4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
VIN en bouwjaar ORGA nummers
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 10 augustus 2009 04:33 PM
  [ # 46 ]

lijkt dus mee te vallen.
was er nog iets met je kabelboom ?

en wat voor interieur zit er in ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 10 augustus 2009 04:36 PM
  [ # 47 ]

Op de serie 2 zijn wat zijstukjes toegevoegd. Veel werk is dat niet. Maar goed. Daar gaat het niet om. Er is iets geks aan de hand met die auto en ik denk nog steeds dat het gewoon een verbouwing is en geen omkatten.

Profiel  
 
zloek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 20-03-2009

Gepost: 10 augustus 2009 04:37 PM
  [ # 48 ]

interieur

Profiel  
 
zloek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 20-03-2009

Gepost: 10 augustus 2009 04:39 PM
  [ # 49 ]

ik heb er nog oude elektrische instalatie inzitten en soms werkt niet alles, dus moet ik een en ander nog vervangen of misschien wel aansluiten.

Verder is alles in orde

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 10 augustus 2009 04:40 PM
  [ # 50 ]
zloek schreef:

interieur

nou, vrij compleet gedaan !

als de board computer en de airco het nou ook nog doen, best aardig.

een belastingvrije serie 2 dus.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
zloek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 20-03-2009

Gepost: 10 augustus 2009 04:42 PM
  [ # 51 ]

computer werkt, airco ook maar is nu niet aangesloten

Profiel  
 
zloek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 20-03-2009

Gepost: 10 augustus 2009 07:32 PM
  [ # 52 ]

een cx kenner zegt dat ik een serie 2 cx heb met serie 1 papieren, niks is omgebouwd zegt hij.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 10 augustus 2009 07:35 PM
  [ # 53 ]

Ik vind die schroeven op de spatborden dan toch getuigen van bouwwerkzaamheden die niet per se nodig hoeven zijn bij schade.
Zaten allebei de spatborden in elkaar?

Profiel  
 
zloek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 20-03-2009

Gepost: 10 augustus 2009 07:37 PM
  [ # 54 ]

beide spatborden zijn vastgeschroefd

het is wel een raadsel cx zeg:)

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 10 augustus 2009 07:41 PM
  [ # 55 ]
zloek schreef:

een cx kenner zegt dat ik een serie 2 cx heb met serie 1 papieren, niks is omgebouwd zegt hij

En dat kan dus duiden op het onrechtmatig “belastingvrij maken van een Serie2 CX”  Crying or Very sad

Ik hoop voor je, dat ik er volledig naast zit. Maar ik ben bang dat er in het verleden een rotte CX2400 gesloopt is, in combinatie met de papieren van jouw CX 25 GTi. En dat jouw CX 25 GTi sindsdien als belastingvrije CX2400 door het leven gaat Confused: .

Spatborden: kunnen ook verroest geweest zijn en (achter het voorwiel bijv.) en daarom vervangen?

Hm, lastig: hoe kun je dit nu echt achterhalen??? Iemand uit de juridische hoek die hier kan helpen (probeer anders forumlid PBO eens, zit in verzekeringshoek en kan je misschien aan juiste bron helpen???)?

EDIT: juiste quote gepakt nu Surprisedops:

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 10 augustus 2009 07:49 PM
  [ # 56 ]

Het motornummer: M23/622, is van een 2400 GTi.

Alleen dan weer dat chassis nummer: MA-MT op en GTi is modeljaar 81.
82 zou dan MA-NA moeten hebben.

Profiel  
 
Gepost: 10 augustus 2009 08:09 PM
  [ # 57 ]
zloek schreef:

een cx kenner zegt dat ik een serie 2 cx heb met serie 1 papieren, niks is omgebouwd zegt hij.

Precies! Het is veeeel teveel werk om een hele Série 1 om te bouwen naar Série 2, inclusief het interieur. Alleen al voor het in- en uitbouwen van het dashboard moet de hele voorruit eruit.

Dus: hoort het kenteken niet bij het chassis dat onder jouw auto zit, ook al ‘kloppen’ de nummers. In de volksmond heet dit omkatten. Dit is strafbaar en kan een probleem vormen bij toekomstige APK keuringen. Elke APK keurmeester die een beetje zijn klassiekers kent, zal zien dat het geen CX uit 1982 is.
Als dit aan het licht komt, wordt jij als eigenaar verantwoordelijk gehouden.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 10 augustus 2009 08:13 PM
  [ # 58 ]

Mijn vermoeden ook Léo. Maar: wie kan zloek dan verder helpen:
- om te valideren of de auto écht is omgekat of niet?
- en wat dan juridisch te doen, als hij heeft “te goeder trouw” een omgekatte auto heeft gekocht.

Ben bang dat justitie makkelijker de voiture inneemt dan de dader achterhaalt. Als de verkoper ook van geen kwaad weet, wordt het lastig speuren voor ze Rolling Eyes

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
zloek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 20-03-2009

Gepost: 10 augustus 2009 08:19 PM
  [ # 59 ]

voor zover ik weet zullen ze de auto in beslag nemen en mij een boete geven.

dus laten we het maar zo houden en ssssttttt niet verder vertellen.

met de 2cv heb je dezelfde verhalen, maar dat houd ik dan voor mezelf.

voorlopig was apk geen probleem, zal het wel in de gaten houden en een praate klaar maken als het misgaat.

het is een klassieker moeten ze maar niet al te moeilijk gaan doen bij de apk.

Profiel  
 
Gepost: 10 augustus 2009 08:25 PM
  [ # 60 ]
zloek schreef:

het is een klassieker moeten ze maar niet al te moeilijk gaan doen bij de apk.

Ja Loek, maar klassieker of niet: dit is dus een zaak voor de Belastingdienst hè?
Want het betekent feitelijk dat er theoretisch vele jaren houderschapsbelasting kan zijn ontdoken.


Dus ja… sssssssjt dan maar hè.  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook