100 van de 182
« Eerste  < Vorige 98 99 100 101 102 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2—> Motortikje opgelost en opgefrist
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 maart 2015 07:19 PM
  [ # 1486 ]

Zo gister de CX weer even gestart, de accu was al een tijdje leeg, maar met een hulp auto was het sleutel om en starten.
Laadspanning was rond de 14.2 V bij stationairloop, prima dus.

Daarna even rustig een km of 30 gereden, incl. een stukje snelweg.
Toen ik de motor af had gezet weer even de accu klemspanning gemeten. 11.94 V, beetje aan de lage kant Confused
Net geprobeerd te starten op eigen kracht, de startmotor geeft nog net aan een kuchje en de koek is op. Nog 2 of 3 keer geprobeerd maar dat werd niks…

Ik mag toch verwachten dat na 30 km rijden er normaal genoeg pit in een accu geladen mag zijn om de volgende dag de auto opnieuw te kunnen starten. En dat de accu klemspanning hoger ligt dan 12,6 V?

Goed als de accu stuk is dan moet er gewoon een nieuwe in. Het vervelende is alleen dat die nog geen 2 jaar oud is. Vorige winter was die ook al plat na een week of 6 (nog geen 3kwart jaar oud). Terwijl de oude accu van 10+ jaar gerust 8 tot 10 weken stil kon staan zonder enige problemen.

Dus is 30 km rijden genoeg om op te laden?
En wat voor een accu moet er in een CX?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 maart 2015 07:24 PM
  [ # 1487 ]

Let vooral op dat je geen moderne calcium-calcium accu koopt maar een échte “ouderwetse” lood-lood accu of calcium-loodaccu. Calcium-calcium accu’s gaan namelijk niet lang mee in onze oudere auto’s. Dat komt omdat een moderne auto’s waar een calcium-calcium accu af-fabriek al inzit op een andere manier de accu laden. De laadinstallatie in onze oudere auto’s laad met een voltage van tussen de 13,8 en 14,4 volt max. Moderne auto’s waar dus een calcium-calcium accu in zit hebben een voorziening die de accu eens in de zoveel tijd met maar liefst 15,5 tot 16 volt laad. Dat hebben die accu’s nodig. De installatie in oudere auto’s is dus niet geschikt om zo’n modern kreng te laden zoals het moet waardoor de levensduur van zo’n ding ernstig beperkt wordt.

In m’n vorige (ouwe)bmw hield de eerste calcium-calciumaccu het 9 maanden vol. De 2e hield het 8 maanden vol. Na overleg met de leverancier tegen een geringe meerprijs een lood-calcium accu genomen en die houdt het dus wél vol.

Ik denk (durf te wedden Wink ) dat je nu zo’n moderne calcium/calcium accu onder de kap hebt…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 maart 2015 07:32 PM
  [ # 1488 ]

Ondanks dat die bij van der Laan geplaatst is zou het mij niet verbazen als dat het geval is.
Ik denk dat na ruim 1,5 jaar het ook wat laat is daar verhaal te gaan halen bij de nieuwe eigenaar.

Er moet dus een echte loodaccu in. Is dat nog wel overal verkrijgbaar?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 maart 2015 07:54 PM
  [ # 1489 ]
Arjan Verkade schreef:

Er moet dus een echte loodaccu in. Is dat nog wel overal verkrijgbaar?

Even lezen Arjan Wink

waterman schreef:

een échte “ouderwetse” lood-lood accu of calcium-loodaccu. ...

En, als er twee jaar garantie op die accu zit gewoon reclameren bij de garage, wie de baas daar toen, nu of in de toekomst is boeit niet Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 maart 2015 09:13 PM
  [ # 1490 ]

Thanks Yuri, goed advies!

Even gekeken, dit type zit erin:
http://rebatt.nl/index.php/auto-accu-startaccu-12v-74ah-dynac-calcium-57412l.html

Het merk is mij onbekend. 74 AH lijkt voor een CX benzine voldoende te zijn. Wat is het minimum wat erin kan?

Ik ga even contact opnemen met vd Laan.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 maart 2015 11:03 PM
  [ # 1491 ]

Ik heb laatst een duracell calcium-lood accu gehaald. Echt prima spul!

http://www.awaccu.nl/sgr/0384-auto-accu-startaccu-duracell-12-volt

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 maart 2015 10:19 AM
  [ # 1492 ]
Profiel  
 
CXreflex1980
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013

- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Gepost: 03 maart 2015 11:21 AM
  [ # 1493 ]

Bedankt voor de link naar dit draadje Arjan. Gezien mijn recente accu problemen ga ik ook nog maar eens goed kijken of ik toevallig ook zo’n calium-calium ding erin heb zitten. Zo ja kan ik de beter een calium-lood accu kopen als ik dit zo lees. Ik begrijp dat 74 ah genoeg moet zijn voor een CX benzine of verschilt dat nog per type CX??

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 maart 2015 11:23 AM
  [ # 1494 ]

Wat ik ook zojuist geleerd heb is dat er 2 jaar garantie op een accu zit, dus wellicht kan je daar ook nog even naar kijken Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 maart 2015 01:12 PM
  [ # 1495 ]

Ik geloof niet dat het rendabel is om garantie te claimen op de accu.
vd Laan wil de CX en de accu langs hebben, iets wat me dus 35 a 40 Euro aan brandstof kost plus een halve dag vrij nemen.
Daarbij plaatsen indien defect dezelfde accu terug, dus daar schiet ik niets mee op Confused

Ik geloof dat het erg aantrekkelijk wordt om voor 95 Euro even een accu te halen in Barendrecht…

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 04 maart 2015 01:27 PM
  [ # 1496 ]

Kijk eens op http://www.accumegastore.nl

Vorig jaar een Varta besteld, die werd voor 85 euro thuis geleverd.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 04 maart 2015 08:01 PM
  [ # 1497 ]

Selecteer je een accu voor een 2.5 benzine, dan krijg je deze http://www.accumegastore.nl/product/E43/
En voor een 2.5 diesel deze http://www.accumegastore.nl/product/E11/.

De laatste levert 2 Ah meer, is 1,5 cm hoger (overige afmetingen gelijk), maar wel € 20,- goedkoper!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 maart 2015 09:08 PM
  [ # 1498 ]
waterman schreef:

Ik heb laatst een duracell calcium-lood accu gehaald. Echt prima spul!

http://www.awaccu.nl/sgr/0384-auto-accu-startaccu-duracell-12-volt

Vanmiddag even opgehaald bij die tent. Gewoon lekker simpel een loods vol accu’s.
Ik zeg welke accu ik wil, afrekenen en sta weer buiten met accu.

Accu in de CX gezet, met 12.35 Volt op de polen. Starten en lopen.
Stukje gaan rijden, en daarna 12.95 Volt op de polen, lijkt me prima.

En het rijdt nog steeds geweldig Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 maart 2015 07:10 PM
  [ # 1499 ]

De probleempjes die er nog waren met de remmen zijn nu opgelost.
Blokjes waren toch nog wat vettig. Daarbij zat er ook nog lucht in het systeem, dat is er nu ook weer uit.
Het remmen gaat weer zoals ik van een CX gewent ben, rechtdoor en grijpt direct aan.

De M&S TRX banden op de achteras zijn er onderuit, er zitten nu weer normale TRXen op in de juiste maat.
De CX stuurt fijner en is flink stukje stiller.

Ook nog even naar het schokken laten kijken.
De lambda sonde die erin zat deed zowat niets meer. Deze is vervangen door een gebruikt exemplaar welke wel waardes af gaf. Een nieuwe lag helaas niet op de plank, misschien dat ik er nog wel een keer een nieuw in laat zetten.

Er is ook nog wat valse lucht gevonden in het inlaat traject.
Vanmiddag heb ik een hele hoop van de slangen vervangen door gebruikte exemplaren, welke soms amper beter zijn dan de huidige slangen. Het probleem is natuurlijk de verkrijgbaarheid… Liefst zou ik gewoon alles er nieuw op zetten zodat er weer soepele dicht slangen op zitten.

Ook de zwarte Bosch klep is mogelijk niet meer goed. Mogelijk is het membraam lek.

Iemand nog tips waar de slangen verkrijgbaar zijn?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 maart 2015 08:50 PM
  [ # 1500 ]

Het remmen gaat weer zoals ik van een CX gewent ben, rechtdoor en grijpt direct aan.

Bij mij remt hij in de bochten ook prima Wink

Voor de rest goed bezig!

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
100 van de 182
« Eerste  < Vorige 98 99 100 101 102 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook