134 van de 182
« Eerste  < Vorige 132 133 134 135 136 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2—> Motortikje opgelost en opgefrist
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 17 januari 2016 11:06 AM
  [ # 1996 ]

Mooi Arjan! Wat een werk! Maar het resultaat is er dan ook zeker naar geworden!

Die duplicaatcode zat volgens mij al op de auto. Ze geven nog steeds duplicaatcodes uit bij verlies van platen. Enkel bij het verlies van papieren is die regel (gelukkig) komen te vervallen!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 januari 2016 11:12 AM
  [ # 1997 ]

Idd wat Marco zegt, bij verlies of diefstal van de platen krijg je nog een 1tje. Dat is waarschijnlijk ook het geval geweest want toen ik de auto kocht zat er 1 plaat bij zonder duplicaatcode.
Het is ook in je eigen belang, als iemand met de andere platen rond rijdt kan je in elk geval aantonen dat jij het niet was.

Zeker een hoop werk, maar wel erg leuk en leerzaam. De laatste kleine dingetjes zijn altijd meer werk dan je denkt, maar het begint aardig compleet te worden Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 januari 2016 07:57 PM
  [ # 1998 ]

De airco slangen waren klaar, erg netjes gedaan. Dus deze kon ik gaan monteren. Ook nog een nieuw druk ventiel dat geschikt is voor R134a. En natuurlijk nieuwe afdichtingsringetjes.

Behalve dat het even lastig was om de aansluitingen op de verdamper vast te krijgen doordat de ABS unit er vlak naast zit kon alles netjes gemonteerd worden.

De pomp voorzien van verse olie en nieuwe vulnippels. Daarna tijd om het systeem vacuum te trekken en te vullen. Toen de airco even draaide bleek er toch een lek te zijn, er kwam damp uit de aansluiting bij de drukschakelaar op de droger. Deze terug gezet met wat gastape op de schroefdraad. Na opnieuw te vullen kwam er geen gas meer uit.

In het begin kwam er ook nog wat warmte het interieur binnen door de middelste rooster als de airco aan stond. Ik hoorde ook een raar geluid als de kleppen in het interieur bewogen. Dus even het middelste rooster eruit gehaald, ik denk dat er een stekker de klep blokkeerde. Na het terug plaatsen kwam er geen warmte meer mee het interieur in.

Motorruimte met aircoslangen.

De plaat onder het reserve wiel is ook weer netjes zwart.

De airco slang wordt goed koud, duidelijke ijsvorming Wink

De CX is weer even buiten geweest, voor het vullen moest ik even naar de buren.

Dit gaf me wel de kans om even een klein stukje te kunnen rijden. De eerste indruk is goed, de motor loopt ook netjes.

Het front is ook weer compleet.

Nog een hoop kleine dingetjes te doen, maar het wordt allemaal steeds completer Wink

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 24 januari 2016 12:51 AM
  [ # 1999 ]

Ziet er weer super uit, al vind ik persoonlijk die zwarte schelpjes achter de handgrepen iets minder, om het voorzichtig uit de drukken.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 januari 2016 09:22 AM
  [ # 2000 ]

Ziet er weer fris uit allemaal.!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 januari 2016 09:23 AM
  [ # 2001 ]

Thanks.

Ach ja die schelpen zijn net als een jaloezie, de 1 vind het mooi, de ander vind het niks.
Ik heb even gekeken om ze niet te plaatsen, maar ze zaten er al op toen ik de auto kocht, dus voor mij hoort het echt bij mijn CX Wink

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 24 januari 2016 10:26 AM
  [ # 2002 ]

Gelukkig kan iedereen doen met zn auto wat ie wil, verder ziet het er super uit.

Was ik maar zover met mn project…

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 24 januari 2016 05:50 PM
  [ # 2003 ]

Zeer fraai!

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
arnobruin
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013

- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Gepost: 24 januari 2016 07:24 PM
  [ # 2004 ]

Mooie wagen hoor, hopen dat je er weer jaren tegen kan.

Kan het kloppen dat ik bij jou eens een rode xm V6 heb opgehaald, ik had toen een DAF touringcar.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 januari 2016 07:44 PM
  [ # 2005 ]

Een rode XM V6, nee die heb ik nooit gehad… Je kan helaas niet alles hebben Wink

Profiel  
 
arnobruin
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013

- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Gepost: 24 januari 2016 08:15 PM
  [ # 2006 ]

Nee, klopt het was een naamgenoot Frits was ook een citroen man.
Wel lekker zo met een airco er in, ik heb nog een sloper met een werkende freon airco die ik eventueel wil overzetten in mijn cx.
Zo te zien is dat wel een behoorlijk klusje.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 januari 2016 08:40 PM
  [ # 2007 ]

Ik weet niet precies wat een freon airco is, is dat aftermarket of fabrieksairco?

Inbouwen is idd wel een hoop werk, echter je kan het natuurlijk in verschillende stappen verdelen Wink

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9864
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 januari 2016 08:44 PM
  [ # 2008 ]

Freon is de merknaam van R12. Tegenwoordig dus verboden.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 januari 2016 08:55 PM
  [ # 2009 ]

Oké bij het inbouwen is het ombouwen naar R134a een kleine moeite, dat heb ik ook direct gedaan.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 januari 2016 09:38 PM
  [ # 2010 ]
jantje1948 schreef:

Freon is de merknaam van R12.

Niet helemaal correct.
R12 is één van de CFK’s, deze werden alle freon genoemd.
Wel inderdaad al enige tijd verboden.

Daarna kwamen de HCFK’s, o.a. R22. Deze mag sinds 01-01-2015 niet meer bijgevuld worden. Nieuwe of gerecyclede R22 is niet meer legaal te koop.

De koudemiddelen van nu zijn de HFK’s, R134A is daar één van.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
134 van de 182
« Eerste  < Vorige 132 133 134 135 136 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook