105 van de 182
« Eerste  < Vorige 103 104 105 106 107 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2—> Motortikje opgelost en opgefrist
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9913
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 april 2015 05:44 PM
  [ # 1561 ]

Als je het vermogen van het verwarmingselement weet kun je de weerstand uitrekenen. Daarna meten.
Ik lees net op wiki dat de 2 witte voor de verwarming zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 april 2015 07:29 PM
  [ # 1562 ]

Geen idee, ik denk ook wel dat de witte voor de verwarming zijn.

Hoe kan je de afgegeven waardes dan meten? de 2 witte is niet logisch.
Zwarte met?
Ik zag ook al dat je met wisselspanning moet meten.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9913
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 april 2015 09:29 PM
  [ # 1563 ]

De uitlaat is massa…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 april 2015 10:13 PM
  [ # 1564 ]

Dat had ik ook al bedacht, maar hoe kan je dan met wisselstroom meten?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9913
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 april 2015 10:32 PM
  [ # 1565 ]

Volgens mij is dat onzin. Maar mijn simpele multimeter heeft standen voor wisselspanning.
Signaal moet tussen 0,1 en 0,9 volt liggen. Bij draaiende motor uiteraard.
Dus meten tussen zwart en massa.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 april 2015 07:31 PM
  [ # 1566 ]

Vandaag de CX weer op kunnen halen.

Klaar? Nee zeker niet. De rest gaat na de LCP aangepakt worden. Dat komt ook beter uit voor de garage qua planning.

De buitenkant staat in de primer, de binnenkant is wel al in de juiste kleur gespoten. Dat ziet er in elk geval alweer lekker fris uit Cool

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 11 april 2015 07:48 PM
  [ # 1567 ]

Mooi hoor Arjan. Het voordeel is dat je nu makkelijk herkenbaar bent met LCP.

Adri

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43075
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 11 april 2015 07:56 PM
  [ # 1568 ]

Ik neem aan dat ze voor de deur gespoten gaat worden de spiegel, deurklink, slot en het raamrubber weer verwijderen in plaats van afplakken?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 april 2015 08:30 PM
  [ # 1569 ]

Tuurlijk!

De deurklink zat er nog op. Mijn eigen deurklink en schelp zijn nog niet gemonteerd. Wordt straks allemaal netjes gedaan.

Ik vermoed dat er nog wel meer af moet voor het uitspuiten Wink

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 11 april 2015 11:40 PM
  [ # 1570 ]

Dat vermoed ik ook aangezien ze waarschijnlijk uitwaaien over voorscherm en achterdeur. Maar gezien de garage die jij hebt doen ze dat wel goed Wink

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 april 2015 09:15 PM
  [ # 1571 ]

Gezien de CX weer terug was kon ik er vandaag direct mee naar de CX Club voorjaarsrit. Dat was in Drenthe, dus ruim 500 km kunnen zweven.

Rijdt allemaal nog erg fijn. Ook goed te merken dat er geen M&S TRXen meer achterop zitten, rijdt gewoon stukken strakker.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43075
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 april 2015 09:16 PM
  [ # 1572 ]

Dat weet je al lang. Heb je ik je al eens gezegd… 4 jaar Wink geleden…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 april 2015 09:22 PM
  [ # 1573 ]

Ja en nee, de eerste jaren heb ik daar best behoorlijk mee kunnen rijden. Tuurlijk wat meer lawaai en wat mindere prestaties dan normale.
Maar het laatste jaar is het echt dramatisch achteruit gegaan, met name als het nat was.

Maar je heb gelijk, dit rijdt gewoon veel fijner en stuur een stuk strakker. Soms doe je een gokje wat iets minder uit pakt, maar voor het aantal kms wat ze er onder hebben gezeten valt de afschrijving wel mee.

Ik ga het in elk geval niet nog eens doen Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 april 2015 09:34 PM
  [ # 1574 ]
trxke schreef:

Die zwarte Bosch klep is nog vlot leverbaar (wel niet van Bosch zelf…) maar je moet inderdaad zoals BasisBIX schrijft bij Saab kijken.
polar-parts.de levert deze nog artikel nr 10002104, ik heb kort geleden nog 1 besteld en probleemloos ontvangen.

Goeie tip!

De nieuwe klep zit erin.

Geen verschil met het origineel.

Het enige verschil is dat de Bosch test en nrs er niet op staan. De binnenkant leek wel iets anders, hopelijk van beter materiaal Wink

Je kan de klep overigens op 2 manieren monteren, maakt dat nog uit? Ik heb ze op beide manieren zien zitten in CXen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 april 2015 08:59 PM
  [ # 1575 ]

Vandaag maar even de lambda sonde vervangen door een nieuwe.

De linker 2 stekkers gaan de lambda sonde, die heb ik er zelf aan gezet. Bijna geen verschil met origineel, behalve dat ik geen blauwe kon vinden, dus 2x zwart.

Ik merkte in een korte proefrit nog weinig verschil met rijden. Maar gezien ze om de 150k vervangen moeten worden werd het na 250k wel eens tijd.

Profiel  
 
 
105 van de 182
« Eerste  < Vorige 103 104 105 106 107 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook