1 van de 60
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 31 juli 2009 09:35 PM

Nadat ik een paar jaar lang heerlijk had rondgereden in nogal onbetrouwbare en roestgevoelige Simca’s 1301 was het 15 jaar geleden tijd voor een fatsoenlijke auto. Dus meldde ik me bij de Citroen dealer in Nijmegen op zoek naar een gebruikte CX. Na een hele litanie (och meneer, vraag hier maar eens in de werkplaats) aangehoord te hebben was ik er weer klaar mee. Een 10 jaar oude Saab gekocht met ruim 2 ton op de teller. Met garantie. Nooit problemen. Nergens roest. Very Happy Drie jaar later op Citromobiel gevallen voor mijn droomauto: een DS 23 break met vijfbak en airco. Helemaal mijn auto. Die zou ik nooooit meer wegdoen. Dus vrolijk forse garagerekeningen betaald en onderweg kleine pechgevalletjes opgelost. Helemaal gelukkig, want als het rijdt, dan rijdt het geweldig. Tot dit voorjaar. Opeens was het na twaalf jaar mooi geweest, zeker toen tijdens een oldtimer beurs m’n interieur leeggehaald was (hoofdsteunen, middenarmsteun, je kent ‘t wel Sad ). De kosten eens bij elkaar opgeteld en besloten de DS te verkopen voordat er meer kosten aan zouden komen (niet helemaal gelukt - maar daar is een ander deel van dit forum voor) en het onderhoudsbudget in iets anders te steken.

Dus: bon jour CX rijders. Ik mag mezelf voorstellen als de nieuwe eigenaar van een gris renard CX Prestige Turbo uit 1985. Niet bijzonder mooi, maar na het laten bijwerken van wat lelijke plekjes geen roest, opnieuw getectyleerd, een nog acceptabel interieur (gelukkig geen leer, een werkend lcd-paneel en uiteraard met kapotte dashboardklepjes in de verkeerde kleur) en technisch aardig op orde. Op 14 inch GTI velgen die in een verkeerde kleur zijn bijgespoten. Met een non-Prestige voorruitomlijsting en nogal lorrig tapijt rond de pedalen. (Op het forum voor beide een verklaring kunnen teruglezen - de auto is hier niet nieuw, alleen ikzelf Wink ) Bij Citroen-sloper Bart Ebben in Malden een (engelse) hoogteverstelling voor de passagiersstoel gevonden en direct gemonteerd zodat mijn vriendin wat hoger kan zitten (beter voor d’r rug). Maandag wordt de airco gerepareerd (was de verkoper vergeten, maar wel part of the deal). En dan maar eens weekje tussen Berg en Dal (Nijmegen) en Deventer op en neer zweven: de treinen houden een weekje vakantie.

Als deze CX uiteindelijk net zo’n onkosten oplevert als de DS gooi ik ‘m weg. Voorlopig heb ik alleen ruzie met de startmotor (tikje met de wielmoersleutel is de oplossing - maar kom daar maar eens bij!) Maar ik hoop dat ik er een paar jaar mee vooruit kan. Jullie zien me hier waarschijnlijk binnenkort weer terug met wat beginnersvraagjes.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 31 juli 2009 09:40 PM
  [ # 1 ]

Welkom en veel plezier met de Prestige!  Very Happy

 


btw; wij zijn dol op foto’s.  Wink

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 juli 2009 11:05 PM
  [ # 2 ]

Persoonlijk ben ik het eens met die verkoper van 15 jaar geleden: CX, niet aan beginnen (DS is de betere auto Smile ).
Toch veel plezier gewenst met de Prestige!

Citroen!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 31 juli 2009 11:27 PM
  [ # 3 ]

Nu nog wat foto’s en we zijn allemaal blij.
Succes met je Prestige.  Very Happy

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 31 juli 2009 11:45 PM
  [ # 4 ]

FEUTEUS!!

Gefeliciteerd en veel (zweef-)plezier.
Een CX is een geheel andere ervaring dan de ID/DS, maar dát heb je intussen vast zelf al door…

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 31 juli 2009 11:52 PM
  [ # 5 ]

Welkom in de (soms wonder, meestal zwevende) wereld van de CX Cool

En: nous voudrais bien voir quelques photos Wink

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 31 juli 2009 11:59 PM
  [ # 6 ]

..voudrons…

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 01 augustus 2009 12:09 AM
  [ # 7 ]

m*rde, je voudrais, nous voudrons, naturellement.

Beetje oefenen nog voor de vakantie geloof ik Laughing

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 01 augustus 2009 10:50 AM
  [ # 8 ]

Gefeliciteerd met de Prestige!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 augustus 2009 12:35 AM
  [ # 9 ]

Dank voor het warme welkom. Enne, DriverD, ik houd je wel op de hoogte wat de betere auto is. Maar ik geef toe - ik verwacht zelf ook niet helemaal dat ik deze CX net als de DS 12 jaar op de weg wil houden. (Van de andere kant - sinds jij GS rijdt durf ik ook Wink )
Foto’s, tja. Tot voor kort op de site van Tres Beau. En vooralsnog ook op de site van de CX-club (62-GP-RS), maar nog wel op naam van de vorige eigenaar ... Zo gauw als ik iets bijzonders wil laten zien, komen er foto’s, maar nu is het gewoon nog een blauwgrijze Prestige. Niet zo heel spannend dus.
Sinds vandaag heeft de auto twee in hoogte verstelbare stoelen - gelukt! De aansteker voor doet ‘t weer. Lampje van de aansteker doet’t niet - ligt niet aan het lampje. De ruiten achter gaan sinds vanochtend open en dicht. In het bestuurdersportier is een van de schakelaars voor de ruiten kapot. En in de rechterspiegel zit iets niet helemaal lekker met ‘t motortje. Verder moet ik nog op zoek naar lampjes voor in het dashboard. Het lichtje voor stadslicht is kapot. En de snelheidsmeter is niet verlicht - toch een risico in deze auto heb ik het gevoel. Allemaal knutselwerk dat ik wel aankan. Zolang ik maar niet hoef te lassen Smile

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 augustus 2009 12:51 AM
  [ # 10 ]

GS rijden doe ik al 25 jaar, dus jij durft al best lang! Very Happy
Ben benieuwd naar de verdere verhalen…. Smile

Citroen!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 02 augustus 2009 02:36 AM
  [ # 11 ]

Re: Bon jour! Na 15 jaar dan toch een CX

break23m schreef:

Dus: bon jour CX rijders. Ik mag mezelf voorstellen als de nieuwe eigenaar van een grijsblauwe CX Prestige Turbo uit 1985.

Bij Citroen-sloper Bart Ebben in Malden een (engelse) hoogteverstelling voor de passagiersstoel gevonden en direct gemonteerd zodat mijn vriendin wat hoger kan zitten (beter voor d’r rug).

Maandag wordt de airco gerepareerd (was de verkoper vergeten, maar wel part of the deal).

Als deze CX uiteindelijk net zo’n onkosten oplevert als de DS gooi ik ‘m weg. .

gefeliciteerd ! heerlijk en vlot zweven dus !

mbt rechter/engelse stoelverstelling: jij bent de 2e in NL waarvan ik weet dat die er ook een heeft. (ik ben de andere). handig toch ?

mbt airco, wat was er mis/defect ? wat is er aan gedaan ? mijne moet ook nog weer aan de praat.

mbt onkosten: als je die wagen goed en goed rijdbaar wil houden moet je op jaarbasis er toch wat aan laten versleutelen, gratis in zo’n voiture gaat niet lukken. maar met een voorgeschiedenis van je DS weet je dat wel. en, zodra je in zo’n voiture rijdt ben je toch verkocht ??

zit ie goed in de antiroest ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 augustus 2009 12:58 AM
  [ # 12 ]

Goh, dat ik mezelf nu iets exclusiefs heb geknutseld. Het leek me een ontzettend voor de hand liggend idee - desnoods te regelen tijdens een vakantie naar Engeland. Maar goh, we zijn dus met z’n tweeen,  cx25gtit2. En ja, de auto ruikt heerlijk naar tectyl, alle ruimtes en de onderzijde zijn behandeld. Ik moet alleen de boutjes van de stoel nog even naspuiten Wink ‘t Kostte nu aardig wat moeite om de boel los te werken ...

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 augustus 2009 02:29 AM
  [ # 13 ]

Een updatetje naar aanleiding van de vraag van CX25GTI2: de airco lijkt in orde. Er zat wat lekkage op de ventielen, die zijn nu vervangen. En er is het risico van droge afdichtingen in de pomp, dus ik kreeg het verzoek om de airco aan te laten staan en de komende dagen flink wat kilometers te maken. Komt goed uit, de treinen rijden niet dus deze week gaat de CX me elke dag van Berg en Dal naar Deventer brengen - en terug.

En voor DriverD: mijn eerste auito was in 1983 een diareekleurige Austin Allegro Shocked , m’n tweede een Gspecial waarvan de distributieriem niet vervangen bleek   Crying or Very sad . Dat ik daarna in de Simca’s ben gestapt mag toch getuigen van enige durf. Of ik zoek gewoon problemen natuurlijk. Very Happy

Zojuist een paar dashboardlampjes vervangen zodat ik ook ‘s avonds zie hoe snel ik ga en om te zorgen dat niet per ongeluk het stadslicht op staat. Ontdekt dat het mini-schijnwerpertje op het contactslot toch wel heel erg grappig is. Bij het stofzuigen bleek onder de achterbank een zwart blok electronica te slingeren. Volgens Haynes is dat de ABS-regelunit. Een dezer dagen eens vastzetten, beetje slordig zo.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 augustus 2009 02:51 AM
  [ # 14 ]

Een Austin Allegro?  Shocked  stupid
Daarmee vergeleken heb je nu een door en door betrouwbare auto gekocht!  Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 05 augustus 2009 02:34 AM
  [ # 15 ]
DriverD schreef:

Een Austin Allegro?  Shocked  stupid
Daarmee vergeleken heb je nu een door en door betrouwbare auto gekocht!  Very Happy

Wel ook met bijzondere vering als ik het me goed herinner?

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
 
1 van de 60
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook