna kopen,om dit te weten,tenzij de verkoper dit wil doen. Wink

Profiel  
 
citroen23
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6609
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
- Xantia activa V6
Gepost: 21 juni 2009 04:01 PM
  [ # 18 ]

Gelukt met youtube. toch vraag ik me af of dit is op te lossen met alleen lhm verversen .........

link

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 21 juni 2009 04:10 PM
  [ # 19 ]

Het lijkt mij toch vuil,want als je iets gas geeft,wil het wel terug komen.
Als je haar het eerst gestart had,duurde het lang voor ze omhoog kwam??
Kan ook altijd een brakke pomp zijn natuurlijk?? Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 21 juni 2009 04:15 PM
  [ # 20 ]

Kan ook interne lekkage zijn in het stuurhuis,maar dat moet je kunnen zien in het vat of de retour hier van terug spuwt.
best met 2,iemand die draait en iemand die kijkt naar het vat.
Ook kan je zien als je heen en weer draait aan het stuur,of de pomp dikwijls achter elkaar inslaat. Wink

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2242
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 21 juni 2009 07:58 PM
  [ # 21 ]

Klinkt als een vuil systeem. Normaal moet Diravi heel soepel sturen zonder dode punten, en snel terugkomen naar de rechtuitstand. Of je alles met een keer spoelen makkelijk oplost is de vraag…

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2393
Geregistreerd: 29-11-2005

- CX 22 TRS
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
Gepost: 22 juni 2009 12:28 AM
  [ # 22 ]

tja voor 14.OOO euro kan je wel niet de perfecte sm kopen of je moet heel veel geluk hebben…

lhm systeem is doorspoelen en je HD-pomp laten reviseren bij citrotech kost kleine 500 euro…dus dat zijn niet de grote kosten.

ik zou gewoon een sm zoeken waarvan je weet dat de motor door een bekwaam iemand is gedaan….want dat is niet altijd gemakkelijk te achterhalen….

ik moet zeggen mijn sm -stuur komt de ene keer sneller terug dan de andere keer. Denk dat het ligt aan hoeveel druk de pomp geeft….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3384
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 22 juni 2009 01:51 PM
  [ # 23 ]
Blooper1963 schreef:

.
Ook kan je zien als je heen en weer draait aan het stuur,of de pomp dikwijls achter elkaar inslaat. Wink

Dat deed hij sowieso. Bij iedere draaiing sloeg de pomp aan.

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39045
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 22 juni 2009 02:29 PM
  [ # 24 ]

Wat ik nou zo jammer vind: jullie hebben beiden nog nooit met een goede sm gereden. Eentje die dus perfect in orde is. Je weet daarom dus niet hoe een sm hoort te rijden, en nu ga je een sm kopen?

Ga nou eens rijden met een sm waarvan je weet dat ie top is. dan kun je alle anderen daar aan spiegelen Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23414
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 juni 2009 02:58 PM
  [ # 25 ]

Zo heb ik het ook gedaan.  Very Happy Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Citroensmgz
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1638
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 22 juni 2009 04:43 PM
  [ # 26 ]

En over die blauwe en zwarte wolken:
Blauwe wolken dat is verbande olie, zwarte uitlaat wolken is te rijk mengsel.
Natuurlijk kan je met een te rijk mengsel ook de cylinderwanden afspoelen etc. maar… De straat blauw zetten is een erg slecht teken, een motor die er al wat KM’s op heeft zitten mag wel even roken bij het starten, en kan een zwarte wolk geven als je volgas geeft, maar verder..
En je neus kan je ook helpen: Te rijk mengesel ruikt naar benzine, en vrbrande olie ruikt echt anders. Reken dus maar op een complete motorrevisie in dit geval.Als je toch verder wilt: Laat maar eens een geode compressietest doen, zoals Yuri zegt.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2393
Geregistreerd: 29-11-2005

- CX 22 TRS
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
Gepost: 22 juni 2009 05:56 PM
  [ # 27 ]

wat ik me nu afvraag. Vandaag heb ik mijn CO laten opmeten en dit was 1.5 toch ruikt mijn sm een beetje naar benzine zijn dit dan de onverbrande gassen? Of sla ik de bal mis?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39045
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 22 juni 2009 06:20 PM
  [ # 28 ]

1,5% is wel erg weinig! Ik zou hem minimaal op 2,5% laten zetten. O ja, als ie te arm staat ( en dat staat ie met 1,5 echt wel..) dan gaat ie ook stinken Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2393
Geregistreerd: 29-11-2005

- CX 22 TRS
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
Gepost: 22 juni 2009 06:22 PM
  [ # 29 ]

mm volgens bosch moet een sm injectie 1.0% hebben tja ik kan hem meer geven dat is maar een draai aan de knop he (wat is een injectie toch gemakkelijk)  Laughing

goed dan geef ik hem iets meer

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39045
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 22 juni 2009 06:42 PM
  [ # 30 ]

1,0%? Yeah sure… dat kán niet juist zijn! Ik zal mijn boeken er op na slaan.

Zorg er voor dat je, bij het afstellen met een 4-gas meting, op een lambda waarde van 0,8 komt. 1,0 is écht te schraal!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
2 van de 48
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook