3 van de 60
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 03 augustus 2010 12:00 AM
  [ # 31 ]

Nee, zal niet uit elkaar hoeven. Kan hem zo snel niet vinden op cxbasis. De haynes is ook niet heel duidelijk daarover.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 augustus 2010 12:17 AM
  [ # 32 ]

Vanavond de boel maar eens op het bureau gelegd en met een klein schroevendraaiertje de kabel gedraaid. De boel springt inderdaad op het wormwieltje. En aangezien dat wormwieltje goedkoper is dan een ruilteller heb ik het maar besteld. Wordt nog wel een gepuzzel om het allemaal uit elkaar te halen. Ik was al begonnen met het loshalen van alle ‘printplaat-folie’ maar ik wacht toch maar tot ik het onderdeel ook in huis heb. Nog geprobeerd het tandwieltje iets te verschuiven op het asje. Achter het bureau leek dat te lukken, maar na montage in de auto is het getik weer vrolijk terug. Grrr. Overigens: het begon bij mij ook met een schommelende naald - maar dat duurde niet lang ...

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 05 augustus 2010 04:49 PM
  [ # 33 ]

Je hebt wel de goede kant op gedraaid? Als je namelijk de andere kant op draait, dan wipt het wormwieltje steeds terug. Hij schuift namelijk terug, dmv een veertje, zodat de kms niet terug draaien als je achteruit rijdt. Dan tikt ie steeds wat. Als je weer vooruit gaat/ de andere op draait schroeft het wormwieltje zich weer terug tegen de stop aan, en draait dan weer het km-tel tandwiel door, via een tussen overbrenging.

Maar ik weet niet of je snelheidsmeter hiervan van de kaart raakt.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 augustus 2010 05:03 PM
  [ # 34 ]

Grinnik - ja, de snelheidsmeternaald draaide de goede kant op. En ook tijdens ‘t rijden geeft de snelheidsmeter wel ongeveer aan wat de bedoeling is, ook de km-tellers lopen nog mee. Maar bedankt voor de tip - ‘t kan dus zijn dat mijn wormwieltje versleten is en/of hij keert niet goed terug. Dat kan ik allebei pas zien als ik de boel helemaal uit elkaar heb. Nu zit er in elk geval een voelbare weerstand vlak voor de ‘tik’.
Een nieuw wieltje van CX basis ligt intussen thuis op me te wachten. Eens uitzoeken hoe dat er in moet. Ik heb nog niet ontdekt of ik alle printplaat-folie moet wegvouwen en dan de boel vanaf de achterzijde moet loshalen of dat ik er ook vanaf de voorkant bij kan. Vanavond of komend weekend maar eens aan het knutselen.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 05 augustus 2010 05:12 PM
  [ # 35 ]

dat folie zit met allemaal kleine plastic pennetjes vast. Het is een kwestie alle pennetjes loshalen en dan kun je alles een beetje wegvouwen. Dan moet er geloof ik een plastic kap afgeschroefd en dan kun je die hele handel eruit halen. . Daarna kan de teller losgehaald worden. Niet de trillingsrubbers bij de schroeven verliezen, die moeten er uiteindelijk ook weer in. Een beetje wrikken en de toerenteller opliften, en dan krijg je de km teller uit het paneel.

Ik heb ergens een foto op m’n server staan. die plaats ik later wel even.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 augustus 2010 10:15 AM
  [ # 36 ]

Gisterenavond leuk aan het knutselen geweest met ‘t nieuwe wormwieltje. Bijna ‘t veertje dat ‘m aandruk kwijtgeraakt. Alles schoongemaakt. Lichtjes ingevet. Niet goed opgelet - d’r tikt helemaal niets meer, de kilometertellers lopen niet. Sad Enige voordeel: ik begin weer handigheid te krijgen in en uit de auto halen van het tellerblok.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 06 augustus 2010 10:58 AM
  [ # 37 ]

We hebben zat van die tellerblokken in het (club)magazijn; in het kader van ‘plaatsmaken’, wil ik er best een leuk prijsje van maken als je zaterdag langskomt Mr. Green

Niet goed, geen garantie, wel geld terug wink

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 augustus 2010 02:42 PM
  [ # 38 ]

Hm. Tja. Nou ja, nu ik toch bezig ben geweest wil ik het natuurlijk ook af maken. Maar wie weet kom ik (uiteraard onherkenbaar met plak snor en zonnebril) toch met hangende pootjes langs. Wink Sowieso nog nooit bij het magazijn geweest - shame on me!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 augustus 2010 12:22 PM
  [ # 39 ]

En jawel - met ‘t veertje nu wel goed doet de teller met ‘t nieuwe wormwieltje precies wat er voorheen ook gebeurde. Een vervelende tik en dan een schuddende wijzer. ‘t Lijkt erop dat er een asje van de kilometerteller is uitgelopen. Toch naar Barneveld dan maar. Alleen een controle-belletje of ze daar nu ook echt aanwezig zijn in vakantie tijd wil even niet. Of vertrouw ik toch maar op 25trd? Vanuit Nijmegen is het net te ver om voor niks te rijden ...

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 augustus 2010 02:34 PM
  [ # 40 ]

‘t Magazijn neemt niet op - ik geloof ‘t wel, ik ga niet op de bonnefooi op pad. Binnenkort gaat de auto voor een beurt naar TresBeau. Een kijken of Beau nog een snelheidsmeter-km teller heeft liggen.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 07 augustus 2010 06:21 PM
  [ # 41 ]

Was best gezellig in het magazijn. Bert had lekkere koffie gemaakt. Ik zag nog een heel schap vol met tellers. Heb zelf een smerig Pallas-grilletje en een middenconsole voor m’n broer z’n CX gescoord.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 augustus 2010 10:06 PM
  [ # 42 ]

Hm. Blijkbaar iemand in het magazijn vergeten de telefoon aan te zetten. Ik ben het tot in de middag blijven proberen. Jammer van de koffie. Ach ja, door al mijn geklooi en gesmeer is de tik in elk geval verminderd. De tijd die ik kwijt was geweest aan het op en neer rijden naar Barneveld heb ik nu besteed aan het monteren van nieuwe clipjes voor de zonnekleppen - die blijven nu dus wel netjes hangen. En de railverlengers gemonteerd onder de passagiersstoel: eindelijk rechts ook beenruimte Smile Ook nog eens de tijd genomen om te kijken of de airco helemaal niets meer doet of nog iets. ‘t Laatste is het geval: er wordt vloeistof gepompd. En de ene slang wordt warm. Jammer dat de andere niet koud wordt. Zou de pomp achteruit draaien?  Laughing  En nog wat gedaan aan de C35 - maar dat vertel ik natuurlijk niet hier. Mocht er nog iemand een wormwieltje in de teller van de CX nodig hebben: ik heb dus een origineel licht groen wieltje over waar helemaal niets mis mee is.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 augustus 2010 02:38 PM
  [ # 43 ]

Vandaag een belletje gehad: stuurkogel, achterdraagarmlager, iets lassen, twee aandrijfashoezen, nog zo wat en - krijg nou wat - geen dashboardverlichting. En als advies ook maar een partijtje nieuwe bollen. Kan een paar dagen extra duren. Kan een paar euro extra kosten. Dit had ik dus niet verwacht een jaar na aanschaf en redelijk beperkt gebruik (10.000 km). Ik had bedacht dat deze CX er uit zou vliegen als er wezenlijke kosten aan zouden komen. Niet handig om zo’n beslissing te moeten nemen één week voor de APK afloopt. Extra vervelend: juist deze weken rijd ik er elke dag mee omdat er een station in de buurt overhoop ligt. Vanmiddag maar even tussen het werk door verder piekeren hoe het verder moet met deze ranke dame.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 17 augustus 2010 03:10 PM
  [ # 44 ]

Ai… die paar euro is vast een bom duiten… Sterkte met de beslissing dan maar!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 augustus 2010 03:11 PM
  [ # 45 ]
baroen schreef:

En ook nog tweekleurig? Ik herinner me de smaakvolle combinatie geel/bruin met een donkerbruin dak…..
Dat hydragas hadden die andere Austin’s ook, toch? De Austin Maxi, ik heb het even opgezocht. Daar wordt gesproken over hydralastic. Een voregere versie van hydragas? 
Afijn als je denkt dat oude Citroen’s zeldzaam worden, recent nog een Austin uit de 60/70/80 gezien? Waarschijnlijk weet de meerderheid hier niet eens waar we het over hebben.. Wink

Ik heb nog een 6-cylinder Princess gehad. Kon het veersysteem bij de dealer probleemloos laten oppompen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
3 van de 60
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook