behalve de 20re en 22trs met airco












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zover ik kan zien zit ook bij een 25 IE en 2500 non turbo diesel de droger naast de koplamp.
Alleen bij turbo uitvoeringen diesel en benzine zoals op mijn foto.
aha oke
Arjan Verkade schreef:
Er komen uiteraard R134a nippels op, nu dat de pomp op zijn plek zit kunnen er nippels uitgezocht worden die het beste passen.
Let even op met retrofit nippels, er zijn 2 soorten. Het werkt eigenlijk net als een autoventiel, met een los ventieltje wat je er in kan draaien.
Ik had eerst retrofit-nippels waarbij je het r12 ventieltje er in moest laten zitten, die hadden alleen een pinnetje in het retrofit nippel die het originele r12 ventieltje indrukken. Dat bleef lekken bij mij.
Nu heb ik retrofit nippels waarbij je het oude r12 ventiel er uit moet halen, omdat er een ventiel in het retrofit-nippel zit. Dit werkt prima bij mij. Die heb ik van ebay:
hoge druk: http://www.ebay.com/itm/RETROFIT-STRAIGHT-ADAPTER-HIGH-SIDE-1-4-7-16-20-x-16MM-/400028667088?hash=item5d23910cd0
Heb je de airco pomp al gevuld met olie?
Heb in het verleden bij mijn 2400 IE een extra injectierail met vier injectoren gekregen.Heb geen idee of deze dezelfde zijn als in een 2500 GTI. Zo ja dan mag je deze zo van mij hebben om te laten testen en eventueel gebruiken.
CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
@Maarten
Ik ga er vanuit dat er gewoon een gehele nieuwe nippel in komt.
Er zat wat olie in de pomp, dit heb ik eruit laten lopen.
Het systeem is nu dus “leeg”, dat zal straks dus met de juiste hoeveelheid olie gevuld worden.
PeterW schreef:Heb in het verleden bij mijn 2400 IE een extra injectierail met vier injectoren gekregen.Heb geen idee of deze dezelfde zijn als in een 2500 GTI. Zo ja dan mag je deze zo van mij hebben om te laten testen en eventueel gebruiken.
Zo’n beetje elke type heeft een andere injector
Er zit zelfs verschil tussen een Turbo 1, Turbo 2 en een Turbo 2 met kat.
De injectoren van een 2400/2500 GTi zitten met benzineslangen vast, bij een Turbo is het weer een vaste verbinding op de injectorrails.
Blijkbaar luistert allemaal vrij nauw, maar bedankt voor het aanbod!





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
foutje ops:












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het meeste laswerk is inmiddels gedaan.
Ook de laatste deur is uit de auto gehaald. De bestuurdersdeur is van onderen nog hard, maar roeste flink aan de kant van de A stijl.
Wel makkelijk instappen
Arjan, dit is hét moment om er vleugeldeuren van te maken, dat weet je toch?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja dat heb ik ook wel overwogen, maar lijkt wat overbodig, de CX zweefde altijd al zonder vleugeldeuren




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Wat voor rode sticker zit er onderaan je B stijl.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
dinitrol?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik neem aan dat de deuren nu ook aan de binnenkant worden gespoten
Dit is de gelegenheid om ze eens goed in de textiel te zetten ( mij voorkeur ML)
Deuren aan de binnenzijde in kleur laten zetten en dan met de schanierkant op de grond zetten en er dan heel veel ML in spuiten.
Anders blijft er aan de kopse kant roest ontstaan wand hier komt heel veel water langs.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nielsje schreef:dinitrol?
Volgens mij let op airbags
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9492
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dat zwarte gepopnagelde plaatje zit er bij mij ook niet.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986