5 van de 60
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 augustus 2010 11:54 AM
  [ # 61 ]

Maar wat heb je nu gedaan Alles uit elkaar en dan in spiegelbeeld weer in elkaar.
het is maar dat ik het weet
groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 18 augustus 2010 12:02 PM
  [ # 62 ]
F.SvM schreef:

Hoe bedoel je andersom.van voor naar achter of van links naar rechts.
Want als je hem bekijkt is rechts(waar de hendel zit )een uit sparing gemaakt (zit aan de andere kant niet.waar de hendel naar binnen gaat naar de andere kant.
En als je de hendel van voor naar achter verplaats zit hij er verkeert om en dus je kunt de stoel niet achter over kantelen maar alleen voor over.
Groet frank.

links rechts omwisselen, is alweer jaartje geleden dat ik t gedaan heb. en bij mij werkte het gewoon volgens mij zonder verder iets aan te hoeven passen (gaten boren o.i.d.)

ik zal s kijken of ik een paar pics kan maken.

greetzzzzzzzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
Gepost: 18 augustus 2010 02:30 PM
  [ # 63 ]
break23m schreef:

@La Leo: wat ging er mis? Een Princess limo en een Metro?  tongue rolleye


“Verkeerde vrienden”  Laughing
For the record: die auto’s zijn dus NIET mijn eigendom he! Maar toch geinig en goed voor de algemene (beeld)vorming om eens meegemaakt te hebben…  Wink  Had ik de Austin Ambassador al genoemd? Staat hier ook op de oprit…  hmmm


@Jantje: ja ook een automaat, auto in ernstige afwachting van restauratie overigens sick  + [zuchtsmiley]

@Freek: Oh ja, die Frot Coleman Milne Dorchester VI ook nog… (die Simca 1000 niet trouwens!)

 

Sorry mensen, dit was OFF-TopiC!!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7533
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 september 2010 03:25 PM
  [ # 64 ]

Gisteren m’n auto terug gekregen. Met een nieuwe APK. En met nog een heleboel dingen die vast geld kosten, maar omdat de rekening nog niet klaar was, heb ik eigenlijk geen idee. In elk geval doet de airco het nu weer: de pomp was lek en is nu vervangen. Daardoor weet ik nu dat bij aanschaf de installatie weliswaar opnieuw gevuld is, maar dat de boel eigenlijk nooit goed heeft gewerkt. Wel grappig: er zijn allemaal opkomende en weer afvallende geluiden van de fans en pomp. Ik voel me een van de Thunderbirds. Nou nog een keer een werkende dashboardschakelaar, zodat ik de boel ook naar wens aan en uit kan zetten. Nu lukt me dat alleen op het gehoor bij stilstand en open raam: de schakelaar ‘pakt’ maar zo nu en dan.
Een snelheidsmeter uit een ander meterblok gehaald, de kilometerteller gelijk gezet met die van mij en overgezet (dat verzetten van de kilometerstand gaat eigenlijk wel heel makkelijk - ik had er zo een ton bij of af kunnen halen - merkwaardig eigenlijk). Heerlijk: een rustig bewegende naald die je verteld hoe hard je rijdt. Alleen twijfel ik nu of ik de nieuwe teller een deel van de tijd hoor ruisen. Hm. Ik ben benieuwd naar de ‘prijzenpot’ die ik de afgelopen weken bij elkaar heb gereden met m’n slingerende naaldje. Ik trek me van de toerenteller toch iets minder aan - die verklapt natuurlijk ook iets.
De radio/cassette vervangen door eenzelfde exemplaar met een nog werkend lampje in de display. Meteen ook maar eens de lampjes van aansteker en asbak vervangen - ja, ik mag van mezelf zo nu en dan een sigaar opsteken in de CX.
De CX heeft nu een paar weken buiten gestaan - en de achterbank voelt weer iets klam. Zou zomaar kunnen dat ik nu ook aan de beurt ben om raampjes te gaan kitten.
Ach ja, m’n vroegere SAAB garage vond Citroens prima als je altijd iets nieuws over je auto te vertellen wilde hebben ...

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 01 september 2010 04:37 PM
  [ # 65 ]

Tsja over Saab’s ben je gauw uitgepraat inderdaad…
Hoezo “ook” aan de beurt om raampjes te kitten? Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 01 september 2010 04:51 PM
  [ # 66 ]

Wanneer je navigatiesysteem in je auto hebt, kan je de werkelijke snelheid daar ook van af lezen… Wink

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 01 september 2010 05:26 PM
  [ # 67 ]
Mulder schreef:

... Hoezo “ook” aan de beurt om raampjes te kitten? Wink

Laatst was er toch iemand hier met een lekkage die ook aan deze kort termijn prutsoplossing zat te denken !?

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 01 september 2010 08:25 PM
  [ # 68 ]

Hehe, lekker… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 01 september 2010 09:43 PM
  [ # 69 ]
Robin Visser schreef:
Mulder schreef:

... Hoezo “ook” aan de beurt om raampjes te kitten? Wink

Laatst was er toch iemand hier met een lekkage die ook aan deze kort termijn prutsoplossing zat te denken !?

Ik zie t probleem niet, bij mijn break had ik ook behoorlijke lekkage aan een kant bij een achterportier, bleek tussen t rubber en de carrosserie door te komen, beetje ruitenkit erin en nergens meer last van, en je ziet t ook niet.

greetzzzzzzzzzzz

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
Gepost: 01 september 2010 10:12 PM
  [ # 70 ]
break23m schreef:

Een snelheidsmeter uit een ander meterblok gehaald, de kilometerteller gelijk gezet met die van mij en overgezet (dat verzetten van de kilometerstand gaat eigenlijk wel heel makkelijk - ik had er zo een ton bij of af kunnen halen - merkwaardig eigenlijk).

Er is een reden dat dit zo makkelijk gaat. De ‘tandjes’ van het tellerwerk zijn heel teer. Het nadeel hiervan is, dat ze soms dan niet meer ‘pakken’ nadat ze eenmaal met de hand verzet zijn, of ze schieten juist een cijfer te ver door. Eigenlijk moet je er afblijven, is mij altijd geleerd, tenzij je het met een boormachine doet, maar dat duurt uiteraard een stuk langer.  Wink


Maar ach… in elk geval proficiat met de verse APK, daar ging het ten slotte om!!!  clap

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7533
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 september 2010 07:03 PM
  [ # 71 ]

Je moet er inderdaad afblijven natuurlijk. Maar met de boormachine 20.000 km achteruit - dat wordt dan dus bijna een miljoen km vooruit. Ik heb zomaar ‘t idee dat ik daarna weer op zoek moet naar een teller Wink

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7533
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 september 2010 07:08 PM
  [ # 72 ]

Na meer dan een week stilstand maar weer eens de auto gepakt. Op de heenweg heerlijk - met de werkende airco zachtjes blazend. En op de terugweg met de zweetdruppels op m’n voorhoofd - er blaast helemaal niets. Kan gebeuren denk je dan, ‘t is tenslotte allemaal oud spul. Maar een of twee bochten voor ik thuis ben: opeens begint de fan weer te draaien en lijken ook de gebruikelijke airco-geluiden weer op gang te komen. ‘t Zal wel weer ergens een rot stekkertje zijn. Weet iemand waar ik begin met zoeken?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 08 september 2010 07:42 PM
  [ # 73 ]

Is dit hetzelfde in een serie 1 als serie 2? red face Als dit het geval is, werkt het als volgt:

De motor van de aanjager is massa geschakeld onder het schuifje in je tunnel. Controleer of de motor gaat draaien als ie direct 12v krijgt en je hangt hem aan de massa. Ja? Dan zijn de massapunten in je tunnel aangekoekt (bijrijdersstoel eruit halen, tunnel openmaken, 3 contacten schoonmaken). Of er is een zekering door, natuurlijk. Nee? Dan is je motor doorgebrand.

Gezien de grillen van je motortje verwacht ik dat de massapunten in je tunnel zijn aangekoekt. Domweg die schoonmaken kan na zoveel jaar ook geen kwaad Wink

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 08 september 2010 08:38 PM
  [ # 74 ]

Nee Ree, dat is niet hetzelfde bij een serie 2.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 09 september 2010 11:20 AM
  [ # 75 ]

Gezien de schakelaar al eerder problemen gaf, lijkt het me raadzaam daar je speurtocht te beginnen…
Het middengedeelte van een Serie II dashboard wip je er zó uit: asbak eruit en rustig het dash van binnenuit naar buiten drukken…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
5 van de 60
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook