58 van de 60
« Eerste  < Vorige 56 57 58 59 60 Volgende > 
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 april 2018 07:32 AM
  [ # 856 ]

Auw.. veel schade, of kwam je er relatief op tijd achter?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 april 2018 08:03 AM
  [ # 857 ]

Vloerplaat een halve cm terug moeten meppen, maar het zegt wel iets over de staat van dit hoekje van de auto.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 april 2018 09:43 AM
  [ # 858 ]

Wacht even. Gebruik je de krik om de auto omhoog te krijgen?

waarom zet je hem niet in hoogste stand en draai je je krik uit zodat ie er onderpast. Dan laat je de auto zakken… en Voila!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 april 2018 09:47 AM
  [ # 859 ]

Verandert er hierdoor iets in het krachtenspel?
De massa die bij vrijhangend wiel op de krik rust blijft gelijk.
En daarmee ook de mogelijke vervorming van de koets.

Ik gebruik de originele krikpunten eigenlijk nooit, altijd onder het voorsubframe.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 09 april 2018 10:17 AM
  [ # 860 ]

Het is in ieder geval minder werk als je de auto zichzelf omhoog laat zetten ipv dat je dit zelf met de krik doet.

Vloerplaat een halve cm terug moeten meppen, maar het zegt wel iets over de staat van dit hoekje van de auto.

Dus ondanks het gebruik van de kriksteun is de boel ingedrukt? Hmm, dan is het voorste subframe inderdaad een betere keuze. Zal ik onthouden.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 april 2018 10:50 AM
  [ # 861 ]

@Bogaard77: Bij de DS is dit de truc: auto omhoog, steuntje eronder (een DS heeft geen krik) en laten zakken. Ik heb het bij de CX ook eens geprobeerd, en toen ontdekt dat die krik er toch niet voor niets in zit. De CX zakt wel in aan de zijde zonder krik, maar trekt de wielen aan de zijde met de krik niet in. Dus is de procedure: auto in de hoogste stand - en het laatste stukje verder omhoog met het bijgeleverde potkrikje. Waarbij het voordeel is dat de andere zijde niet wegzakt omdat de vering het niet meer doet. De auto komt dus niet heel scheef te staan.

Een krik onder het subframe - je moet dan wel weten wat je doet. Ik heb me daar eigenlijk nooit in verdiept, maar de dwarsbalk van het voorste subframe kan het gewicht hebben zonder te vervormen? Dat moet ik dan onthouden voor als ik met deze auto nog eens een lekke band krijg. En wellicht sowieso onthouden, want het is al bijna twee jaar lang de bedoeling dat mijn volgende auto ook een CX is. Maar daar is een ander topic over - waar het al veel te lang verdacht rustig is.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 april 2018 10:55 AM
  [ # 862 ]
break23m schreef:

maar de dwarsbalk van het voorste subframe kan het gewicht hebben zonder te vervormen?

De dwarsbalk zelf niet.
Als je 1 kant wilt opkrikken, dan moet je de garagekrik plaatsen onder de dikke plaat, direct onder de bevestigingspunten van de onderste draagarm.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 april 2018 11:04 AM
  [ # 863 ]

Hm, garage Het Grindpad beschikt niet over een garagekrik - dat wordt toch nog geklooi met het potkrikje en de slinger. Toch goed om te weten, gezien de staat van mijn kriksteun. very good

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 april 2018 12:33 PM
  [ # 864 ]

De combinatie grindpad en krik in het algemeen is sowieso niet ideaal.

Om de voorwielen van de grond te krijgen gebruik ik een brok balk 7x17 van ongeveer een meter.
CX in de hoogste stand, balk onder de voorste dwarsbalk van het subframe en daaronder aan weerszijden uitvullen met houten klossen.
Assteun onder de trekhaak en dan in de laagste stand zetten.
Hierna per wiel even de garagekrik onder de onderste draagarm voor, dan druk je het zo los van de grond.
Het geheel staat dan zo stabiel als een huis, op 3 punten.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 april 2018 01:55 PM
  [ # 865 ]

Grindpad is inderdaad niet ideaal - ik leg altijd een stoeptegel onder de krik, dat zorgt voor redelijke stabiliteit. En mijn Prestige is natuurlijk veeeeel te deftig voor een trekhaak tongue rolleye. Allemaal redenen om het meeste werk uit te besteden Smile

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 april 2018 09:50 AM
  [ # 866 ]

In de vraagbaak staat een plaatje van een peilstok voor de versnellingsbakolie. Maar de foto is zo genomen dat ik echt geen idee heb waar dat ding nou precies zit. Ergens onderin voor het reservewiel - zover was ik al wel. Maar onder de kap kan ik het ding niet vinden. Iemand een iets duidelijker plaatje?

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 23 april 2018 09:55 AM
  [ # 867 ]

is die peilstok er niet alleen bij een automaat?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 april 2018 10:03 AM
  [ # 868 ]

Nope, ook bij de handbakken.

Plaatje heb ik niet, maar hierbij hulp in de zoektocht.
. verwijder het reservewiel
. ga bij het linker voorwiel staan en buig diep voorover
. kijk achter de bovenste traverse van het voorsubframe langs en dan weer iets schuin naar voren
. dan zie je het achterste deel van het differentieelhuis
. daar steekt de peilstok uit.

Succes!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 23 april 2018 10:35 AM
  [ # 869 ]

weer wat geleerd

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 april 2018 02:35 PM
  [ # 870 ]

René, Mijn dank is groot. 4eyes Ik zocht aan de zijde van de schakelstangen, maar de peilstok zit dus meer naar achteren. Ik ga het reservewiel er eens uit pakken.

Profiel  
 
 
58 van de 60
« Eerste  < Vorige 56 57 58 59 60 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook