48 van de 49
« Eerste  < Vorige 46 47 48 49 Volgende > 
   
Sm en… lekkende carburateur(s)
citroen23
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6756
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
- Xantia activa V6
Gepost: 23 juli 2018 11:33 PM
  [ # 706 ]

Of ik dat blokje er ook uithaal met een glimlach op m’n gezicht: ik betwijfel het…. Mr. Green

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23857
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 juli 2018 09:02 AM
  [ # 707 ]

Wel man! Met zn tweetjes was dat een klein dagje eruit sleutelen. Na het weekend zat alles er weer in inclusief nieuwe koppeling en kettinegn.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39931
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 24 juli 2018 09:36 AM
  [ # 708 ]

Een dag? Man een carbu motor staat in 3 uur naast de auto! Jouw motor stond er in 4 uur naast…
Bak uitbouwen is meer werk..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23857
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 juli 2018 10:25 AM
  [ # 709 ]

Dat zeg ik. klein dagje..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
citroen23
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6756
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
- Xantia activa V6
Gepost: 28 juli 2018 01:19 PM
  [ # 710 ]

Het ontluchten van de achterremmen gaat dat ook via de ontluchtingsnippels nabij de HD-pomp ??
WPHB is daar niet duidelijk over: heeft het alleen over “tenslotte dienen de achterremmen ontlucht te worden”.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7600
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 28 juli 2018 01:28 PM
  [ # 711 ]

Achter remmen ontlucht je met de nippels die op de achterremklauwen zitten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
citroen23
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6756
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
- Xantia activa V6
Gepost: 28 juli 2018 02:29 PM
  [ # 712 ]

Ik zag ze eerst niet zitten…...vandaar. Blijken achter de ankerplaat te zitten. Surprisedops:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citroen23
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6756
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
- Xantia activa V6
Gepost: 20 oktober 2018 04:16 PM
  [ # 713 ]

Mmm,...... het LHM zit/staat een cm onder het minimum niveau (wanneer hij in z’n hoogste stand staat).
Een jaartje geleden was het nog tegen het maximum aan. Moet ik mij nu zorgen maken dat hetgeen dat verdwenen is in de versnellingsbak zit door een lekkende diravi unit ?? Of zij er nog andere optie’s ??

P.s. Ligt alleen motorolie onder de SM. Dat komt door die zwetende krukaskeerring of tussenas keerring die ik nog moet aanpakken. Anders is het komende winter wellicht een betere/makkelijkere optie om de motor met bak eraan eruit te takelen: kan je tenminste makkelijk bij de diravi unit.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1868
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 20 oktober 2018 07:25 PM
  [ # 714 ]

Dat zou best kunnen, want als je zeker weet dat je niets verliest ( kijk ook eens of je onderkant van de SM vettig is) dan moet het ergens heen.
Je kunt de vuldop van de bak losmaken en daar een lang rietje of zo instoppen, dichthouden en weer ophalen. Dan heb je olie in je rietje zitten. Als je 1 liter LHM bij de bakolie doet kun je dat wel zien: LHM is behoorlijk wat dunner, koude bakolie voelt vettig aan.
Je kunt die diravi regelaar goed loshalen zonder de motor en bak uit te bouwen, zelfs zonder de keienvanger te verwijderen, maar dan moet je geen te grote handen hebben. De ventilatoren verwijderen helpt prima, dan heb je meer plaats. Ik zou en de moter en de bak er niet met een gemonteerde diravi regelaar uithalen, veel te groot risico dat je die in de radiator prikt.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23857
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 oktober 2018 09:51 PM
  [ # 715 ]

precies. kijk wat het niveau van je bakolie is. dat mag natuurlijk niet stijgen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
citroen23
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6756
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
- Xantia activa V6
Gepost: 21 oktober 2018 09:14 AM
  [ # 716 ]

Bedankt !

Je kunt de vuldop van de bak losmaken en daar een lang rietje of zo instoppen, dichthouden en weer ophalen. Dan heb je olie in je rietje zitten.

Ik ga maar eens kijken wat dit oplevert.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
H@ns
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4950
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 21 oktober 2018 10:09 AM
  [ # 717 ]
citroen23 schreef:

Mmm,...... het LHM zit/staat een cm onder het minimum niveau (wanneer hij in z’n hoogste stand staat).
Een jaartje geleden was het nog tegen het maximum aan. Moet ik mij nu zorgen maken dat hetgeen dat verdwenen is in de versnellingsbak zit door een lekkende diravi unit ?? Of zij er nog andere optie’s ??

Het kan ook zijn dat het gasvolume in één of meerdere bollen aan het afnemen is, een natuurlijk proces.
Of er is er één een beetje aan het lekken.
Dan lijkt het of je olie verliest maar het verdwijnt in de bollen…
Als het binnen een jaar zoveel daalt is het laatste het meest waarschijnlijk…

Profiel  
 
citroen23
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6756
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
- Xantia activa V6
Gepost: 06 april 2019 05:13 PM
  [ # 718 ]
citroen23 schreef:

Mijn pomp slaat te vaak aan, zo rond de 8 seconden. Wat is nu de snelste manier om te achterhalen waar het probleem zit ??? stuurhuis afsluiten ?? voorraadbol is nog maar een jaartje oud.

Inmiddels stond de pomp nagenoeg continue te draaien dus toch maar…

waterman schreef:

Begin met het afsluiten van de diravi regelaar voor op de bak. Dat is hoofdverdachte numero uno.

Die was niet best ! zeg maar: overleden cry

https://www.youtube.com/watch?v=S9LAgCKq_bA

Gelukkig een andere kunnen vinden: een drupje per 2 minuten. 22bar op de uitgang en afgeregeld op 170bar ingang. Inmiddels ingebouwd en de pomp slaat nauwelijks nog aan. Ben d’r blij mee.

https://youtu.be/1AS_NXJG1_o

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7600
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 06 april 2019 05:45 PM
  [ # 719 ]

very good

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
citroen23
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6756
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
- Xantia activa V6
Gepost: 03 mei 2019 10:13 AM
  [ # 720 ]

Ik ben de carburateurs aan het reviseren. Hoef ik alleen deze 2 uit te boren en te tappen of zijn er meer welke getapt dienen te worden en voorzien van een stelschroef M4 ?

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
48 van de 49
« Eerste  < Vorige 46 47 48 49 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook