122 van de 183
« Eerste  < Vorige 120 121 122 123 124 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 02 oktober 2015 09:17 PM
  [ # 1816 ]

behalve de 20re en 22trs met airco

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 oktober 2015 09:34 PM
  [ # 1817 ]

Zover ik kan zien zit ook bij een 25 IE en 2500 non turbo diesel de droger naast de koplamp.

Alleen bij turbo uitvoeringen diesel en benzine zoals op mijn foto.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 03 oktober 2015 02:21 PM
  [ # 1818 ]

aha oke

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 03 oktober 2015 02:59 PM
  [ # 1819 ]
Arjan Verkade schreef:

Er komen uiteraard R134a nippels op, nu dat de pomp op zijn plek zit kunnen er nippels uitgezocht worden die het beste passen.

Let even op met retrofit nippels, er zijn 2 soorten. Het werkt eigenlijk net als een autoventiel, met een los ventieltje wat je er in kan draaien.

Ik had eerst retrofit-nippels waarbij je het r12 ventieltje er in moest laten zitten, die hadden alleen een pinnetje in het retrofit nippel die het originele r12 ventieltje indrukken. Dat bleef lekken bij mij.

Nu heb ik retrofit nippels waarbij je het oude r12 ventiel er uit moet halen, omdat er een ventiel in het retrofit-nippel zit. Dit werkt prima bij mij.  Die heb ik van ebay:
hoge druk:  http://www.ebay.com/itm/RETROFIT-STRAIGHT-ADAPTER-HIGH-SIDE-1-4-7-16-20-x-16MM-/400028667088?hash=item5d23910cd0

lage druk
http://www.ebay.com/itm/ACTECMAX-RETROFIT-STRAIGHT-LOW-SIDE-ADAPTER-1-4-7-16-20-x-13mm-82274-/400028657105?hash=item5d2390e5d1


Heb je de airco pomp al gevuld met olie?

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 03 oktober 2015 05:58 PM
  [ # 1820 ]

Heb in het verleden bij mijn 2400 IE een extra injectierail met vier injectoren gekregen.Heb geen idee of deze dezelfde zijn als in een 2500 GTI. Zo ja dan mag je deze zo van mij hebben om te laten testen en eventueel gebruiken.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 oktober 2015 11:30 PM
  [ # 1821 ]

@Maarten

Ik ga er vanuit dat er gewoon een gehele nieuwe nippel in komt.

Er zat wat olie in de pomp, dit heb ik eruit laten lopen.
Het systeem is nu dus “leeg”, dat zal straks dus met de juiste hoeveelheid olie gevuld worden.

PeterW schreef:

Heb in het verleden bij mijn 2400 IE een extra injectierail met vier injectoren gekregen.Heb geen idee of deze dezelfde zijn als in een 2500 GTI. Zo ja dan mag je deze zo van mij hebben om te laten testen en eventueel gebruiken.

Zo’n beetje elke type heeft een andere injector Wink

Er zit zelfs verschil tussen een Turbo 1, Turbo 2 en een Turbo 2 met kat.
De injectoren van een 2400/2500 GTi zitten met benzineslangen vast, bij een Turbo is het weer een vaste verbinding op de injectorrails.

Blijkbaar luistert allemaal vrij nauw, maar bedankt voor het aanbod!

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 16 oktober 2015 07:54 PM
  [ # 1822 ]

foutje Surprisedops:

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 oktober 2015 11:20 AM
  [ # 1823 ]

Het meeste laswerk is inmiddels gedaan.

Ook de laatste deur is uit de auto gehaald. De bestuurdersdeur is van onderen nog hard, maar roeste flink aan de kant van de A stijl.

Wel makkelijk instappen Wink

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4946
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 18 oktober 2015 11:30 AM
  [ # 1824 ]

Arjan, dit is hét moment om er vleugeldeuren van te maken, dat weet je toch?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 oktober 2015 11:36 AM
  [ # 1825 ]

Ja dat heb ik ook wel overwogen, maar lijkt wat overbodig, de CX zweefde altijd al zonder vleugeldeuren Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 oktober 2015 11:49 AM
  [ # 1826 ]

Wat voor rode sticker zit er onderaan je B stijl.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4946
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 18 oktober 2015 11:50 AM
  [ # 1827 ]

dinitrol?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 oktober 2015 11:54 AM
  [ # 1828 ]

Ik neem aan dat de deuren nu ook aan de binnenkant worden gespoten Wink
Dit is de gelegenheid om ze eens goed in de textiel te zetten ( mij voorkeur ML)
Deuren aan de binnenzijde in kleur laten zetten en dan met de schanierkant op de grond zetten en er dan heel veel ML in spuiten.
Anders blijft er aan de kopse kant roest ontstaan wand hier komt heel veel water langs.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 oktober 2015 11:55 AM
  [ # 1829 ]
Nielsje schreef:

dinitrol?

Volgens mij let op airbags

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9492
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 oktober 2015 12:07 PM
  [ # 1830 ]

Dat zwarte gepopnagelde plaatje zit er bij mij ook niet.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
122 van de 183
« Eerste  < Vorige 120 121 122 123 124 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook