56 van de 60
« Eerste  < Vorige 54 55 56 57 58 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7536
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 augustus 2017 10:18 PM
  [ # 826 ]

Dat is inderdaad het plan. Ik hoop dat vervangen van de printbanen of de printplaat niet hoeft, dan wordt het wel een uitdagende 3D puzzel.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7536
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 augustus 2017 10:48 PM
  [ # 827 ]

Aangezien ik morgenavond laat door het land rij, vanavond maar weer een poging ondernomen. Tellerblok er weer uit. Nogmaals lampjes controleren. Weer terugzetten - niks. Tot ik even aan een van de andere lampjes voelde: zowaar, er is licht. Heel even. Wat blijkt: een van de printbanen is los aan het komen van het blauwe plastic en lijkt doorgebroken. Een stukje tape erover is niet voldoende. Dus morgen met de C35 naar de klant. Benieuwd of mijn gehakte en gerokte vrouwelijke collega dat kan waarderen. En dan woensdag maar weer verder puzzelen. Of de folie overzetten van de donor die ik heb. Of deels loshalen en kijken of er wat te repareren is. Wordt vervolgd.

Vanavond m’n linkerbuitenspiegel gemold toen ik de garage uit reed. Net nadat ik bij de kofferbak verkoop op het clublustrum er een heel stel zag liggen. shut eye

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7536
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 augustus 2017 08:02 PM
  [ # 828 ]

Als je eenmaal weet waar het probleem zit, is het uiteindelijk best snel weer opgelost. Vervangen van de blauwe strip is niet zomaar mogelijk, het ding zit gesoldeerd aan de print. Maar al doormetend ontdekte ik dat de koperbaan die van het plastic had losgelaten (te warm geworden, zo te zien) niet gebroken is. De storing komt waarschijnlijk eerder door sluiting met naastgelegen banen dan door iets anders. Dus toch met een stukje tape aan de gang geweest. En doormeten. En terug in de auto is nu het probleem gefixt.

Een fotootje van de patient met z’n verbandje, de loszittende strip in de print voor het tapen en het donor-tellerblok met een deel van de lampjes ernaast.

Afbeelding Bijlagen
DSC_6139kleiner.jpgDSC_6138klein.jpgDSC_6137klein.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7536
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 10 december 2017 07:57 PM
  [ # 829 ]

De tape lijkt geen duurzame oplossing: vandaag vielen opeens de benzinemeter en oliedrukmeter weg. Een tikje op de lunule was genoeg om weer beeld te krijgen, maar toch niet fijn. Wel fijn: een CX komt beter boven op een besneeuwde weg dan een Subaru Impreza. Misschien stond het ding nog op zomerbanden, maar veel gewicht op de voorwielen werkt in elk geval erg goed. In combinatie mat winterbanden, dat dan weer wel.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 14 december 2017 11:50 AM
  [ # 830 ]

Niet alleen kortsluiting maar ook door veroudering laten de koper banen los. Kortsluiting zorgt er meestal voor dat meteen de hele koperbaan wegsmelt.

Ik heb ook de nodige bypasses en nieuwe soldeerverbindingen gemaakt. Het bleef echter onbetrouwbaar.
Uiteindelijk was het vervangen van de blauwe platine de enige oplossing.

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/213124/P405/#1923798

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 december 2017 12:36 PM
  [ # 831 ]

Ik heb voor de liefhebber nog een benzine-Turbo-tellerpartij liggen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25392
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 december 2017 01:57 PM
  [ # 832 ]

Je kan met geleidende lijm ook koperbanen repareren.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7536
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 14 december 2017 07:12 PM
  [ # 833 ]

Te flauw voor woorden: er zat een stekker niet goed aangedrukt…. oh oh

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7536
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 15 december 2017 02:42 PM
  [ # 834 ]

En een dagje later is de conclusie dat de noodreparatie van de printbanen in het dashboard voorlopig goed werkt. Er staat al een tijdje een andere Prestige bij de garage die mijn huidige auto gaat vervangen (de werkzaamheden daar aan kosten iets meer tijd - tja), dus een het aanbod van een ruil-tellerblok: bedankt, maar ik ben als het goed is binnenkort weer voorzien. In MaartenS z’n draadje eens gekeken naar de printbaan-wissel van een serie 1 tellerblok. Aardig werkje. Ik heb een redelijk uitelkaar getrokken tellerblok liggen, waar ik onder meer ooit een snelheidsmeter uitgehaald heb, maar voordat die banen los komen moet de boel zo ver uit elkaar dat ik daar niet aan begin.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7536
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 december 2017 07:34 PM
  [ # 835 ]

Ik heb bij wat langere ritten het gevoel dat de auto haperingen begint te schakelen, in het bijzonder bij de laagste twee versnellingen. En na zo’n lange rit gaat de achteruit er krakend in. Kan de afstelling van de koppeling wijzigen als de boel goed warm is? En wat doe ik daar aan?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 december 2017 10:06 PM
  [ # 836 ]

Kan het niet zijn dat de synchromeshes gewoon minder goed werken bij een goed opgewarmde bak?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 26 december 2017 10:10 PM
  [ # 837 ]

Ja dat kwam wel eens voor. Ik heb wel gehad moeilijk achterruit. Gewoon eerst in zn een dan achteruit.
Het mechanisme is wel af te stellen, maar of dat het is vraag ik me af.
Zou ook even olie checken en eventueel vervangen, goedkoop te doen.

Koppeling zit ook heel diep bij op laten komen? Want mischien ook nog af te stellen.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7536
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 december 2017 10:40 PM
  [ # 838 ]

Synchromesh is het niet, alle versnellingen laten zich geruisloos inleggen (behalve dus heel soms de achterruit) maar met weerstand. Over twee naar een helpt inderdaad soms wel. Koppeling ligt niet heel diep - maar ik vraag me af of die wel helemaal los komt als ik een lange rit maak. huh

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 26 december 2017 11:59 PM
  [ # 839 ]

dat kraken naar zn achterruit ken ik wel. Maar kreeg het er nooit uit. Heb het met 2 verschillende gtis gehad.
Als de koppeling niet vrijkomt merk je dat wel, dan kruipt ie.
Maar koppeling kan je wel uitsluiten om ea uit te proberen met warme motor.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 27 december 2017 09:01 AM
  [ # 840 ]

Waarschijnlijk zijn de schakel links versleten, die zijn van plastic en willen wel eens verslijten, soms vallen ze er helemaal uit.

Profiel  
 
 
56 van de 60
« Eerste  < Vorige 54 55 56 57 58 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook