De verhouding rubber/velg is in de foto niet helemaal kloppend met wat het in het echt zou zijn. Meer band en minder velg, maar wel zal de wielkast nagenoeg evenveel gevuld zijn. En wat je zegt, als de CX in rijstand is is het al snel minder mooi dan in de lage stand. Maar ja, dan rijdt ze weer niet zo lekker…
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos




Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 18-08-2004
- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- CX 2400 ambulance normalisee '78
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Trap ik dus mooi in een soepverhaal…. Tijd voor een velgenphotoshoptopic! (helaas beheers ik dat programma niet).
Laurensvzb schreef:Je zou ook kunnen zoeken naar Ronal Turbo verlgen (R10), die zijn 15” en geleverd in 5x98. Hier er een voorbeeldje van hoe dat zou kunnen staan.
Dat vind ik nou echt mooie velgen die ook nog niet eens zo verkeerd staan onder een CX S2.






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
jaco schreef:Laurensvzb schreef:Je zou ook kunnen zoeken naar Ronal Turbo verlgen (R10), die zijn 15” en geleverd in 5x98. Hier er een voorbeeldje van hoe dat zou kunnen staan.
Dat vind ik nou echt mooie velgen die ook nog niet eens zo verkeerd staan onder een CX S2.
Die zijn inderdaad erg lekker!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Die Targa velgen onder een S2 geeft een hoog MadMax gehalte. De Ronal Turbo velgen zijn daarin tegen wel erg gaaf

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Die Ronal velgen zijn inderdaad niet verkeerd. Dichte velgen hè, dat is het toch op een CX.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
ik denk dat ik het maar gewoon bij de oude, saaie, maar o zo vertrouwde blokjesvelgen houd ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mits in de juiste kleuren gespoten (dus de juiste delen blank en grijs, en niet helemaal zilver ofzo) zeker niet saai! Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
ik denk dan meer aan de originele en veel subtielere kleurverschillen; de hoge delen afgefreesd en geslepen, de lage delen netjes mat.
(En vervolgens een enorme laag blanke lak )
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Een dun laagje lak doet meer dan enorme lagen.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Lak is alleen bedoeld voor glans. Hoe meer lak, hoe beter is een fabel. Daar wordt het allemaal zeker niet mooier van. Tenzij je laklaag na laklaag netjes vlak weet te krijgen, maar dat wordt moeilijker en moeilijker hoe dikker die laag wordt.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja bij een velg is enige bescherming toch wel gewenst denk ik…
Beetje minder glans op een velg is dat het wel waard.
Anders poedercoaten dat beschermd ook goed.

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Tinfoil schreef:ik denk dan meer aan de originele en veel subtielere kleurverschillen; de hoge delen afgefreesd en geslepen, de lage delen netjes mat.
(En vervolgens een enorme laag blanke lak)
Dat bedoel ik… ops:
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)