6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
   
VIN en bouwjaar ORGA nummers
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 11 augustus 2009 04:28 PM
  [ # 76 ]

En oh ja, voordat ik het vergeet, zloek loopt het risico dat naar aanleiding van een keuring hetr kenteken wordt ingetrokken. Maar als dat niet gebeurt, zou een APK moeten worden afgegeven. De keurmeester hoeft namelijk slechts te checken of de identitieit van het voertuig overeen komt met die op het kentekenbewijs.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 11 augustus 2009 04:32 PM
  [ # 77 ]

ehhh…. volgens mij heeft onze Zloek een cx met een Pools kenteken, dus niets met de RDW te maken Wink  Evengoed hartelijk dank voor je uitgebreide uiteenzetting Robin! Very Happy

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 11 augustus 2009 05:08 PM
  [ # 78 ]

Hahaha, mooie bak. Ik maar denken, dat het om een Nederlandse CX gaat. Maar goed, nu weten we in ieder geval hoe het zit in Nederland als iemand een serie 1 en een serie 2 wil samenstellen. In Polen zou het met de toetreding tot de EU wel ongeveer hetzelfde zijn geregeld. Maar ik denk, dat daar minder werk wordt gemaakt van handhaving. Lekker zorgeloos doorrijden dus ! Very Happy

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 12 augustus 2009 03:41 AM
  [ # 79 ]

nog een kleine aanmerking…

eerder wordt gesteld dat voor het verwijderen en terugplaatsen van het dashboard de voorruit eruit moet. Dat is niet waar. Het maakt hoogstens de werkzaamheden makkelijker.
Overigens zou ik ook serie 2 delen gebruiken in de motorruimte als die beter zijn dan de voordien aanwezige delen.

als je echt zeker wilt weten of het chassisnummer niet “echt” is zul je de plaats van het chassisnummer kaal moeten maken met het scherm eraf. En dan kijken of er iets zichtbaar is dat doet vermoeden dat het onzuivere koffie is. Ik ben namelijk niet overtuigd tot nu toe. Ik ben ook zo’n gek die een volledig serie 2 interieur in een serie 1 break plaatst omdat ik dat plezierig vind! Een serie 1 interieur kan nooit op tegen een S2 VIP interieur, (oa qua zitpositie) vandaar.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 829
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 12 augustus 2009 04:46 PM
  [ # 80 ]

overigens zou het moeten verwijderen van de voorruit je er niet van hoeven te weerhouden om een dashboard te verwijderen: het verwijderen van de voorruit (en weer terugplaatsen) is 1 van de makkelijkere klussen bij een CX….
Gewoon met een touwtje en wat afwasmiddel oid.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 13 augustus 2009 01:05 PM
  [ # 81 ]
fluidphreak schreef:
waterman771 schreef:

Ik heb die foto’s eens goed bekeken en zie genoeg details onder de motorkap om met 99% zekerheid te zeggen dat het hier wél om een échte serie 2 cx gaat!

Maar, als het motornummer klopt, zit er wel een andere motor in. Misschien wel de motor die bij het chassisnummer hoort, uit een 2400 Palles i.e. dus?

Of er heeft een keer een motorwissel plaatsgevonden.
Maar al lezende neem ik ook aan dat het om een omgekatte auto gaat, wat daarvoor in Polen dan ook de reden voor moge zijn. (Al is Oost-Europa wel de plek waar veel gestolen auto’s naartoe verdwijnen, dusss…) Is het een origineel in Polen geleverde CX (kon dat eigenlijk, gegeven het Ijzeren Gordijn toentertijd)?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 19 oktober 2020 08:11 PM
  [ # 82 ]

Ik lees dit verhaal met toenemende belangstelling. En ik hoop op wat hulp.
I heb een CX, die een 25GTI turbo 2 zou zijn.
Echter is het ORGA nummer verdwenen in roest. Het is een belgische auto zonder papieren.
Cahssisnummer is VF7MANK0005NKxxxx
Een kenner merkte op dat er een lambdasonde is gemonteerd en dat er geen intercooler is gemonteerd.
Motornummer is M25/622
De belgische VIN zegt een CX 2500 uit 10 juli 1988 en laatste APK 07-04-2004

Twee vragen:
- wat klopt er niet?
- hoe krijg ik een NL kenteken?

diverse mensen hebben zich hier over gebogen zonder een duidelijk antwoord.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 20 oktober 2020 01:36 PM
  [ # 83 ]

toevoeging:
PVA nummer 86/4184 is een toelatingsnummer voor elk voertuig in België

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 oktober 2020 05:04 PM
  [ # 84 ]

Organummer zegt alleen iets over de datum dat de auto van de band liep. Dat zou je dus niet veel verder helpen. Chassisnr past bij een GTI Turbo 2 uit 1988. Motorcode M25/662 is een GTI Turbo zonder intercooler. Kan natuurlijk dat het blok een keer is verwisseld. Lambdasonde in combinatie met een katalysator betekent een andere motorcode, dus die is merkwaardig.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 20 oktober 2020 09:09 PM
  [ # 85 ]

ORGA zou alleen van nut zijn als ik keuze heb uit 2 jaren twijfel van fabricage.

Ik vond na verder zoeken:

in het chassisnummer staat NK, hetgeen past bij een 25 GTI turbo 1 of 2. De motorcode m25/662 maakt dat het om een Turbo 1 zonder intercooler gaat. En deze variant bestond in 1984 tm 1986 en de turbo 2 vanaf 1987. Hier zou het ORGA nummer kunnen helpen.
En hoe zit het dan met de katalysator?
Zou dat die 86 zijn van het PVA nummer?

http://cx.zapto.org/forum/viewtopic.php?t=2051

Profiel  
 
Gepost: 20 oktober 2020 09:43 PM
  [ # 86 ]

Is het niet gewoon een T2 waar een T1 is ingehangen? Ik heb namelijk zo’n auto gekend een Gris Renard met Morrette koplampen…
Maar een M25/622 heeft origineel nooit een lambdasonde en kat gehad…

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 20 oktober 2020 09:51 PM
  [ # 87 ]

deze is rookblauwgrijs met morette koplampen…....en wat weet je meer van die auto?

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 20 oktober 2020 10:20 PM
  [ # 88 ]

Mijn eerste idee was ook een T2 waar een T1 ingehangen was, oo omdat de verkoper sprak van een Turbo 2 , mogelijk omdat het op de kofferklep stond, evenals ABS. Maar via welke bron weet jij (Break23m) dat het past bij een turbo 2 uit 1988?

Ik heb nog wat verder gezocht,

In het chassisnummer staat NK hetgeen duidt op een turbo 1 of 2. De motorcode m25/662 past bij een turbo 1 die geleverd werd van 1984 tot 1986. De turbo 2 kwam kwam in 1087.

http://cx.zapto.org/forum/viewtopic.php?t=2051

Onderstaande auto is een GTI turbo 1 uit januari 1985 met een serienummer dat 4000 lager ligt dan bij mijn CX, verder is het chassisnummer gelijk.
Dan denk ik weer dat de motor en koets beide turbo 1 zijn. Een ORGA nummer zou hier kunnen helpen.

https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/30134/10128028?utm_expid=.w9p6BbEORHit47FGUt5CIw.0&utm_referrer=https://www.google.com/&pid=0

En het is inderdaad een Gris Renard met Morette koplampen en wat schade aan de linkerzijde. De auto heeft enkele jaren in Nederland gereden en is verhuisd naar Belgie.

Profiel  
 
Gepost: 21 oktober 2020 08:10 AM
  [ # 89 ]

VF7MANK0005NKxxxx is een chassisnummer van modeljaar ‘87 dus een Turbo 2.
Ik “ken” de auto van op CX meetings begin jaren 2000, het was toen algemeen geweten onder liefhebbers dat deze auto een andere motor heeft gekregen van een Turbo 1,deze kan ook uit een serie 2 zijn en hoeft dus niet uit een serie 1 te komen.
Als ik mij goed herinner had de eigenaar een toelating gekregen (op welke manier weet ik niet)om legaal in België op 14duim velgen te rijden zonder afkeur op de technische controle.

Eventueel kan ik nog rond horen en zo meer te weten komen over deze auto…

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 21 oktober 2020 08:40 AM
  [ # 90 ]

Betreffende je vraag over hoe aan een kenteken te komen: forumgebruiker Graddus heeft ooit zoiets aan de hand gehad met een GS meen ik: geen papieren bij een Belgische auto die hij in NL wilde invoeren. Je zou hem eens kunnen vragen.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook