4 van de 60
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 augustus 2010 03:55 PM
  [ # 46 ]

Dag kon ik bij mijn Allegro ook - zij het dat er alleen olie ingepompt werd. ‘t Gas was bij mijn auto blijkbaar al goeddeels verdwenen. Met hoogst interessante carosseriebewegingen als gevolg.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9864
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 augustus 2010 05:08 PM
  [ # 47 ]

En pijn in de rug zeker?
Bij mij zat er nog genoeg gas in; hij stond alleen iets te laag.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 829
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 17 augustus 2010 08:02 PM
  [ # 48 ]

Ik zou me over die week apk niet zo druk maken. De pakkans is heel klein. Wij rijden met de niet-cx zo’n 40.000 km per jaar en zijn we ook vrijwel altijd een maandje te laat. En wat de gebreken betreft: ken je je auto echt zo slecht? Kapotte ashoezen zie je door even te bukken. En een kapot achterdraagarmlager merk je ook echt wel. Is het niet een iets te overijverige keurmeester die wat wil verdienen? Is misschien een second opion bij een niet-specialist een optie?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 augustus 2010 09:54 PM
  [ # 49 ]

Ik moet toegeven dat ik met deze auto zo nu en dan rij - en dat ‘t ding verder gewoon in de garage staat. Dus nee, heel goed ken ik de staat eigenlijk niet. Beetje olie bijvullen. Dashboardlampjes repareren. Dat soort geklooi. Ik lig er nooit diep in of onder tenzij iets ‘t niet doet. En dan gaat ‘t bij deze auto telkens om een stekkertje.
De auto staat in Leerdam - dat vertrouw ik op zich wel, ik geloof nou niet direct dat me daar een poot wordt uitgedraaid. ‘t Zijn nou ook geen dingen waarover je hier op ‘t forum nooit iets leest - ‘t kan natuurlijk allemaal een keer gebeuren na 25 jaar. Maar ik moet wel betalen voor al het werk dat ik zelf niet doe. Tja. Ik heb besloten ‘t allemaal maar te laten doen. Weer eens een jaartje zonder wegenbelasting rijden. Ik hoop wel dat ik ‘m vlot terugkrijg: niks tegen een Saxo, maar met een zonnedakje stoot je wel bij iedere kuil je hoofd.

Profiel  
 
Gepost: 17 augustus 2010 10:17 PM
  [ # 50 ]
Nelis Infra schreef:

Ai… die paar euro is vast een bom duiten… Sterkte met de beslissing dan maar!

Tja, zijn toch echt allemaal hele normale CX-slijtagepunten…  elke CX krijgt daar vroeg of laat mee te maken. Niettemin schat ik, dat het zo’n €800 wel zal gaan kosten, exclusief de veerbollen. Natuurlijk komt zoiets soms onverwacht maar vooral ongelegen!  Confused


@Jantje:  een 6-cil Princess ?!  Wat grappig, die staat hier ook in de stalling, een verlengde met separatieruit nog wel.  Laughing Die hydragas-vering ben ik niet zo weg van, maar het werkt op die auto in elk geval beter dan op de Austin Metro (eveneens hier aanwezig) want die auto heeft voor dat systeem gewoonweg een te korte wielbasis. Dat stuitert echt als een gek.  sad pink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 augustus 2010 10:51 PM
  [ # 51 ]

Normale slijtagepunten, dat had ik ook al bedacht. Ooit met de DS eens besloten dat ik dingen zelf zou moeten gaan doen. Dat ben ik nu aan het oefenen op de C35. Waarom hou ik me ook niet gewoon bij één auto, net als normale mensen. Alhoewel: die zitten dan verdacht zelden op dit forum. Wink

Enne, best wel off topic, helemaal mee eens, hydragas kan best werken, maar niet in de meeste auto’s die BL er mee uitrustte. En vreselijk off topic: @La Leo: wat ging er mis? Een Princess limo en een Metro?  tongue rolleye

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 17 augustus 2010 11:16 PM
  [ # 52 ]
cx25gtit2 schreef:

Re: Bon jour! Na 15 jaar dan toch een CX

break23m schreef:

Dus: bon jour CX rijders. Ik mag mezelf voorstellen als de nieuwe eigenaar van een grijsblauwe CX Prestige Turbo uit 1985.

Bij Citroen-sloper Bart Ebben in Malden een (engelse) hoogteverstelling voor de passagiersstoel gevonden en direct gemonteerd zodat mijn vriendin wat hoger kan zitten (beter voor d’r rug).
.

mbt rechter/engelse stoelverstelling: jij bent de 2e in NL waarvan ik weet dat die er ook een heeft. (ik ben de andere). handig toch ?

ah en hier is de 3e, ik heb er een omgebouwd van een linker ( ik heb wel S1 stoelen)

greetzzzzzzzzzzzzz Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9864
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 augustus 2010 01:18 AM
  [ # 53 ]
La Léo schreef:
Nelis Infra schreef:

Ai… die paar euro is vast een bom duiten… Sterkte met de beslissing dan maar!

Tja, zijn toch echt allemaal hele normale CX-slijtagepunten…  elke CX krijgt daar vroeg of laat mee te maken. Niettemin schat ik, dat het zo’n €800 wel zal gaan kosten, exclusief de veerbollen. Natuurlijk komt zoiets soms onverwacht maar vooral ongelegen!  Confused


@Jantje:  een 6-cil Princess ?!  Wat grappig, die staat hier ook in de stalling, een verlengde met separatieruit nog wel.  Laughing Die hydragas-vering ben ik niet zo weg van, maar het werkt op die auto in elk geval beter dan op de Austin Metro (eveneens hier aanwezig) want die auto heeft voor dat systeem gewoonweg een te korte wielbasis. Dat stuitert echt als een gek.  sad pink

Ook een automaat? Ik had die van mij destijds erg goedkoop. Hij reed niet; alleen maar bonk, bonk.
Wat bleek toen ik hem naar huis gesleept had? Aan een kant zat er een te korte aandrijfas in. Dat was dus snel gefikst!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 augustus 2010 11:04 AM
  [ # 54 ]
rustyduck schreef:
cx25gtit2 schreef:

mbt rechter/engelse stoelverstelling: jij bent de 2e in NL waarvan ik weet dat die er ook een heeft. (ik ben de andere). handig toch?

ah en hier is de 3e, ik heb er een omgebouwd van een linker ( ik heb wel S1 stoelen)

Er zijn er meer heb ik ontdekt - het is minder bijzonder dan wij hier denken.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 18 augustus 2010 11:08 AM
  [ # 55 ]

En vreselijk off topic: @La Leo: wat ging er mis? Een Princess limo en een Metro?

Hier is het antwoord. Wink En meteen een plaatje van de auto’s.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 augustus 2010 11:11 AM
  [ # 56 ]

Ben ik ook mee aan het kijken geweest maar ik ben er nog niet achter hoe ik dit om moet bouwen naar links.Misschien een plaatje.
Groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 augustus 2010 11:13 AM
  [ # 57 ]

éh soory rechts.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 18 augustus 2010 11:28 AM
  [ # 58 ]

Aangezien er meer interesse is voor deze ombouw, hier een korte beschrijving (helaas zonder plaatjes)

Als je (GOED!!) kan lassen is t niet moeilijk, de stang van de bedieningshendel moet je op 2 plaatsen doorslijpen en dan in spiegelbeeld weer aan elkaar lassen aan de andere kant van t frame. is nog best lastig om t allemaal in lijn te krijgen en t moet echt goed gelast zijn omdat er grote krachten op komen.
en eigenlijk kun je de stang pas weer in elkaar lassen als alle onderdelen er in spiegelbeeld weer in zitten.

behalve de bedieningsstang is het hoogteverstellingsdeel van het stoelframe identiek voor links en rechts.

greetzzzzzzzzzzzz

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 augustus 2010 11:49 AM
  [ # 59 ]

Hoe bedoel je andersom.van voor naar achter of van links naar rechts.
Want als je hem bekijkt is rechts(waar de hendel zit )een uit sparing gemaakt (zit aan de andere kant niet.waar de hendel naar binnen gaat naar de andere kant.
En als je de hendel van voor naar achter verplaats zit hij er verkeert om en dus je kunt de stoel niet achter over kantelen maar alleen voor over.
Groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 augustus 2010 11:52 AM
  [ # 60 ]

Ja, zelf doen kan dus ook. Maar ‘t voor de hand liggende alternatief is dat je gewoon een rechts frame op de kop tikt.

Profiel  
 
 
4 van de 60
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook