Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Nope
Morgen boos bellen…................
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Totaal aantal Berichten: 6201
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Wat nou dan weer!

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Massaprobleem in de achterlichten
nooit meer…. echt nooit meer breng ik hier een auto naartoe!
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
nou poeh hee wat een muggenzifters daar laat ze dan eens naar jou bellen of ze dat met een draadje mogen fixen. erg mooie bak trouwens
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!

Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Het is vooral vervelend dat ze dat de eerste keer niet hebben gezien… Zo blijf je aan de gang.
My other car is a broomstick.

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ja erg leuk is het allemaal niet geweest.
Maar goed, zojuist weer even bij de garage geweest, ik heb de achterlichten losgehaald en de stekkers schoongemaakt en lekker met contactspray ingespoten, massaprobleempje (wat ik overigens niet kon constateren maar ja…) is dus opgelost. Voor de sier ook nog een wat minder klemmetje van de rechterkoplamp vervangen en hoezee hoezee, ze is afgemeld!
Eindelijk een verse keuring tot 14 augustus 2010.
Volgende week haal ik het beestje op, dan moet er nog even een andere motorkap op, wat lampjes in het dashboard vervangen worden en even kijken naar een rammeltje vanuit de voortrein en dan mag deze dame naar een nieuw lief baasje!
Mechuccio schreef:Ja erg leuk is het allemaal niet geweest.
hoezee hoezee, ze is afgemeld!Eindelijk een verse keuring tot 14 augustus 2009.
14 augustus 2010 hoop ik
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Is ook

- Ami 8 Break
- CX Athéna
En zo komt het toch weer goed . Hoe zit het eigenlijk met de TZI’s en stuurbekrachtiging? Mijn 16TZI had dat niet (had ook een zitzak interieur) maar ik heb ze wel eens met stuurbekrachtiger voorbij zien komen. De 19 variant had het wel standaard toch? Hoe rijd dit beestje? Ik was een 14RE gewend die was redelijk snel. De 16TZI was voor mijn gevoel niet heel erg veel sneller. Nou was er ook van alles mis met het ding. Zo kon ik niet harder dan 80 constant rijden daarboven was het een ellende. Bokken inhouden en natuurlijk MM lampje waar de garage niks mee kon… Ben wel benieuwd hoe een goede hoort te rijden. Volgens mij best fijne bakkies.

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Deze heeft wel stuurbekrachtiging, misschien was het bij de 16TZI optioneel tot een bepaald bouwjaar.
Hij rijdt vreselijk fijn, zeker met de nieuwe koppeling.
Echt snel kan ik hem natuurlijk niet noemen want ik ben de 16V gewend maar langzaam is hij zeker niet. Als ik hem vergelijk met de Duivel van mijn ouders dan merk je toch wel dat er wat meer vermogen beschikbaar is alhoewel de 1.4I ook zeker niet traag is.
Ik kan niet zeggen dat ik ontevreden ben over dit beestje. De motor voelt nog heel erg gezond aan, geen blauwe walm uit de uitlaat wat op versleten klepseals zou duiden en qua hydrauliek is ie ook zeer gezond te noemen, geen lekkages, komt snel omhoog, blijft ook lang omhoog en veert heerlijk.
Als het helpt, mijn BX 16TZi heeft ook stuurbekrachtiging . En ik vind mijn BX ook niet traag, maar een gevoel van snelheid (bij het optrekken vb) heb je ook niet echt. Maar dat kan ook aan de auto liggen

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Dat klopt Bunny, jij hebt een automaat en daar werd stuurbekrachtiging standaard op geleverd zo ver was ik al met uitzoeken.
Geeft weer stof om over te denken. Ik zit er weer een poos aan te denken een BX aan te schaffen en ik hou er niet van om een BX als mislukte auto te hebben, en dat was mijn TZI wel zeg maar. Dat wil ik weer over doen, zoiets als “zie je wel dat en BX wel een goede auto is” Tnx voor de info

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Nou, ik heb het beestje net opgehaald even een wasbeurtje gegeven omdat er nogal wat vieze oliehandenvlekken opzaten rondom van alle werkzaamheden van de afgelopen weken en een paar foto’s gemaakt.
Ik moet nog een paar kleine dingetjes doen aan de auto:
- motorkap vervangen (is geregeld, moet ik alleen nog ophalen)
- lampje dashboard vervangen
- rammeltje in voortrein oplossen
- nieuw kabeltje trekken voor rechter voordeurspeaker
Evengoed ga ik alvast een advertentie aanmaken voor het beestje want ik verwacht niet binnen een week een koper te hebben gezien de prijs die ik er voor ga vragen. Op zich zijn de puntjes die ik nog moet doen niet ingewikkeld dus voordat een potentiële koper zich meld verwacht ik deze zaken geregeld te hebben.
Maar om nog even een indruk te geven van het dametje:

Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
deze week heb ik nog vakantie! (en mijn magazijn is strot vol ops: )
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik ga het helaas deze week niet redden, ik ben nog keihard bezig met de HY om hem weer klaar te krijgen voor de vakantie naar Frankrijk die zondagochtend start, maar ik kom hem wel een keer ‘savonds ophalen bij je.
We houden er even contact over!