1 van de 13
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
de avonturen van EFFI de cx van BXSPORT
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 21 juli 2009 01:07 PM

Gisterenmiddag eigenaar geworden van een bijna smetteloze cx 22trs van begin 1987 (dus nog met goede roestbehandeling) met 140.000km op de teller.
De wagen heeft een nieuw vip interieur en perfect open schuifdak en is eigenlijk van 1 ste eigenaar. Een vriend van me heeft de wagen in 2000 gekocht maar er daarna nooit mee gereden. En heeft ie altijd binnen in een verwarmde garage gestaan.

de renault megane cabrio op lpg is weg

Voor de keuring is er een andere voorruit in de wagen gezet en voor de rest is ie in orde.
Een klein minpunt is dat de motorkap een deuk heeft ter hoogte van steun maar daar scoren we wel een andere motorkap voor en laten we die wel eens spuiten…. en de distibutieriem die er dringend uit moet + de riemen van de HP en alternator.

enkel moet er nog lpg in komen.

ps weet er iemand welke kleur dit is ? Brun Maya ofzo?

enkele fotos




citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 21 juli 2009 02:07 PM
  [ # 1 ]

Mooi, mooi, mooi! Gefeliciteerd!

Volgens mij is dit idd Brun Maya.

Heb je nu alle auto’s die in het lijstje staan? Dat is nogal wat… Smile

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 21 juli 2009 02:22 PM
  [ # 2 ]

Hoi BXSport en gefeliciteerd met je aanwinst!
De foto’s geven geen 100% uitsluitsel - als je in de gelegenheid bent, maak aub wat foto’s in het volle zonlicht - maar ik geloof niet dat de kleur Brun Maya is - ten eerste lijkt mij de gloed te paarsig (brun maya heeft meer beige erin), ten tweede is de kleur - in ieder geval in Nederland - pas vanaf modeljaar 1987 (= september 1987) geleverd, en jij schrijft dat je auto van begin 1987 is. Hier is een foto van een CX in Brun Maya:

Ik denk eerder aan Gris Rénard, maar de kleurcode onder de motorkap moet uitsluitsel kunnen geven. Onder de motorkap staat (als de auto niet is overgespoten) op de rechter veerpoot, net boven de veerbol, een drieletterige code (soms met een streepje en nog een letter erachter). Brun Maya is EFH, Gris Rénard is EVB, eventueel Gris Neptune is EVF. Ben benieuwd!

Veel zweefplezier,
Jaco

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 21 juli 2009 03:17 PM
  [ # 3 ]

bedankt ja op de veerpoot staat EFH dus is het toch brun maya….

je ja alle wagens die op het lijstje staan heb ik nu alleen de bx sport en de cx gti turbo zijn nu nog niet ingeschreven… ik kan niet met alles rijden en binnenkort vervalt de verkeersbelasting naar 30 euro per jaar. dus wachten we nog even we gaan de staat niet zomaar rijk maken toch? Very Happy

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 21 juli 2009 03:21 PM
  [ # 4 ]

eerste wat ik ga doen is de brandstofleidingen allemaal vervangen…. na de verhalen en het zien van uitgebrande sm’s ben ik op mijn hoede als een wagen zo lang stil staat. ook het water vervangen door koelvloeistof dat in het systeem zit.

nog een paar vraagjes: zit er op een 22trs een luchthoorn?
 
en kan je een radiator van een TRD turbo 2 ook op een 22trs zetten ik heb dat namelijk nog liggen. en die radiator is nog maar 6 maanden gebruikt…..

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 21 juli 2009 04:40 PM
  [ # 5 ]
jmmj schreef:

Hoi BXSport en gefeliciteerd met je aanwinst!
De foto’s geven geen 100% uitsluitsel - als je in de gelegenheid bent, maak aub wat foto’s in het volle zonlicht - maar ik geloof niet dat de kleur Brun Maya is - ten eerste lijkt mij de gloed te paarsig (brun maya heeft meer beige erin), ten tweede is de kleur - in ieder geval in Nederland - pas vanaf modeljaar 1987 (= september 1987) geleverd, en jij schrijft dat je auto van begin 1987 is. Hier is een foto van een CX in Brun Maya:

Ik denk eerder aan Gris Rénard, maar de kleurcode onder de motorkap moet uitsluitsel kunnen geven. Onder de motorkap staat (als de auto niet is overgespoten) op de rechter veerpoot, net boven de veerbol, een drieletterige code (soms met een streepje en nog een letter erachter). Brun Maya is EFH, Gris Rénard is EVB, eventueel Gris Neptune is EVF. Ben benieuwd!

Veel zweefplezier,
Jaco

modeljaar 1987 begint toch in sepember 1986? dus als de wagen van januari is kan dit toch wel niet?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 21 juli 2009 06:53 PM
  [ # 6 ]

allereerst: gefeli met je aankoop!

EFH = Brun Maya = sept.‘86 - juni ‘88 geleverd, dus dit is een kloppende kleur voor dit model (ORGA?).

Je schrijft:” dus nog met de goede roest behandeling…”
Ga daar na 22 jaar niet meer van uit dat dit afdoende is(!!).
Als je het aandurft: haal de plastic zijskirts maar eens rustig van de dorpels, dan zie je pas écht of de anti-roest behandeling na 22+ jaar nog een beetje zijn werk doet….
My guess… Crying or Very sad

Elke CX-radiateur is met een beetje goochelwerk pas te maken, want je zit met je aftakking naar de carburateur…
Bij mij ging het ook, maar ik heb qua koelslangen zelf wat moeten fabriceren…

veel zweefplezier!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 21 juli 2009 08:51 PM
  [ # 7 ]
bxsport schreef:

modeljaar 1987 begint toch in sepember 1986? dus als de wagen van januari is kan dit toch wel niet?

Surprisedops: Lange vermoeiende dag, jij en Pascal hebben helemaal gelijk. Sorry!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 21 juli 2009 09:07 PM
  [ # 8 ]
bxsport schreef:


en kan je een radiator van een TRD turbo 2 ook op een 22trs zetten ik heb dat namelijk nog liggen. en die radiator is nog maar 6 maanden gebruikt…..

aha daar is ie gebleven Smile

mooie wagen wel!

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 22 juli 2009 12:25 AM
  [ # 9 ]
Pascal schreef:

allereerst: gefeli met je aankoop!

EFH = Brun Maya = sept.‘86 - juni ‘88 geleverd, dus dit is een kloppende kleur voor dit model (ORGA?).

Je schrijft:” dus nog met de goede roest behandeling…”
Ga daar na 22 jaar niet meer van uit dat dit afdoende is(!!).
Als je het aandurft: haal de plastic zijskirts maar eens rustig van de dorpels, dan zie je pas écht of de anti-roest behandeling na 22+ jaar nog een beetje zijn werk doet….
My guess… Crying or Very sad

Elke CX-radiateur is met een beetje goochelwerk pas te maken, want je zit met je aftakking naar de carburateur…
Bij mij ging het ook, maar ik heb qua koelslangen zelf wat moeten fabriceren…

veel zweefplezier!

nee afdoende zal deze behandeling niet meer zijn… alhoewel de drempels nog goed zijn heb ze er vanmiddag even afgehaald…
maar feit is dat cx’n van 83-84 tot modeljaar 87 een andere behandeling vooral undercoating kregen dan de wagens ervoor en de 88-89 modellen
daarmee wil ik zeggen dat bv een 89er veel beroerder uit aulnay-sous-bois kwam dan een 86 qua roestbehandeling.

Maar ik ga heb wel behandelen hoor !

weet er iemand hoe het zit met luchthoorns of zat dat alleen op de 2500 modellen?

ps orga nummer is 3839 of productiedatum 14 mei 1987

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 22 juli 2009 11:24 PM
  [ # 10 ]

Zover ik weet hebben alle serie II modellen een luchthoorn op het linkervoorbinnenscherm, zelfs de goedkoopsten (RE en RD)...

P.S: ik weet niet of men er nog actief mee bezig is, maar…

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=185341

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 23 juli 2009 12:53 AM
  [ # 11 ]

raar hier zit geen luchthoorn op morgen ga ik de riemen al vervangen. Toch zeker die va de HP pomp want die is nog maar half zo breed als ze had moeten zijn.  Morgen meer fotos!

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Gepost: 25 juli 2009 12:20 AM
  [ # 12 ]
bxsport schreef:

eerste wat ik ga doen is de brandstofleidingen allemaal vervangen…. na de verhalen en het zien van uitgebrande sm’s ben ik op mijn hoede als een wagen zo lang stil staat. ook het water vervangen door koelvloeistof dat in het systeem zit.

nog een paar vraagjes: zit er op een 22trs een luchthoorn?
 
en kan je een radiator van een TRD turbo 2 ook op een 22trs zetten ik heb dat namelijk nog liggen. en die radiator is nog maar 6 maanden gebruikt…..

Ziet er goed uit Kalifa! veel beter dan die Megane Wink
Een 87er kan idd nog van de goede roest bescherming voorzien zijn.
Op een 22TRS zit geen luchthoorn zoals je die kent van de Prestige of GTiT, er zitten 2 elektrische hoorn’s op boven de accu.

Radiator van een Turbo krijg er er wel in maar dan moet je ook het frame met de koelvinnen van de Turbo in de neus van de CX monteren.
Op een Turbo radiator kun je namelijk geen koelvinnen monteren.
Verder moet je de buis die onder aan de TRS radiator zit overbouwen op de Turbo radiator.
Ook zal je de koelwaterslangen moeten vervangen door universele slangen omdat de originele van een Turbo of TRS niet meer zullen passen in deze opstelling.

Persoonlijk zou ik terug een sofica radiator steken nieuw of eventueel een goede gebruikte.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 juli 2009 12:33 AM
  [ # 13 ]
trxke schreef:

Op een 22TRS zit geen luchthoorn zoals je die kent van de Prestige of GTiT, er zitten 2 elektrische hoorn’s op boven de accu.

Oh ik dacht dat elke CX dubbele hoorn had…
Normale serie 2 25 GTi heeft ze wel toch? Niet alleen de Turbo toch?

Profiel  
 
Gepost: 25 juli 2009 12:42 AM
  [ # 14 ]
Arjan Verkade schreef:
trxke schreef:

Op een 22TRS zit geen luchthoorn zoals je die kent van de Prestige of GTiT, er zitten 2 elektrische hoorn’s op boven de accu.

Oh ik dacht dat elke CX dubbele hoorn had…
Normale serie 2 25 GTi heeft ze wel toch? Niet alleen de Turbo toch?

Enkel de luxe versie’s hebben ze, waaronder ook de 25i en de TD’s.
De 20/22 en 25D hebben dus de 2 elektrische hoorn’s (zijn dus geen luchthoorn’s)

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 juli 2009 12:43 AM
  [ # 15 ]
Profiel  
 
 
1 van de 13
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook