145 van de 182
« Eerste  < Vorige 143 144 145 146 147 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2—> Motortikje opgelost en opgefrist
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27790
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 april 2017 08:14 AM
  [ # 2161 ]

Een bron van valse lucht gevonden…

De kop is terug van revisie.

Klepseals vervangen, uitlaatklep geleiders vervangen, kleppen gereinigd, zittingen opnieuw ingeslepen en de kop afgevlakt.

Ook de nokkenas is terug van revisie, ziet er ook weer netjes uit.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 april 2017 09:34 AM
  [ # 2162 ]

Even met mijn lekenverstand… is dat een gaatje in de intercooler?
Is dat nog te herstellen met één of ander product of is dat niet zo belangrijk?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 april 2017 10:28 AM
  [ # 2163 ]

Idd, gaatje in intercooler.
Dus luchtzijdig lek, wel belangrijk, zit aan perszijde van de turbo.
Even met alu dicht laten lassen, kan elk revisiebedrijf van radiateuren enz.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27790
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 april 2017 10:00 PM
  [ # 2164 ]

Yep, gaatje in de intercooler.

Daar merk je bij aardig gasgeven niet zoveel van, dan is er toch overdruk in het systeem.
Maar bij vacuum juist weel, er komt extra lucht in het systeem. Oftewel valse lucht niet gemeten door de luchtmassameter. Daar wordt de motor erg onrustig van.

Gelukkig heb ik nog een ander exemplaar liggen, ik ga hem voorlopig even omwisselen als deze wel netjes is. Deze is toch in het verleden al eens gerepareerd.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27790
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 april 2017 10:08 AM
  [ # 2165 ]

De accubak bij een CX wil is vaak erg slecht. Zo zit zat er bij mij ook wat werk aan, al kan het vele malen erger. Gezien de motorruimte nu leeg is, is dit natuurlijk het moment om direct goed aan te pakken.

Zo was die, in elk geval geen verassing voor mij. In het verleden helaas wel eens op een beun manier opgelost.

Werk begonnen.

Het rot gaat door tot in de wielkuip, al rot eruit geslepen.

En weer nieuw staal ingelast.

Kan hopelijk weer jaren mee!

De versnellingsbak is terug van het revisie bedrijf. Het zet er in elk geval prima uit.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 april 2017 10:51 AM
  [ # 2166 ]

Waarom niet volledig doorgelast….?
Voor de rest schiet het weer lekker op zo te zien .

Vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27790
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 april 2017 11:18 AM
  [ # 2167 ]

Dat hoekje om de accu vast te houden? Volgens mij heeft die dat expres niet gedaan om het vocht te kunnen laten weglopen.

Ik kan het nog grijs laten spuiten, maar ik denk dat ik die hele hoek maar in de Dinitrol metallic ga laten zetten.

Het hele voorste (sub)frame moet ook nog even opnieuw zwart gespoten worden.
Holle ruimte vol spuiten met antiroest.

Zodra het onderblok terug is van het revisie bedrijf kan het opbouwen van de motor weer beginnen.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 16 april 2017 12:00 PM
  [ # 2168 ]

Is het nu zo dat de accubak rot door vocht of door het accuzuur?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27790
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 april 2017 12:15 PM
  [ # 2169 ]

Tegenwoordig komt een lekkende accu nog maar zelden voor gelukkig.

Dat kan in de begin jaren van de CX natuurlijk wel anders geweest zijn. Al hoort er dacht ik origineel nog wel een kuststof lekbakje onder te staan zal het ook wel voorgekomen zijn dat het zuur op het plaatwerk komt.

Als ik moet gokken denk ik dat het in sommige gevallen een combi van zuur en vocht is geweest. In andere gevallen alleen vocht.

De hele holle ruimte zat ook vol met zand en andere troep. Dat houd natuurlijk ook perfect vocht vast… Wink

Er zijn wel gevallen bekend dat de accu gewoon volledig door het plaatwerk zakte, dus hier viel het allemaal nog wel mee.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 april 2017 01:56 PM
  [ # 2170 ]

Ook het gat wat in je wielkast zat is weer met een paar puntjes vast gezet.
Waarschijnlijk iets overlap op met het materiaal en dan vast zetten.

Accubak rot weg omdat er vocht gaat zitten tussen de overlappende delen en niet meer droog word dus roest en rot tot gevolg.

Vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27790
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 april 2017 02:18 PM
  [ # 2171 ]

Alle nieuw ingelaste naden zijn in elk geval afgekit, hopelijk geen last meer van vocht.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 april 2017 01:55 PM
  [ # 2172 ]
Arjan Verkade schreef:

Het hele voorste (sub)frame moet ook nog even opnieuw zwart gespoten worden.
Holle ruimte vol spuiten met antiroest.

.

Ja gek is dat ,dar sommige subframes zwart zijn.
Ik heb het vaker gezien,maar meestal zijn ze bruin.
Waar ligt dat aan,,,,,?

Vgf

 

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 17 april 2017 08:01 PM
  [ # 2173 ]

aan de kleur van de verf

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 april 2017 09:49 PM
  [ # 2174 ]

Laughing
Ik had van jou wel een serieuzer antwoord verwacht.
Maar echt ze zijn er ook zwart geweest,wanneer en welke reden was hier voor.
En Erik ; niet zeggen dat de bruine verf op was.

Vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27790
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 april 2017 07:56 PM
  [ # 2175 ]

Ja zulke info blijft lastig achterhalen, hoe, wat en waarom…
Een argument kan zijn dat het een 89er is waar vaak net wat dingetjes anders zitten.

Overigens is dit niet nieuw, want er zijn ook DSen waar veel zwart is gespoten ipv bruin.

Profiel  
 
 
145 van de 182
« Eerste  < Vorige 143 144 145 146 147 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook