6 van de 60
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 september 2010 10:16 PM
  [ # 76 ]

Nee, de airco-schakelaar is niet de oorzaak dat de fan het niet doet. Aan of uit, de fan moet gewoon bediend kunnen worden met de draaischijf links van de roosters. En ja, het middendeel had ik onderweg al bekeken bij een stoplicht. Komt er inderdaad errug makkelijk uit Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 september 2010 10:20 PM
  [ # 77 ]

Is de schakelaar van de binnencirculatie dan geen optie?

Volgens mij gaat de fan uit zodra je deze inschakeld, dit is omdat de fan onder de motorkap zit en de klep voor binnencirculatie binnen in de auto. Dus dan heeft het blazen ook geen zin meer Wink

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 september 2010 10:35 PM
  [ # 78 ]

Snap ik dit? Als de airco aanstaat staan de fans bij de radiateur altijd al een beetje mee te draaien. Dat staat los van de vraag of de boel op recirculatie staat. De interieur-fan hoort het natuurlijk te blijven doen, bij recirculatie wordt alleen afgezogen interieurlucht langs de kachel/airco geblazen. Zonder blower zou je daar niets aan hebben. Sterker nog, juist het rondpompen van interieurlucht is de manier om de auto goed koud te krijgen op hete dagen (vandaar de twee sterretjes op het knopje voor airco in combinatie met recirculatie).

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 september 2010 10:42 PM
  [ # 79 ]

Het topic maar even aangepast. Ik veroorzaak verwarring tussen de fan bij de radiateur en de blower in het interieur, krijg ik het idee. Wat ik bedoel is dat de interieurblower opeens uitvalt. Nou doet zo’n ding in een CX sowieso niet zoveel - maar als er helemaal geen lucht komt merk je dat toch. Mijn verbazing zit er in dat ‘t ding zich opeens herpakt. Is dit de laatste stuiptrekking? Of ligt er ergens een contactje los? Ideeen?

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 11 september 2010 11:31 PM
  [ # 80 ]

inderdaad, de bediening controleren in het dash. en de blower zit in de Behr Unit onder de motorkap. ergens daar zit ook een aansluiting. die zou ik beide controleren. relatief makkelijk.
de blower zelf valt niet snel stil. kijken of er stroom op komt….. ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 september 2010 02:15 PM
  [ # 81 ]

Aha, dan moet ik ‘t ook eens onder de motorkap gaan zoeken. Zojuist nog even geprobeerd - in eerste instantie liep de fan nog - maar wel met een wat zwaar geluid. Hopen dat ‘t motortje het niet aan het begeven is ...

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 09-02-2008

- C8 2.2 16v Ligne Ambiance
Gepost: 12 september 2010 02:35 PM
  [ # 82 ]

mag ik van de gelegenheid gebruik maken om een aanverwante vraag te stellen?

Deze zomer, op de dagen dat de binnentemperatuur in de auto ondraaglijke waarden haalde, merkte ik dat het middelste stelwieltje van de blower (ruit/voeten) zijn weerstand verloor. Bij instellen op de voorruit zakte het wieltje zelf terug naar de onderste stand. Alleen door de vergrendeling heen (“klik” bovenaan) bleef hij staan. Nu de temperaturen weer normaal zijn -voor Nederlandse begrippen dan- functioneert alles weer zoals het hoort ... eigenaardig?

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 september 2010 09:36 PM
  [ # 83 ]

Dat valt wel mee - bij mij valt het middelste wieltje ook naar beneden. Ik heb al eens geprobeerd de boel met een druppeltje lijm wat stroever te laten lopen, maar met beperkt resultaat.

Enne - nu heb ik toch echt jullie hulp nodig. Vanochtend wilde ik met de CX weg. Contact aan: blower loopt. Starten: blower doet niets meer. En de airco lijkt het tegelijkertijd ook niet meer te doen. Ik vermoed dat ik dat onder de motorkap moet zoeken, maar ik weet niet zo goed waar. Onder de plaat onder het reservewiel? En is er een manier om bij de ventilatormotor te komen zodat ik de lagers een drupje olie kan geven? Ik kan dit soort dingen in m’n Haynes en m’n Olving niet terug vinden.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 september 2010 11:03 PM
  [ # 84 ]

Ach, wat is het leven soms simpel. En het werken aan een CX soms ook. Braaf stekkertjes schoongemaakt. Maar de oplossing: wat smeermiddel op het lager van de blower. Die eigenlijk helemaal niet zo moeilijk te bereiken is. Bijna on-citroens. Ik weet nog steeds niet helemaal hoe ‘t deksel van het ding open moet - er lag een kabeltje en een klemmetje in de ewg. Maar half open is goed genoeg. Nu maar hopen dat de rubber mof ook blijft zitten zonder de verroeste ligarex.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 november 2010 02:41 PM
  [ # 85 ]

De afgelopen tijd eigenlijk niets te melden, behalve dan dat ik er van baal dat de achterbank en het tapijt achterin nat zijn. Kun je met goed fatsoen geen mensen vervoeren op de achterbank. En dat ik opmerkelijk weinig met de CX rij. En dat ik in het donker toch elke keer weer wantrouwig naar dat zachtjes gloeiende rode accu-lampje zit te kijken. Maar dit allemaal terzijde.
Eindelijk een middenarmsteun op de kop kunnen tikken. Smile Zodat ik m’n cassettebandjes op kan ruimen (jawel - geluid uit de tijd van de auto Wink ). Ik verwacht dat ding een dezer dagen thuis te krijgen. Meteen een vraagje: met wat voor boutjes of busjes zet je dat ding vast, zodanig dat ie voldoende vast staat en toch netjes weg te klappen is?

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 november 2010 08:28 PM
  [ # 86 ]

die zit vast op de bevestigingspunten op de middenconsole achteraan. die schroef je er zo uit.
ik geloof dat ik alleen passende/langere bij de bouwmarkt heb gehaald, met inbus.
heb je een passende stof er op ?

serie 2 heeft alleen een adaptor er op zitten li+re voor meer hoogte, middenconsole serie 2 is hoger.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 november 2010 09:12 PM
  [ # 87 ]

hier dus

Afbeelding Bijlagen
temp mcs.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 december 2010 02:02 PM
  [ # 88 ]

Voor het forum eruit vloog kreeg ik nog dit berichtje - ik kan niet zien van wie.

break23m schreef:

Hé, dat is een goede tip.
Eerst het ding er in - als het bevalt zal ik een belletje wagen aan de
bekleding. Kan ik meteen ook eens vragen naar dashboardklepjes in de goede
kleur.

Ik zag wel dat die driehoek het mogelijk maakt om de boel in lengterichting
te verschuiven (meer naar voren of naar achteren). De driehoek lijkt een
afstandhouder bedoeld om de (dummy)schakelaars op de console nog net
bereikbaar te houden. Maar ik zal nog eens kijken.</blockquote>]

wat voor kleur dashbord heb je???

En het antwoord is: lichtgrijs

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 december 2010 02:40 PM
  [ # 89 ]

‘t Ding zit er intussen in. Toch wel bijzonder hoog, veel hoger dan de armsteun aan de deur. In de DS kwam dat precies even hoog uit. Wel grappig, ik rij graag met een hand onderaan het stuur, maar met m’n elleboog op de armsteun kom ik nu precies op de juiste hoogte uit ten opzichte van de bedieningssateliet. Dat is natuurlijk een veiligeheidsvoordeel. Als ik naar de handrem kijk snap ik nu wel waarom ik een keer een CX zag waar alleen ‘t kussentje op de armsteun zat geschroefd, zonder het bakje. Ik heb het ding zover mogelijk naar achteren gemonteerd om de handrem en de radio nog enigszins bereikbaar te houden. En dan zijn nog steeds de schakelaars voor de achterramen bereikbaar (en koptelefoonaansluiting - Citroen denkt toch ook aan alles). Nou ja, eerst maar eens tijdje rondrijden (nog niet gedaan, ik doe veel met de trein en met dit weer de rest met de C3 van mijn vriendin Wink)

In het verdwenen stukje forum kreeg ik nog de tip dat er speciale bekledingssetjes bestaan voor de armsteun en dat er links en rechts nog wel wat NOS te vinden is.

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2433
Geregistreerd: 02-08-2007

Gepost: 02 december 2010 02:46 PM
  [ # 90 ]

Klopt bij La Leo

Otten trekker ca 1960.

Profiel  
 
 
6 van de 60
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook